AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 226333 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #810 Gepost op: 8 december 2015, 16:08:02
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1390524 date=1449585000
Maar hartslagnu richt zich juist niet op openbare plaatsen maar op combinatie van straat en huisnummer, meestal privé adressen.
En daar zou dus winst in gehaald kunnen worden.
Van een kleine 60 oproepen in twee jaar tijd...
Denk ik dat zon 60 procent al meer dan een uur in de woning lagen. Het toppunt was een inzet waarbij de bewoner al enkele dagen in de kamer lag, maar buurtbewoners pas veel later argwaan kregen en diegene zagen liggen in de woonkamer.

Je haalt veel meer winst in slagende reanimatie's in situaties dat personen in publieke gelegen heden in elkaar storten. Uiteraard zul je dan een betere dekking met AED's moeten creëren. In de toekomst is niet ondenkbaar dat burgers via gps worden aangestuurd naar een coördinaat die de meldkamer kan uitsturen van de beller.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #811 Gepost op: 8 december 2015, 16:43:42
Maar hartslagnu richt zich juist niet op openbare plaatsen maar op combinatie van straat en huisnummer, meestal privé adressen.
Mijn vrouw is een paar maanden geleden naar een winkelcentrum gestuurd. Maar daar is wel veel volk aanwezig zodat ze niet nodig was.
In zo'n winkelcentrum is het altijd druk ook wat personeel van de supermarkt die daar ook zit kan reanimeren en heeft een AED. Dus vraag me af of het meerwaarde heeft om daar bovenop ook nog mensen op te roepen die van een kilometer ver moeten komen en via een omweg een AED moeten halen.
Zelf wel eens een route opgekregen van hartslagnu waarbij ik 2.2 km moest afleggen. Denk dat ze bij hartslagnu ook beter en gericht moeten alarmeren.
Heb nu de app van hun met gps dus ben benieuwd of het nu beter gaat.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #812 Gepost op: 8 december 2015, 16:50:29
Ik ben het met jullie eens hoor red cross medic en jelte :-)
Hartslagnu in de huidige vorm heeft niet echt het beoogde effect.

Zelf heb ik wel eens een oproep gehad voor een reanimatie in een hotel en in een museum. Daar is gewoon personeel met BHV en een AED. waarom hartslagnu daarvoor geactiveerd is???????? Voor mij was het ook een kleine 2km

helm

• Gast
Reactie #813 Gepost op: 8 december 2015, 18:40:24
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1390531 date=1449587282
 In de toekomst is niet ondenkbaar dat burgers via gps worden aangestuurd naar een coördinaat die de meldkamer kan uitsturen van de beller.

De GoodSAM app laat de coördinaten van de hulpvrager zien, op een kaartje.
Er zijn geen extra handelingen van de meldkamer nodig.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #814 Gepost op: 8 december 2015, 19:01:44
Zijn hier al mensen die zich aangemeld hebben bij GoodSAM. Ik zie nog steeds geen hulpverlener in de buurt ik ik ben nog steeds niet goedgekeurd

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #816 Gepost op: 9 december 2015, 12:43:18
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1390539 date=1449589829
Ik ben het met jullie eens hoor red cross medic en jelte :-)
Hartslagnu in de huidige vorm heeft niet echt het beoogde effect.

Zelf heb ik wel eens een oproep gehad voor een reanimatie in een hotel en in een museum. Daar is gewoon personeel met BHV en een AED. waarom hartslagnu daarvoor geactiveerd is???????? Voor mij was het ook een kleine 2km

Dat wordt niet veroorzaakt door Hartslag of hartveiligwonen. Beide alarmeren op basis van postcode huisnummer zoals je zelf ook aangeeft. Dat jij op behoorlijke afstand een melding krijgt komt voort uit het feit dat je maar een van de 30 burgers bent die gealarmeerd zijn, blijkbaar waren er binnen een kleinere straal geen andere AANGEMELDE vrijwilligers aanwezig.
Ik ben van mening dat je beide systemen daar niet op moet aankijken maar de bewuste ondernemers, als je de moeite neemt om als ondernemer een AED aan te schaffen welke moeite is het dan om bijvoorbeeld voor een paar (of desnoods maar 1) een prepaid telefoon aan te schaffen en je bedrijf aan te melden bij burgerAED voor de duur van de openingstijden. Bij beide systemen bestaat immers de mogelijkheid om je beschikbaarheid in te geven.

Ik zelf sta bijv. voor Enkhuizen bij Hartslag aangemeld met de tijden dat ik in principe thuis ben, bij hartveiligwonen in Purmerend voor de tijden dat ik op mijn werk aanwezig ben (en in dat geval ook mag beschikken over de AED van de werkgever)

Het is in mijn optiek dus geen gebrek in het systeem maar een gebrek aan geregistreerde vrijwilligers, en daar zal elk systeem, hoe slecht of goed ook, een algemeen maar enorm probleem mee hebben elk systeem valt of staat immers met de bereidwilligheid van de vrijwilligers.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

helm

• Gast
Reactie #817 Gepost op: 9 december 2015, 22:00:57
Citaat van: jelte link=msg=1390582 date=1449597704
Zijn hier al mensen die zich aangemeld hebben bij GoodSAM. Ik zie nog steeds geen hulpverlener in de buurt ik ik ben nog steeds niet goedgekeurd

Bij mij duurde het een paar dagen.

helm

• Gast
Reactie #818 Gepost op: 9 december 2015, 22:04:10
De Hartstichting heeft op haar site het aanmelden voor burgerhulpverlener bij hartslagnu en Burgerharthulp gecombineerd en eenvoudig gemaakt.

helm

• Gast
Reactie #819 Gepost op: 19 december 2015, 15:57:37
Citaat van: jelte link=msg=1390582 date=1449597704

ben je inmiddels al eens goedgekeurd?