AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225573 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #700 Gepost op: 24 juni 2014, 21:02:27
De politie reanimeert zeker wel dagelijks, maar dat terzijde. V.w.b. het ''lastig zijn'': hoe goed je hulp ook bedoeld is, maar als je bij een casus weggestuurd wordt is dat niet voor niets.

Is je hulp wel gewenst op dat moment, dan krijg je dat te horen.

Dat jij het oordeel van de op dat moment ter plaatste zijnde eenheden van politie ( 0f andere HV-diensten) in twijfel trekt, bevreemd mij een beetje, Waar komt die argwaan vandaan dan?

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #701 Gepost op: 24 juni 2014, 21:15:16
Zo las ik zijn eerste post niet. Ik las er alleen wat verbazing in vanwege het feit dat de agent aangaf hartslag.nu niet te kennen. Wat ik er uit haal is dat grumpy zijn hulp aangeboden heeft, verteld heeft wat hartslag nu is en nog even een handje geholpen om de brancard uit de ambu te krijgen. Gezien het feit dat hij bij de ambu stond interpreteer ik maar even dat hij niet eens binnen bij het slachtoffer geweest is. Volgens mij heeft hij prima gereageerd op de mededelingen dat hulp niet nodig was. Ik zou ook verbaasd zijn als een agent er nog nooit van gehoord had, maar dan even mijn schouders opgehaald hebben en het gewoon wanneer de tijd er voor was ook even het hebben toegelicht. Niets meer niets minder.

De soort van aanval die ik hier ruik op grumpy vind ik dan ook wel onnodig. Overigens vind ik het ook onnodig dat we hier bespreken dat die agent er nog nooit van gehoord had. Of hij nu eens per dag of eens per 10 jaar reanimeert maakt me niet eens zo veel uit. Weer iets om je schouders bij op te halen. Mensen die het dagelijks doen hebben geen hogere overlevingskans als mensen die het eens in hun leven doen en ook gewoon goed opgeleid zijn om bls toe te passen. Het zal alleen een andere emotionele lading hebben voor de hulpverlener.

Laten we er dus niet weer zo een negatieve discussie van maken. Volgens mij heeft grumpy zich goed opgesteld en die agent heeft zich ook prima opgesteld.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #702 Gepost op: 24 juni 2014, 21:18:31
Citaat van: Dinges link=msg=1279643 date=1403636547
De politie reanimeert zeker wel dagelijks, maar dat terzijde. V.w.b. het ''lastig zijn'': hoe goed je hulp ook bedoeld is, maar als je bij een casus weggestuurd wordt is dat niet voor niets.

Is je hulp wel gewenst op dat moment, dan krijg je dat te horen.

Dat jij het oordeel van de op dat moment ter plaatste zijnde eenheden van politie ( 0f andere HV-diensten) in twijfel trekt, bevreemd mij een beetje, Waar komt die argwaan vandaan dan?

Het is geen argwaan, er zijn altijd van die agenten die niet naar je (willen?) luisteren en menen dat je lastig publiek bent o.i.d. en dus niet na je luisteren op dat moment.

Citaat van: ir. Auditor link=msg=1279650 date=1403637316
Zo las ik zijn eerste post niet. Ik las er alleen wat verbazing in vanwege het feit dat de agent aangaf hartslag.nu niet te kennen. Wat ik er uit haal is dat grumpy zijn hulp aangeboden heeft, verteld heeft wat hartslag nu is en nog even een handje geholpen om de brancard uit de ambu te krijgen. Gezien het feit dat hij bij de ambu stond interpreteer ik maar even dat hij niet eens binnen bij het slachtoffer geweest is. Volgens mij heeft hij prima gereageerd op de mededelingen dat hulp niet nodig was. Ik zou ook verbaasd zijn als een agent er nog nooit van gehoord had, maar dan even mijn schouders opgehaald hebben en het gewoon wanneer de tijd er voor was ook even het hebben toegelicht. Niets meer niets minder.

De soort van aanval die ik hier ruik op grumpy vind ik dan ook wel onnodig. Overigens vind ik het ook onnodig dat we hier bespreken dat die agent er nog nooit van gehoord had. Of hij nu eens per dag of eens per 10 jaar reanimeert maakt me niet eens zo veel uit. Weer iets om je schouders bij op te halen. Mensen die het dagelijks doen hebben geen hogere overlevingskans als mensen die het eens in hun leven doen en ook gewoon goed opgeleid zijn om bls toe te passen. Het zal alleen een andere emotionele lading hebben voor de hulpverlener.

Laten we er dus niet weer zo een negatieve discussie van maken. Volgens mij heeft grumpy zich goed opgesteld en die agent heeft zich ook prima opgesteld.

Precies, ik ben niet bij het slachtoffer geweest, ik heb alles zien staan en gewacht bij de voertuigen en toen de agenten uit het gebouw kwamen netjes verteld wie ik was en wat ik kwam doen en gevraagd of ik kon helpen, hierna kort (2/3 zinnen) uitgelegd wat het inhield zoiets en toen ik zag dat ze de brancard niet uit de ambu kregen even geholpen, toen zij met de brancard naar binnen gingen ben ik vertrokken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #703 Gepost op: 24 juni 2014, 21:24:12
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1279650 date=1403637316

En ik heb het niet over opstellingen.
Ik heb het over 112-noodhulp. O0

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #704 Gepost op: 24 juni 2014, 21:31:10
En wie of wat er nu van hartslagpuntnogwat gehoord heeft, of allerlei andere inititatieven. who cares? Laten we niet vergeten dat we in dit land recht hebben op de beste medische zorg die mogelijk is. Bel 112, in geval van nood.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #705 Gepost op: 24 juni 2014, 21:34:04
Ben ik helemaal met je eens. Maar heeft deze casus dat niet gekregen. Er was een ambulance, er was politie om bls op te starten en een burger die een sms kreeg en zich prima opgesteld heeft volgens wat ik er uit haal. Wat is nu het probleem waar je tegenaan loopt te schoppen?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #706 Gepost op: 24 juni 2014, 21:36:41
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1279658 date=1403638444
Wat is nu het probleem waar je tegenaan loopt te schoppen?

Verklaar je nader.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #707 Gepost op: 24 juni 2014, 21:38:40
Ik lees wat vijandigheid in je posts richting grumpy zijn opstelling in deze casus of zijn verwondering dat een agent kennelijk nog nooit van hartslagnu gehoord heeft. Ik kan die vijandigheid niet zo verklaren/plaatsen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #708 Gepost op: 24 juni 2014, 21:45:47
Beslist geen vijandigheid, elk woordje is weloverwogen. Dat ik soms ''fel'' uit de hoek kan komen, komt omdat ik (een beetje) blauw ben geweest  en sedert enkele jaren ''wit''. ;-)

En kom op; wat interesseert het mij dat een agent niet heeft gehoord  van huppeldepup.....zolang er maar wordt gereanimeerd!!

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #709 Gepost op: 24 juni 2014, 22:06:59
Citaat van: Dinges link=msg=1279657 date=1403638270
En wie of wat er nu van hartslagpuntnogwat gehoord heeft, of allerlei andere inititatieven. who cares? Laten we niet vergeten dat we in dit land recht hebben op de beste medische zorg die mogelijk is. Bel 112, in geval van nood.

Kan ik hieruit opmaken dat jij liever hebt dat er een Agent, Ambupleeg of Brandweer actief is dan een burgerhulpverlener?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=