AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225572 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #710 Gepost op: 24 juni 2014, 22:10:00
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279626 date=1403633783
Maar AED-Alert / HarslagNU is nu al een aantal jaren bekend 2010 onderhand wat ik kan terug halen...
Laten we voor gemakshalve dat aanhouden.. Sorry maar als je dan in die 4 jaar tijd er nog steeds niets van hebt vernomen...
Dan is je interesse daarin wel heel ver te zoeken.. Lijkt mij dat ook een agent zijn reanimatiekennis moet bijhouden en dus hierover geďnformeerd word...

Hoeveel er in die 4 jaar tijd geen reclame over is gemaakt op tv... spotjes op internet voorbij zijn gekomen...
hartstichting dit... hartstichting dat... nou dan kun je nog zoveel zeggen over zoveel kennisgevingsmailtjes kan mij dit niet voorstellen...

Maar zal binnenkort eens een test doen om zomaar eens een agent aan te spreken die ik tegenkom en is vragen of hij bekend is met burgerhulpverlening en hartslagNU...

Dat kan je doen. Ik geef je een beste kans dat hij geen idee heeft waar je het over hebt. In heel veel regio's draait HartslagNU namelijk niet, zoals bij ons. Ik denk dat op het bureau bijna niemand er ooit van gehoord heeft. Dat heeft niets te maken met desďnteresse, onkunde of wat je het ook wilt noemen.

Ik ken de politie als organisatie (een klein beetje). Dit soort projecten gaat vaak geheel buiten de politie om en dus kan het maar zo zijn dat de lokale agenten geen mailtje of iets anders hebben gehad dat zo'n project draait. Ik heb zelf overigens ook geen TV of internetspotjes gehad. En vergeet niet dat wij op dit forum aardig fanatiek zijn, maar de gemiddelde diender hangt na zijn dienst het uniform weg en die houdt zich er pas weer mee bezig als hij weer aan het werk gaat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #711 Gepost op: 24 juni 2014, 22:13:31
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279676 date=1403640419
Kan ik hieruit opmaken dat jij liever hebt dat er een Agent, Ambupleeg of Brandweer actief is dan een burgerhulpverlener?
als ik ook mag antwoorden ;-)

Ik zie dat liever wel zo (en in hulpverleners wereld ben ik ook een burger/leek), maar ik ben wel van mening dat een samenleving waar professionele hulp snel genoeg is in alle gevallen een utopische samenleving is en hartslag.nu een soort 'behelpen' c.q. roeien met de riemen die je hebt.

Het liefst zie ik dat 95% van de burgers kan reanimeren en dat ook doet. Dan is een hartslagnu systeem al een stuk minder hard nodig omdat de melder meteen zelf de BLS kan opstarten.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #712 Gepost op: 24 juni 2014, 22:19:04
Eigenlijk is alles al gezegd. Men moet leren pompen. >:D   8)

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #713 Gepost op: 24 juni 2014, 22:19:24
Citaat van: DiNozzo link=msg=1279679 date=1403640600
Dat kan je doen. Ik geef je een beste kans dat hij geen idee heeft waar je het over hebt. In heel veel regio's draait HartslagNU namelijk niet, zoals bij ons. Ik denk dat op het bureau bijna niemand er ooit van gehoord heeft. Dat heeft niets te maken met desďnteresse, onkunde of wat je het ook wilt noemen.

Ik ken de politie als organisatie (een klein beetje). Dit soort projecten gaat vaak geheel buiten de politie om en dus kan het maar zo zijn dat de lokale agenten geen mailtje of iets anders hebben gehad dat zo'n project draait. Ik heb zelf overigens ook geen TV of internetspotjes gehad. En vergeet niet dat wij op dit forum aardig fanatiek zijn, maar de gemiddelde diender hangt na zijn dienst het uniform weg en die houdt zich er pas weer mee bezig als hij weer aan het werk gaat.

Ik vind het een erg gezonde houding dat een agent stopt met zich met die dingen bezig te houden zodra hij zijn uniform ophangt. In ieder beroep is een goede werk privé verhouding belangrijk dat is voor agenten niet anders. Natuurlijk ben je van tijd tot tijd buiten werktijd nog met werk zaken bezig. Ik zit ook wel eens op zaterdagmiddag op het balkon een werk issue uit te werken. Maar werk is werk en privé is privé.

Zelfs als er een mail geweest is zou ik het normaal vinden als hij het niet kent. Ik krijg op mijn werk bijvoorbeeld ongeveer 50 mails per dag, denk je dat ik ze allemaal lees? (voor de forum bezoekers die weten wie ik ben en me wel eens mailen, jullie mails lees ik natuurlijk wel altijd  ;)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #714 Gepost op: 24 juni 2014, 22:19:48
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1279680 date=1403640811
als ik ook mag antwoorden ;-)

Ik zie dat liever wel zo (en in hulpverleners wereld ben ik ook een burger/leek), maar ik ben wel van mening dat een samenleving waar professionele hulp snel genoeg is in alle gevallen een utopische samenleving is en hartslag.nu een soort 'behelpen' c.q. roeien met de riemen die je hebt.

Het liefst zie ik dat 95% van de burgers kan reanimeren en dat ook doet. Dan is een hartslagnu systeem al een stuk minder hard nodig omdat de melder meteen zelf de BLS kan opstarten.

En ook opstart, want sjah, zoals je ook met ongelukken op de openbare weg hebt en in een ander topic besproken was dat er steeds meer mensen die de boodschappen belangrijker vinden dan te helpen...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #715 Gepost op: 24 juni 2014, 22:25:40
Citaat van: DiNozzo link=msg=1279679 date=1403640600

Een gemiddelde Diender hangt na zijn dienst het uniform weg en houd zich er pas mee bezig als hij aan het werk gaat????

Citaat
Opsporingsambtenaar ben je 24 uur per dag. In tegenstelling tot wat veel burgers denken mogen wij, na je kenbaar gemaakt te hebben als politieagent, ook in privétijd iemand aanhouden of staande houden.

En aangezien ik het zou vragen in de regio's waar HartslagNu Draait verwacht ik daar dan geen nee te krijgen... Lijkt me nogal logisch..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #716 Gepost op: 24 juni 2014, 22:26:57
Citaat van: Dinges link=msg=1279685 date=1403641144
Eigenlijk is alles al gezegd. Men moet leren pompen. >:D   8)

Helemaal mee eens.

Zou ook mooi zijn als iedereen weet hoe hij een aed moet bedienen zodat de term AEDbediener net zo veel zegt  als de term magnetronmaaltijdverwarmer.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #717 Gepost op: 24 juni 2014, 22:28:00
Exact. 098uo

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #718 Gepost op: 24 juni 2014, 22:30:08
Beste Thetwin... Wat denk! je nou zelf?!?

Dat iedere diender in zijn vrije tijd constant de agent loopt uit te hangen? Ik heb wel wat beters te doen. Natuurlijk zijn we ten alle tijde bevoegd om in te grijpen als de situatie daar om vraagt, maar dat wil niet zeggen dat je altijd en overal maar wat van moet zeggen.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1279689 date=1403641540
in de regio's waar HartslagNu Draait verwacht ik daar dan geen nee te krijgen... Lijkt me nogal logisch..
Een groot deel zal het weten, een aantal misschien niet. Who cares...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #719 Gepost op: 24 juni 2014, 22:35:24
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1279691 date=1403641617
Helemaal mee eens.

Zou ook mooi zijn als iedereen weet hoe hij een aed moet bedienen zodat de term AEDbediener net zo veel zegt  als de term magnetronmaaltijdverwarmer.

kan ik je geen ongelijk in geven
magnetronmaaltijdverwarmer. [offtopic] leuk woord voor wordfeud

Maar hoe krijg je iedereen zover dat ze aed-bediener worden...
Heb al eens gedacht als ze het nou in het rijbewijspakket stoppen bij CBR een EHBO diploma... aangezien veel ongelukken op de weg gebeuren... Maar kinderen krijgen het tegenwoordig al op de basisschool... maar groep 8 willen ze al opleiden tot AED bedieners... op zich ook wel goed... maar wil je dan een kind van 11 / 12 met een AED aan de slag gaat op een medemens?
Wat brengt dat voor andere consequenties met zich mee voor het kind zelf? Daar zal toch ook een psychische klap geven...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=