0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Hoezo gelukkig? Leg uit.........
Nou, als je het wat vriendelijker vraagt ga ik het overwegen.
Vriendelijker? Mijn reactie is zeer verbaasd en niet onvriendelijk..
"Leg uit..." Dat is nou niet bepaald uitnodigend. Je formulering bevalt me niet. In het gebied waar ik werk is de dekking van hulpdiensten over het algemeen voldoende om reanimatie door politie en brandweer zeer snel te starten. Ik durf wel te stellen dat een AED alert hier niet echt een aanvulling zou zijn. Allereerst omdat het al druk zat is met de standaard hulpverleners, en ten tweede omdat ze er vrijwel nooit eerder zullen zijn.
Hier zijn over het algemeen ook voldoende hulpdiensten om reanimatie vlug op te starten, evengoed kan het zijn dat een burgerhulpverlener eerder ter plaatse is dan hulpdiensten: als het bij je buren of straat achter je gebeurd ben jij er eerder dan de hulpdiensten.Ook hebben hulpdiensten heel erg met drukte van het verkeer te maken en als het dus vlakbij gebeurd ben jij lopend of fietsend er eerder dan hulpdiensten. Overlevingskans is groter hierdoor.
En je smsje krijg je op het moment dat er op de meldkamer de alarmering eruit gaat en kan je dus (mits je kan en bla bla bla) al er naartoe gaan en heb je prima kans dat je eerder bent, al is het maar 1 minuut: Elke seconde telt.
Jongen, wat jij wil. Ik ga niet verder met je in discussie, want dat is per definitie nutteloos.