AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223237 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #260 Gepost op: 5 september 2012, 15:31:09
Dat is dan idd nog een optie.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #261 Gepost op: 10 november 2012, 17:53:51
Vandaag tijdens een medische scholing een AED alert gehad.
In eerste instantie leek dit achter het pand te zijn dus direct met 2 vpk en arts die kant op gegaan. Bij verder kijken via tomtom op de telefoon bleek het toch nog eventjes lopen te zijn. 700M (adres is binnen 500M van mijn woonhuis maar iets meer vanaf cursuslocatie. Onderweg al ambulance motor langsgereden, brandweer first responder en een ambulance.
Wij kwamen binnen 1 min na de laatste ambu maar helaas was de deur op slot en werd er van binnen uit niet gereageerd op de deurbel.

Dus na kort overleg met collega op de meldkamer nog even gewacht waarna wij toch maar weer afgedropen om cursus verder te vervolgen.  
Toch lastig dat de Ambulance hier in de omgeving geen deurklemmen ofzo gebruikt. Dan hadden we naar binnen kunnen gaan met de vraag of er nog hulp benodigd was.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #262 Gepost op: 22 december 2012, 17:54:10
Oud topic, maar toch:

Krijg je als de app gebruikt ook nog een sms? Of is het of/of?
De app werkt bij mij namelijk ook met vertraging, niet handig als iedere seconde telt....


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #263 Gepost op: 22 december 2012, 21:24:17
Volgens mij is hier al een topic over. (maar ik ben niet zo goed in zoeken op dit forum).

Het is niet nodig om altijd GPS aan te hebben staan. De meeste moderne telefoons kunnen ook hun positie bepalen zonder GPS. Dat gaat op basis van de netwerkgegevens. Minder precies, maar voldoende voor de App.

Als ik mijn GPS uit heb staan en in de app kijk op 'Waar ben ik?' dan zit ik op slechts een paar meter van mijn huis.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #264 Gepost op: 27 december 2012, 20:11:15
Ik heb vanmorgen ook wel wat opvallends meegemaakt. Om 11:47 uur kreeg ik via de SMS (Burgerharthulp Amsterdam-Amstelland/Zaanstreek-Waterland) om naar een adres tegenover mijn huis te gaan en reanimatie te starten. Ik was helaas niet in de gelegenheid dus kon ook niet opkomen. Ook zit ik bij het reanimatieteam van de brandweer die ook altijd gepaged wordt via de MKA. Nu ging die pas 3 minuten later dan de sms-alert. Dit vond ik toch wel bijzonder.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #265 Gepost op: 27 december 2012, 20:54:11
Ik heb vanmorgen ook wel wat opvallends meegemaakt. Om 11:47 uur kreeg ik via de SMS (Burgerharthulp Amsterdam-Amstelland/Zaanstreek-Waterland) om naar een adres tegenover mijn huis te gaan en reanimatie te starten. Ik was helaas niet in de gelegenheid dus kon ook niet opkomen. Ook zit ik bij het reanimatieteam van de brandweer die ook altijd gepaged wordt via de MKA. Nu ging die pas 3 minuten later dan de sms-alert. Dit vond ik toch wel bijzonder.

Burgerharthulp is van HartVeiligWonen, dit systeem word automatisch getriggerd in de meldkamer zodra zij Reanimatie invoeren in het systeem. Daarna gaan het systeem automatisch alarmeren. De brandweer moet volgens mij handmatig worden gealarmeerd dus dit zou de vertraging verklaren.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #266 Gepost op: 2 februari 2013, 19:56:26
Eemnes bekijkt AED-punten


EEMNES - De Eemnesser gemeenteraad heeft unaniem ingestemd met een CDA-motie die burgemeester en wethouders oproept met een dekkend plan hartreanimatie-apparatuur (AED) te komen. Daarbij is het vooral van belang dat die apparatuur dag en nacht toegankelijk is.

Dat zou onder meer kunnen door een waarschuwingssysteem. Vrijwilligers die opgeleid zijn voor hulpverlening krijgen bij een noodgeval een sms-bericht met een pincode waarmee de AED toegankelijk wordt. Eemnes werkt daarmee aan zogeheten zes-minuten-zones. Dat betekent dat er bij een hartstilstand binnen zes minuten reanimatie kan starten. Dit verhoogt de kans op overleven. Het college zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en tegen welke kosten.
http://www.dichtbij.nl/eemland/regio/artikel/2615010/eemnes-bekijkt-aedpunten.aspx


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #267 Gepost op: 2 februari 2013, 21:52:20
Vandaag tijdens een medische scholing een AED alert gehad.
In eerste instantie leek dit achter het pand te zijn dus direct met 2 vpk en arts die kant op gegaan. Bij verder kijken via tomtom op de telefoon bleek het toch nog eventjes lopen te zijn. 700M (adres is binnen 500M van mijn woonhuis maar iets meer vanaf cursuslocatie. Onderweg al ambulance motor langsgereden, brandweer first responder en een ambulance.
Wij kwamen binnen 1 min na de laatste ambu maar helaas was de deur op slot en werd er van binnen uit niet gereageerd op de deurbel.

Dus na kort overleg met collega op de meldkamer nog even gewacht waarna wij toch maar weer afgedropen om cursus verder te vervolgen.  
Toch lastig dat de Ambulance hier in de omgeving geen deurklemmen ofzo gebruikt. Dan hadden we naar binnen kunnen gaan met de vraag of er nog hulp benodigd was.

Huh?? ik denk dat ambulanceteams en brandweer en politie die al ter plaatse waren niet echt de behoefte hadden aan nog meer helpers..... Misschien waren er daarom dan ook geen deuropeners aangebracht.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #268 Gepost op: 2 februari 2013, 23:03:54
En dit gedrag is dus exact waarom het hele AED project hier in een steeds slechter daglicht komt te staan.

Edit, niet gezien dat dit een oude reactie is. Maakt mijn statement overigens niet anders.
Arts  www.alphalog.nl


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #269 Gepost op: 2 februari 2013, 23:17:29
En dit gedrag is dus exact waarom het hele AED project hier in een steeds slechter daglicht komt te staan.

Edit, niet gezien dat dit een oude reactie is. Maakt mijn statement overigens niet anders.

Tja en dan ging het hier om 2 VPKen en een arts... Niet echt AED   cowboys zou je denken...
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !