AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223462 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #600 Gepost op: 16 april 2014, 21:01:30
Citaat van: René van der Helm link=msg=1259030 date=1397674395
Als leken te stom zijn, of te weinig tijd in een behoorlijke cursus stoppen, kunnen ze beter opdonderen en met hun tengels van patienten afblijven. Het is stuitend dat er organisaties zijn die hun richtlijnen aanpassen aan de grootste debiel van de groep en dat vervolgens als standaard gebruiken.

 O0
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #601 Gepost op: 16 april 2014, 21:01:44
Citaat van: Willem D. link=msg=1259027 date=1397673843
Mee eens dat BLS simpel moet blijven. Maar daar zitten mijn in ziens gevaren aan vast.
Elke seconde telt. Leuk verzonnen, maar met twee seconden meer voor het toepassen van een pijnprikkel in de benadering voorkom je onnodige reanimaties met alle lichamelijke gevolgen van dien.

Een pijnprikkel heeft niks met het controleren van de ademhaling te maken, laat staan met een onnodige reanimatie. Oh en ga buiten dat gerust je gang bij het benaderen hoor, het is inderdaad nogal (soms letterlijk) bezopen om geen gradaties in het bewustzijn te onderscheiden.  


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #602 Gepost op: 16 april 2014, 21:03:34
Citaat van: Dinges link=msg=1259034 date=1397674705
Exact. Daarom; hou het voor de leek bij de basis. Pompen en (evt) blazen. Als de meldkamer na uitvragen zeg pompen, dan ga je pompen. Zo houden we het veilig voor ons allemaal.. ;)

Het mag eigenlijk niet hardop gezegd worden...
maar de overheid zorgt ervoor dat er patiënten komen
Want als ze meer geld erin steken dat men beter word opgeleid vallen er minder (dodelijke) slachtoffers... door onwetendheid van de hulpverlening.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #603 Gepost op: 16 april 2014, 21:14:57
Thetwin, top verhaal.

Iedereen opleiden als HV-er! Hiep hiep!


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #604 Gepost op: 16 april 2014, 22:03:12
Citaat van: Dinges link=msg=1259043 date=1397675697
Thetwin, top verhaal.

Iedereen opleiden als HV-er! Hiep hiep!

Dat willen ze toch!

http://www.iedereenehbo.nl/?gclid=COj5nKjm5b0CFaoewwod5zMArw
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #605 Gepost op: 16 april 2014, 22:09:43
Citaat van: thetwin84 link=msg=1259053 date=1397678592
Dat willen ze toch!

http://www.iedereenehbo.nl/?gclid=COj5nKjm5b0CFaoewwod5zMArw

Commerciële onzin met 0.0 toegevoegde waarde.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #606 Gepost op: 18 april 2014, 19:29:14
Citaat van: thetwin84 link=msg=1259053 date=1397678592
Dat willen ze toch!

http://www.iedereenehbo.nl/?gclid=COj5nKjm5b0CFaoewwod5zMArw
Er zit toch één praktijkles aan vast en je krijgt een OK certificaat. Dan zal de kwaliteit toch wel goed zijn?  :o

"The darksite of first aid is coming to you"   >:D
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #607 Gepost op: 19 april 2014, 09:47:45
Citaat van: thetwin84 link=msg=1259033 date=1397674678
...
De EHBO'ers mogen bijna niets meer uitvoeren... Maar ja dat geldt ook voor de ambu-medewerkers... Als die meer opgeleid zouden worden zou de trauma-heli ook wat minder in de lucht hoeven zijn... Want tegenwoordig zit ook die vliegensvlug al in de lucht...
...
Ambupleeg hoger opleiden dat ze meer mogen doen... Zodat het MMT wat minder in de lucht hoef te zitten...
MMT en ambulance heeft niets met deze discussie te maken.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1259039 date=1397675014
Het mag eigenlijk niet hardop gezegd worden...
maar de overheid zorgt ervoor dat er patiënten komen
Want als ze meer geld erin steken dat men beter word opgeleid vallen er minder (dodelijke) slachtoffers... door onwetendheid van de hulpverlening.
Nu ga je scheef in je redenering: de overheid zorgt ervoor dat er patiënten komen? En dat los je op door meer EHBO'ers (beter) op te leiden?

Dat lijkt me niet. Misschien dat je (primaire) preventie bedoelt. Dat los je niet op met EHBO, maar met voorlichting en dergelijke. Eigenlijk zeg je dat 'de hulpverlening' wie dat ook moge zijn, met zijn 'onwetendheid' zorgt voor meer (dodelijke) slachtoffers. Euh...


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #608 Gepost op: 19 april 2014, 09:52:58
Waar het in dit verhaal primair mis gaat is dat HartslagNu wat mij betreft niet goed heeft nagedacht over deze tekst. Het is zeker een mooi ervaringsverhaal waarin HartslagNu de lucht in wordt geprezen. Echter, er staan ook dingen in die niet handig zijn: zoals het voelen van de pols door een leek en de twijfel over de instructies van 112 die vervolgens gerechtvaardigd lijken te worden in te tekst. Je ziet al welke verwarring dat hier op het forum geeft. Wat moeten de andere HartslagNu hulpverleners er van denken?



Citaat van: thetwin84 link=msg=1259026 date=1397673780
maar hij constateerd:
 
Dus er is schijnbaar wel een ademhaling en toch moet hij beginnen met reanimeren...
Wat dan uiteindelijk op een hersenbloeding uitloopt... vind nog al wat... dat een hersenbloeding dat allemaal kan veroorzaken...
Het is overigens niet ondenkbaar dat iemand met een dergelijke hersenbloeding (afgaande op het verhaal zou het een subarachnoidale bloeding kunnen zijn) in eerste instantie helemaal niet ademt of geen normale ademhaling heeft en dus reanimatiebehoeftig is. Ook als de ademhaling terugkeert hoeft deze niet direct normaal te zijn. Een dergelijk slachtoffer is voor de leek dus reanimatiebehoeftig, ook als er bij een niet-normale ademhaling schijnbaar een (zwakke?) polsslag is.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #609 Gepost op: 19 april 2014, 12:32:46
Citaat van: Lunatum link=msg=1259786 date=1397893978
Waar het in dit verhaal primair mis gaat is dat HartslagNu wat mij betreft niet goed heeft nagedacht over deze tekst. Het is zeker een mooi ervaringsverhaal waarin HartslagNu de lucht in wordt geprezen. Echter, er staan ook dingen in die niet handig zijn: zoals het voelen van de pols door een leek en de twijfel over de instructies van 112 die vervolgens gerechtvaardigd lijken te worden in te tekst. Je ziet al welke verwarring dat hier op het forum geeft. Wat moeten de andere HartslagNu hulpverleners er van denken?


Ik als EHBO'er van HartslagNu krijg deze mail en ben altijd iemand die graag de ervaringsverhalen leest.
Dus daar kun je wel eens gelijk in hebben met het in verwarring brengen vandaar ook dat ik ermee kom...
De verwarring is er bij mij al om het dan zo te zeggen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=