AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223435 keer)

0 gebruikers (en 67 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #500 Gepost op: 11 september 2013, 18:15:27
Citaat van: thetwin84 link=msg=1200709 date=1378915555
Het is niet echt een antwoord op mijn vraag  maar snap de intentie van je verhaal.

Ben het ook ergens er niet helemaal met je verhaal eens. Want als je bijvoorbeeld kijkt naar (ook al is het een soap) GTST. Iemand probeert terug te komen in de maatschappij echter lukt dit niet doordat de omgeving er een stempel op drukt. Eens een dief altijd een dief...   Wanneer ik jouw berichtgeving terug lees dan ben jij een van die Nederlanders die de mensen geen kans wil geven om terug te komen in de maatschappij.

Hoe groot is de kans dat de TBS'er terug valt in zijn oude gedrag tijdens een reanimatie?


Ik weet niet hoe groot de kans is dat een TBS'er terug valt in zijn oude gedrag. Echter gaat het er mij om dat deze mensen door hun verleden niet snel ergens aan de bak komen. Albert Heijn heeft ze liever niet aan het vakken vullen, de brandweer die nieuwe vrijwilligers zoekt zal ook even verder zoeken als iemand met dit verleden zich komt aanmelden, als deze man zich aan gaat melden op de wervingssite voor vrijwilligers van de politie komt hij niet door de selectieprocedure heen.

Waarom is het dan zo normaal dat in theorie deze groep mensen zonder probleem in opdracht van de meldkamer ambulancezorg moet uitrukken en zelfs in het privedomein van burgers als een collega zij aan zij moet werken met ambulancepersoneel, politiemensen en brandweermensen. Alle drie de diensten zijn actief op terrein van de acute hulpverlening, de laatste twee diensten willen "dit soort volk" liever buiten de deur houden en de geprivatiseerde ambulancediensten halen ze doodleuk binnen.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #501 Gepost op: 11 september 2013, 18:54:56
Citaat van: 024 link=msg=1200708 date=1378915338
Ik ben vorig jaar bij een reanimatie in een woning geweest, voor ik vertrok vroeg een agent om mijn naam en legitimatie. Het kwam er op neer dat een arts dat wel moet die toevallig aanwezig is terwijl de opgeroepen burgerhulpverleners niets gevraagd is door de politie.

Ik heb een aantal aed oproepen gehad in de loop der tijd, en waar ik binnen geweest ben , echter als ik weer naar buiten kwam stond daar oom agent en die vroeg wel degelijk om mijn indentiteit, en ik ben slechts een ehbo'er.
2 maal voorgekomen dat ik het niet kon laten zien, omdat het zo dicht bij huis was dat ik zonder papieren de deur uitgegaan ben.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #502 Gepost op: 11 september 2013, 18:59:03
Citaat van: Wpie link=msg=1200727 date=1378918496

2 maal voorgekomen dat ik het niet kon laten zien, omdat het zo dicht bij huis was dat ik zonder papieren de deur uitgegaan ben.

En heb je daar een bon voor gekregen? Of heb je het opgehaald en als nog laten zien?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #503 Gepost op: 11 september 2013, 19:01:53
Kon het laten zien, ze konden ook wel zien dat ik dichtbij woonde, hartje winter in korte broek t-shirt en badslippers  98uiye
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #504 Gepost op: 11 september 2013, 19:08:50
Ook ik ben met mijn laatste rean gevraagd voor een id-kaart...echter was de oproep vrij vroeg en was ik dus meteen uit bed naar het SO gegaan en had niks bij me. Ik heb toen gewoon duidelijk gemaakt dat ik bezig was met me voor te bereiden op de rit naar het So en daarbij vergeten was mijn portemonnee te pakken, ik kon vervolgens gewoon mijn gegevens mondeling afstaan wat geen probleem was.'
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #505 Gepost op: 11 september 2013, 19:12:30
Maar zoals ik in mijn vorige bericht al over begon.

HartslagNu i.c.m. Helpapp (http://helpapp.nl/)

Dat lijkt me een meest ideale combinatie. Waarom in de omgeving van het slachtoffer een smsje sturen om ter plaatsen te gaan als misschien mensen wel buiten het gebied zijn. of op vakantie...

Zie regelmatig op Twitter bij Hart voor Limburg 0 mensen zijn op geroepen of dat er minder dan 30 zijn opgeroepen.
Terwijl als men de Help App gebruikt dat in die omgeving van het slachtoffer misschien mensen zijn die ook kunnen reanimeren maar niet in dat gebied wonen / werken. puur op basis van GPS de oproep tot hulp.

En de HelpApp kun je NAAST het sms systeem gebruiken want niet iedereen heeft nog een smartphone.

Citaat van: noordernieuws link=msg=1200732 date=1378919330
Ook ik ben met mijn laatste rean gevraagd voor een id-kaart...echter was de oproep vrij vroeg en was ik dus meteen uit bed naar het SO gegaan en had niks bij me. Ik heb toen gewoon duidelijk gemaakt dat ik bezig was met me voor te bereiden op de rit naar het So en daarbij vergeten was mijn portemonnee te pakken, ik kon vervolgens gewoon mijn gegevens mondeling afstaan wat geen probleem was.'

Vind ik ergens slordig dat het geen probleem is op het mondeling af te staan dan kun je iedereen zijn naam wel opgeven...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #506 Gepost op: 11 september 2013, 19:16:36
Die help-app is afhankelijk van de beschikbaarheid van anderen met deze app. Dan zouden de meldkamers deze app ook moeten kunnen triggeren.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #507 Gepost op: 11 september 2013, 19:19:04
Citaat van: Arno-BN link=msg=1200735 date=1378919796
Die help-app is afhankelijk van de beschikbaarheid van anderen met deze app. Dan zouden de meldkamers deze app ook moeten kunnen triggeren.

Daar doel ik dan ook op... Nu is het afhankelijk van andere je medegebruikers en dan is het de meldkamer... Moet eerlijk zeggen dat ik liever door de Meldkamer getriggerd wordt dan door mede gebruikers...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #508 Gepost op: 11 september 2013, 19:20:38
Citaat van: thetwin84 link=msg=1200733 date=1378919550

Vind ik ergens slordig dat het geen probleem is op het mondeling af te staan dan kun je iedereen zijn naam wel opgeven...

Oja? ik niet, ik weet niet of je zelf wel eens naar een reanimatie melding bent gegaan vanuit een positie dat je er niet ala minuut klaar voor bent? Voor je gevoel ben je namelijk erg langzaam met aankleden, EHBO tas pakken en met de telefoon en dergelijke de route bepalen. Onderweg ga je wel nadenken van heb ik bijvoorbeeld wel mijn sleutelbos of ID gegevens bij me maar dit is voor mij dan totaal niet de 1e zorg.

Ik vind het eigenlijk best oké als de politie in dit soort gevallen een oogje toeknijpt. Want geef nou toe.....Je komt een SO reanimeren, deze overleeft het niet (wel) en vervolgens krijg je een bon omdat je je niet kan legitimeren.

Trouwens de gegevens werden aldus de agent alleen gebruikt om slachtofferhulp aan te bieden.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #509 Gepost op: 11 september 2013, 19:26:46
Citaat van: noordernieuws link=msg=1200740 date=1378920038

Ik vind het eigenlijk best oké als de politie in dit soort gevallen een oogje toeknijpt. Want geef nou toe.....Je komt een SO reanimeren, deze overleeft het niet (wel) en vervolgens krijg je een bon omdat je je niet kan legitimeren.

Trouwens de gegevens werden aldus de agent alleen gebruikt om slachtofferhulp aan te bieden.

Klopt, maar volgens 024 principe dan zou dit een van de dingen kunnen zijn dat wanneer een crimineel daar op reageert een vreemde naam e.d. zou kunnen opgeven. Want stel je voor dat je juist die insluiper bent en je hebt hiermee de gouden ring van de overleden oom te pakken dan heeft de politie geen poot om op te staan... van WIE was die hv'er? Ow ik heb een naam genoteerd...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=