AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225639 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #820 Gepost op: 19 december 2015, 18:55:18
Nee nog steeds waiting for approval.
Maar gekeken in de groote plaatsen en echt haast geen hulpverleners in de buurt. Aan deze app heb je in Nederland dus (nog) helemaal niets aan.

helm

• Gast
Reactie #821 Gepost op: 20 december 2015, 09:21:22
Helaas heb ik die ervaring ook. Ze reageren wel via twitter maar erg traag, dagen later. Op e-mail reageren ze gewoon niet. Aanmelden blijft al weken hangen op "in behandeling". Geeft mij geen goede indruk.  
Is er iemand die wel goede ervaringen heeft met de GoodSAM app?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #822 Gepost op: 20 december 2015, 10:02:40
Als ik op de site kijk doet ook alleen de ambulancedienst van Londen mee. Dan lijkt de kans op een daadwerkelijke inzet in Nederland mij heel klein.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

helm

• Gast
Reactie #823 Gepost op: 6 januari 2016, 13:41:27
https://www.goodsamapp.org/mapOfResponders

Ik zie hier een kleine 20 hulpverleners actief in Nederland.

Schuimpie

• Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #824 Gepost op: 8 januari 2016, 10:43:14
Bij ons in de regio Amsterdam-Amstelland hebben wij diverse goed georganiseerde AED-teams. Deze teams zijn allen vernenigd in stichting verband, en worden per P2000 en SMS gealarmeerd ten tijde van een reanimatie.

Deze teams rukken uit bovenop de professionele uitruk bij een reanimatie. Zo komt altijd de brandweer (bij vrijwillige korpsen met TS4), politie en uiteraard de ambulancedienst.

Nou heeft iedere gemeente een AED-team, behalve Amsterdam en Amstelveen. Dit is een bewuste keuze van de RAV aangezien volgens de ambulancedienst de 6-minutenzone wordt verzorgd door de beroepsbrandweer en de politie. Eventuele toevoeging van burgers zou betekenen dat het te druk gaat worden op het moment dat er sprake is van een reanimatie.

Hoe kijken andere forumleden hier tegen aan? Wordt het inderdaad te druk? Hebben burgerhulpverleners alsnog een waardevolle toevoeging?

Voor de volledigheid van het verhaal heb ik hier nog even een artikel van AT5 bijgevoegd: http://www.at5.nl/artikelen/150417/ambulance_amsterdam_wil_niet_aan_burgerhulpverleners_bij_hartstilstand
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #825 Gepost op: 8 januari 2016, 17:10:41
Ik denk dat burgerhulpverleners wel degelijk van waarde kunnen zijn. Hier in de regio Rijnmond werken we met hartveilig. De oproep wordt gedaan naar aangemelde vrijwilligers binnen een straal van 1 kilometer om het opgegeven adres. De kans is groot dat de reanimatie dan gestart is binnen de 6 minuten dus de overlevingskans ook groter wordt.
Met Vriendelijke Groet.....

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #826 Gepost op: 9 januari 2016, 17:25:53
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1398314 date=1452269441
Hier in de regio Rijnmond werken we met hartveilig.

Niet overdrijven hé met in de regio Rijnmond. Alleen Vlaardingen wat ik laatst zag.
Vlaardingen is volgens mij als pilot begonnen. Nog nergens gelezen dat de pilot al over is en of het blijvend is.
Mag hopen van wel voor de mensen in Vlaardingen want elke seconde telt tenslotte.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #827 Gepost op: 9 januari 2016, 18:17:16
Citaat van: enrico1972 link=msg=1398566 date=1452356753
Niet overdrijven hé met in de regio Rijnmond. Alleen Vlaardingen wat ik laatst zag.
Vlaardingen is volgens mij als pilot begonnen. Nog nergens gelezen dat de pilot al over is en of het blijvend is.
Mag hopen van wel voor de mensen in Vlaardingen want elke seconde telt tenslotte.

Lansingerland werkt ook met dit systeem en in Rotterdam als je je aanmeld via de hartstichting gaat de alarmering ook via dit systeem ;)
Met Vriendelijke Groet.....

helm

• Gast
Reactie #828 Gepost op: 9 januari 2016, 18:31:22
Citaat van: Schuimpie link=msg=1398208 date=1452246194
Nou heeft iedere gemeente een AED-team, behalve Amsterdam en Amstelveen. Dit is een bewuste keuze van de RAV aangezien volgens de ambulancedienst de 6-minutenzone wordt verzorgd door de beroepsbrandweer en de politie. Eventuele toevoeging van burgers zou betekenen dat het te druk gaat worden op het moment dat er sprake is van een reanimatie.

Hoe kijken andere forumleden hier tegen aan? Wordt het inderdaad te druk? Hebben burgerhulpverleners alsnog een waardevolle toevoeging?

gedragsregel 4 Als de ambulance op het adres aanwezig is, gaat u niet naar binnen en belt u ook niet aan;

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #829 Gepost op: 9 januari 2016, 19:13:54
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1398580 date=1452359836
Lansingerland werkt ook met dit systeem en in Rotterdam als je je aanmeld via de hartstichting gaat de alarmering ook via dit systeem ;)

Oké van Lansingerland wist ik nog niet. Gelijk maar mezelf aangemeld bij de Hartstichting voor een reanimatiecursus.
Krijg binnenkort wel mail met info welke cursuslocaties er zijn. Papieren van EHBO diploma uit 2005 weet ik niet of ik die nog heb dus nog maar niet aangemeld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen