AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223311 keer)

0 gebruikers (en 46 gasten bekijken dit topic.

owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #340 Gepost op: 15 februari 2013, 19:13:50
Van dat soort filmpjes zijn er een hoop bekend, er is er zelfs een dat iemand op de rails staat en vervolgens iedereen gaat filmen ipv die man te helpen


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #341 Gepost op: 15 februari 2013, 19:16:23
Je reactie laat al zien dat we allebei, en wellicht iedereen hier op het forum, dat P2000 ook door de sensatiebakken wordt gelezen. In dat opzicht is het duidelijk een zwak van P2000 dat in de melding een volledig adres staat.

Daar kan 024 niks aan doen, jij niet, hartslag.nu niet en ik ook niet.
Het is heel eenvoudig, P2000 gaat door de ether, al of niet digitaal, ik mag dat ontvangen en publiceren, en dus mag jij het vervolgens uitlezen en je schoenen aantrekken, fotocamera pakken en gaan kieken.

Waarom is de ambu, overigens niet elke regio, te volgen op mijn PC, waarom is de brandweer te volgen op mijn PC... kompleet met adressen en waarom de blauwe groep nou niet... de techniek om publicatie in welke vorm dan ook te voorkomen is er dus is het niet nodig dat de sensatie zoekers, handige henkies, dorpsgekken en wie nog meer gaan rennen als de melding reanimatie is, de groep die wel moet gaan rennen krijgt hem keurig in een sms.

Een brandmelding ligt misschien nog iets anders, het openbaar maken van patientgegevens valt onder medisch beroepsgeheim. Ik denk dat de ambulancediensten wel ergens op de grens zitten door de melding op internet te zetten, immers iedereen die te maken heeft medische gegevens dient er voor te waken dat deze gegevens niet voor iedereen toegankelijk zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #342 Gepost op: 15 februari 2013, 19:20:32
Je reactie laat al zien dat we allebei, en wellicht iedereen hier op het forum, dat P2000 ook door de sensatiebakken wordt gelezen. In dat opzicht is het duidelijk een zwak van P2000 dat in de melding een volledig adres staat.
P2000 staat hier geheel los van. De makers van P2000 hebben er niet om gevraagt dat er een stel figuren zo vriendelijk zijn geweest daar speciale sites voor te maken. Het was geen eens de insteek van P2000 dat het van internet af gehaald kon worden. Vraag je een echte professionele hulpverlener om de mening over die P2000sites, hebben zij liever dat die sites gisteren uit de lucht worden gehaald dan morgen.
Maarja, dan begint het NVJ weer te huilen, iets over het tegenwerken van de persvrijheid enz. ::)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #343 Gepost op: 15 februari 2013, 19:21:05
Een brandmelding ligt misschien nog iets anders, het openbaar maken van patientgegevens valt onder medisch beroepsgeheim. Ik denk dat de ambulancediensten wel ergens op de grens zit om de melding om internet te zetten, immers iedereen die te maken heeft medische gegevens dient er voor te waken dat deze gegevens niet voor iedereen toegankelijk zijn.

Ben ik ondanks dat ik jonger ben kennelijk toch nog ouderwetser dan jij  098uo Ik zie namelijk in geen enkel incident enige noodzaak om een volledige adres aan heel nederland en wellicht daarbuiten bekent te maken via internet. Niet eens in het kader van medisch beroeps geheim, maar gewoon omdat je eenvoudig niet staat te wachten op de sensatie zoekers, die zelfs bij een binnenbrandje het liefst naast de brandweer staan.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #344 Gepost op: 15 februari 2013, 19:22:30
Een brandmelding ligt misschien nog iets anders, het openbaar maken van patientgegevens valt onder medisch beroepsgeheim. Ik denk dat de ambulancediensten wel ergens op de grens zitten door de melding op internet te zetten, immers iedereen die te maken heeft medische gegevens dient er voor te waken dat deze gegevens niet voor iedereen toegankelijk zijn.

Een brandweer die tp gaat bij een brandmelding,  bij een brandmelding is een adres op internet OK want zolang er geen SO's bij zijn gaat het hier om materieel dus niets aan de hand, welke privacygegevens hebben we het dan over?

Een brandweer / ambulance die tp gaat bij een ongeval / AED alert, Brandweer krijgt te maken met een persoon dus hebben we het over privacy, maar wat word er gemeld over de patient? alleen dat er een ongeval of reanimatie plaats vind. Geen verdere medische gegevens.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #345 Gepost op: 15 februari 2013, 19:25:32
P2000 staat hier geheel los van. De makers van P2000 hebben er niet om gevraagt dat er een stel figuren zo vriendelijk zijn geweest daar speciale sites voor te maken. Het was geen eens de insteek van P2000 dat het van internet af gehaald kon worden. Vraag je een echte professionele hulpverlener om de mening over die P2000sites, hebben zij liever dat die sites gisteren uit de lucht worden gehaald dan morgen.
Maarja, dan begint het NVJ weer te huilen, iets over het tegenwerken van de persvrijheid enz. ::)

Toch zie ik het wel als een zwak in P2000 waarom, als het echt niet aan P2000 zou liggen dan waren alle meldingen onleesbaar zoals je zelf aangeeft. En wat mij betreft, lekker huilen bij de NVJ mijn telefoongesprek met mijn echtgenote staat ook niet op internet en is (als het goed is) ook niet uit de lucht te plukken. Ik vind persvrijheid prima maar er zijn ook grenzen en als het echt alleen om de persvrijheid gaat, prima kopen ze maar een pager en maken we een capcode van de pers en mogen ze die capcode helemaal hebben.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #346 Gepost op: 15 februari 2013, 19:25:40
Een brandmelding ligt misschien nog iets anders, .
En bij een brand in een woning heb je geen slachtoffers? ::)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #347 Gepost op: 15 februari 2013, 19:28:25
Een brandweer die tp gaat bij een brandmelding,  bij een brandmelding is een adres op internet OK want zolang er geen SO's bij zijn gaat het hier om materieel dus niets aan de hand, welke privacygegevens hebben we het dan over?


Dus als jou huis uitfikt en jij hebt zelf niets (en niets meer) dan vind jij het prima dat er allerhande foto's en films gemaakt worden hoe je spullen verwoest worden, dat je op de plaat gaat terwijl je staat te janken omdat je hele hebben en houden in rook opgaat, zolang je zelf maar geen schram hebt...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #348 Gepost op: 15 februari 2013, 19:29:14
Een brandweer die tp gaat bij een brandmelding,  bij een brandmelding is een adres op internet OK want zolang er geen SO's bij zijn gaat het hier om materieel dus niets aan de hand, welke privacygegevens hebben we het dan over?

Een brandweer / ambulance die tp gaat bij een ongeval / AED alert, Brandweer krijgt te maken met een persoon dus hebben we het over privacy, maar wat word er gemeld over de patient? alleen dat er een ongeval of reanimatie plaats vind. Geen verdere medische gegevens.

Ik weet niet wat je precies wilt zeggen, ik had al geschreven dat het voor brandmelding iets anders ligt. Ik had het over meldingen die wel het medisch beroepsgeheim raken, namelijk het adres van patient in combinatie met AED inzet.

Het argumenten dat de websites niet van de overheid zijn raakt kant noch wal.

Als ik slordig om ga met mijn eigen aantekening over mijn patienten kom ik niet weg door te roepen dat het gepubliceerd is op een website van iemand anders. Ik weet zeker dat men het mij gaat verwijten dat ik onzorgvuldig ben omgegaan met privacygevoelige informatie. Indien het systeem van het ziekenhuis is dienen zij er voor te zorgen dat er niemand onbevoegd bij kan komen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #349 Gepost op: 15 februari 2013, 19:30:58
En als het mij dan lukt om er toch aan te komen..... dan ben ik strafbaar wegens inbraak...

De websites treffen geen schuld die zijn slecht publicist, net zogoed als dat ik patienten dossier in handen krijg middels hecken en verkoop aan de geleraaf, dan ben ik strafbaar en niet de geleraaf (don't shoot the messenger)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend