Maar zoals ik in mijn vorige bericht al over begon.
HartslagNu i.c.m. Helpapp (
http://helpapp.nl/)
Dat lijkt me een meest ideale combinatie. Waarom in de omgeving van het slachtoffer een smsje sturen om ter plaatsen te gaan als misschien mensen wel buiten het gebied zijn. of op vakantie...
Zie regelmatig op Twitter bij Hart voor Limburg 0 mensen zijn op geroepen of dat er minder dan 30 zijn opgeroepen.
Terwijl als men de Help App gebruikt dat in die omgeving van het slachtoffer misschien mensen zijn die ook kunnen reanimeren maar niet in dat gebied wonen / werken. puur op basis van GPS de oproep tot hulp.
En de HelpApp kun je NAAST het sms systeem gebruiken want niet iedereen heeft nog een smartphone.
Ook ik ben met mijn laatste rean gevraagd voor een id-kaart...echter was de oproep vrij vroeg en was ik dus meteen uit bed naar het SO gegaan en had niks bij me. Ik heb toen gewoon duidelijk gemaakt dat ik bezig was met me voor te bereiden op de rit naar het So en daarbij vergeten was mijn portemonnee te pakken, ik kon vervolgens gewoon mijn gegevens mondeling afstaan wat geen probleem was.'
Vind ik ergens slordig dat het geen probleem is op het mondeling af te staan dan kun je iedereen zijn naam wel opgeven...