AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225453 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #80 Gepost op: 7 april 2011, 09:39:50
Voor AED alert geldt dat je online zowel je woon als werkadres ingeeft, en het programma gaat er dan vanuit dat jij van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 op je werkadres ingezet kan worden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 7 april 2011, 10:59:11
Het zou praktischer zijn als je die tijden zelf kunt opgeven O0

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #82 Gepost op: 7 april 2011, 11:32:01
Het zou volgens mij praktischer zijn dat wanneer je aan het werk bent ook de smsjes van thuis binnen krijgt.
Want anders zou je steeds moeten wijzigen als je een dagje vrij bent.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #83 Gepost op: 7 april 2011, 12:40:21
Voor AED alert geldt dat je online zowel je woon als werkadres ingeeft, en het programma gaat er dan vanuit dat jij van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 op je werkadres ingezet kan worden.

De tijd geef je zelf op. Helaas kent het systeem (nog) geen wisselende werktijden. Wel kan je dagen aanvinken. De aangegeven tijd geldt dan voor de dagen die je hebt aangevinkt. Wil je optimaal bereikbaar zijn, dan moet je vrije dagen, vakanties, wisseldagen etc zelf per keer veranderen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Arno-BN

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 7 april 2011, 12:44:48
Ik kan op aedalert.nl alleen maar adressen opgeven, geen werktijden?

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 7 april 2011, 12:46:17
Op aedalert staan, als je je werkadres hebt ingevoerd, de tijden. Deze verschijnen pas als het werkadres is ingevoerd.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #86 Gepost op: 7 april 2011, 12:57:44
Het zou gewoon beter kunnen zijn dat je de smsje krijgt van bij je woonadres en bij je werkadres. Wanneer je dan een dagje vrij bent krijg je die ook gewoon binnen. Anders zit je wekelijks achter je pc op aed alert je werktijden aan te passen.

Moon

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 7 april 2011, 13:00:38
Vergeet niet hoeveel mensen zich 'schuldig' voelen als ze niet kunnen reageren op een oproep. Ook mensen die bijvoorbeeld niet thuis zijn, omdat ze net even naar de andere kant van de stad zijn op hun vrije dag o.i.d. Ze krijgen een sms voor in de buurt van het huisadadres en zijn gewoon te ver weg. Zij zitten regelmatig met een schuldgevoel.

Ooit komt het wel zover dat je een sms krijgt op de plaats waar je bent. Dat het systeem automatisch ziet waar je bent. Dit mag echter nog niet ivm de Wet op de Privacy.

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #88 Gepost op: 7 april 2011, 13:05:08
Vergeet niet hoeveel mensen zich 'schuldig' voelen als ze niet kunnen reageren op een oproep. Ook mensen die bijvoorbeeld niet thuis zijn, omdat ze net even naar de andere kant van de stad zijn op hun vrije dag o.i.d. Ze krijgen een sms voor in de buurt van het huisadadres en zijn gewoon te ver weg. Zij zitten regelmatig met een schuldgevoel.

Ooit komt het wel zover dat je een sms krijgt op de plaats waar je bent. Dat het systeem automatisch ziet waar je bent. Dit mag echter nog niet ivm de Wet op de Privacy.

Het is helaas inderdaad zo dat mensen zich schuldig voelen. Ik kreeg toen ik in Utrecht was ook een smsje en bedacht me van ja helaas der zijn meerdere die een smsje krijgen dus die kunnen er ook op af gaan. Het is vervelend dat mensen zich daarom schuldig gaan voelen en inderdaad zit ik ook te wachten op dat GPS gevoelige systeem dat men ziet waar je bent. Tegenwoordig begint zich het al langzamer hand te komen met als voorbeeld Google Latitude. Je kiest er voor wie je waar ziet.

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #89 Gepost op: 7 april 2011, 18:50:13
Even een ander vraagje...

Hoe kon je zien dat er een reanimatie om de hoek was?

Of kijk ik gewoon op de "verkeerde site" van P2000?

in de melding stond het adres, en de melding "reanimatie" .
vandaar dat ik erheen gegaan ben...

de wijze van alarmering is per regio verschillend. Kennemerland werkt bijvoorbeeld met postcodes, en geeft niet (geheel) duidelijk aan wat de aard van de melding is..