AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225636 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #830 Gepost op: 9 januari 2016, 19:49:33
Citaat van: enrico1972 link=msg=1398590 date=1452363234
Oké van Lansingerland wist ik nog niet. Gelijk maar mezelf aangemeld bij de Hartstichting voor een reanimatiecursus.
Krijg binnenkort wel mail met info welke cursuslocaties er zijn. Papieren van EHBO diploma uit 2005 weet ik niet of ik die nog heb dus nog maar niet aangemeld.

Lansingerland en Vlaardingen zijn nog steeds geen Rijnmond ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #831 Gepost op: 9 januari 2016, 20:00:38
Lansingerland en Vlaardingen vallen nog steeds onder Rotterdam - Rijnmond en voor zo ver ik weet zijn er nog geen plannen om dat te veranderen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #832 Gepost op: 9 januari 2016, 20:50:45
Citaat van: enrico1972 link=msg=1398566 date=1452356753
Niet overdrijven hé met in de regio Rijnmond. Alleen Vlaardingen wat ik laatst zag.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1398600 date=1452366038
Lansingerland en Vlaardingen vallen nog steeds onder Rotterdam - Rijnmond en voor zo ver ik weet zijn er nog geen plannen om dat te veranderen.

Citaat van: RemRoof link=msg=1398599 date=1452365373
Lansingerland en Vlaardingen zijn nog steeds geen Rijnmond ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #833 Gepost op: 10 januari 2016, 12:37:43
Vanochtend een reanimatiemelding gehad....
twee aed's onbereikbaar door niet te openen kasten, een aed pas gealarmeerd na voorbij rijden van de ambu
dus geen gebruik kunnen maken van een aed wel hard gewerkt door de aanwezige burgers met succes.

Na afloop maar bij diverse partijen klachten neergelegd over de slechte bereikbaarheid van de AED's op deze manier kun je ze ook in de grijzebak gooien.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #834 Gepost op: 10 januari 2016, 13:37:52
AED's niet bereikbaar als je ze moet gebruiken is net zo slecht als een AED die niet werkt vanwege een niet opgemerkt defect door slecht zorgen voor de AED.
Gelukkig is het wel goed afgelopen dit keer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #835 Gepost op: 10 januari 2016, 13:59:49
Dat is de pest dat men de aed's achter een slot doet. Deze aed kasten kosten 400 euro meer maar kunnen ook weigeren ook al wordt gesteld dat dit nooit gebeurd. In het buitenland heb ik nog nooit een aed in een kast met slot gezien. Ook in Duitsland en Tsjechië in de grote steden niet. Waarom is het daar niet nodig en denk men dat het hier wel nodig is. Misschien moet men een campagne voeren wat er kan gebeuren als een aed gestolen wordt en als de dief gepakt wordt hem niet alleen voor diefstal te vervolgen maar ook voor poging tot zwaar letsel of doodslag.
Dat kan nu nog niet maar is wel iets waar de politiek iets aan kan doen.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #836 Gepost op: 10 januari 2016, 14:25:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1398740 date=1452429472
AED's niet bereikbaar als je ze moet gebruiken is net zo slecht als een AED die niet werkt vanwege een niet opgemerkt defect door slecht zorgen voor de AED.
Gelukkig is het wel goed afgelopen dit keer.

Er is hier al vaker geklaagd over een van de bewuste kast en, deze hangt notabene in een steegje achter een aantal parkeervakken en heeft al vaker dienst geweigerd om te openen. Helaas van de beheerder (de gemeente) geen enkele terugkoppeling gekrgen anders van we zullen er naar kijken, kennelijk is dat nooit gebeurd.
Inmiddels weet ik welk raadslid er flink werk verzet heeft om het project hier gestalte te geven en die heb ik hiervan ook op de hoogte gebracht (evenals wederom een klacht bij de beheerder) het bewuste raadslid heeft op mijn bericht gelukkig direct een brief op poten gestuurd aan het college.

Dergelijke projecten zijn natuurlijk enorm positief voor de gemeenschap maar als je je inzet als leken HV-er voor een dergelijk project mag je ook verwachten dat de organisator / beheerder iets met je klachten doet.
Mensen redden is mooi zeker als je daar als leek een steentje aan hebt kunnen bijdragen maar dan moet je wel gebruik kunnen maken van de beschikbare hulpmiddelen.

Ik heb na contact met een mede lekenHV-er nu de beschikking over de code van de kast die bij hem aan de muur hangt en die kast gaat gelukkig wel open dus de volgende keer kan hartslag in hoofdletter een AED aanwijzen maar ik ga voor die ene waar ik de code nu van heb
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #837 Gepost op: 10 januari 2016, 14:33:43
Welk soort kast weigerde dienst dan?

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #838 Gepost op: 10 januari 2016, 14:49:04
Dit model in het instructie filmpje hoe te open met geweld.....

Zal niet bedoeling zijn maar zo gaan de kasten in Enkhuizen straks wel door de leken geopend worden ben ik bang.

https://www.youtube.com/watch?v=MnTMwcODhuo

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #839 Gepost op: 10 januari 2016, 16:37:40
Citaat van: jelte link=msg=1398742 date=1452430789
Dat is de pest dat men de aed's achter een slot doet. Deze aed kasten kosten 400 euro meer maar kunnen ook weigeren ook al wordt gesteld dat dit nooit gebeurd. In het buitenland heb ik nog nooit een aed in een kast met slot gezien. Ook in Duitsland en Tsjechië in de grote steden niet. Waarom is het daar niet nodig en denk men dat het hier wel nodig is. Misschien moet men een campagne voeren wat er kan gebeuren als een aed gestolen wordt en als de dief gepakt wordt hem niet alleen voor diefstal te vervolgen maar ook voor poging tot zwaar letsel of doodslag.
Dat kan nu nog niet maar is wel iets waar de politiek iets aan kan doen.

Inderdaad een kast kan altijd weigeren ook al zegt men van niet. Waarom het in het buitenland wel kan weet ik niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat men daar beter is opgevoed en men (iets) makkelijker van andermans eigendommen zoals in dit geval de AED kan afblijven en men inziet dat deze dingen levens kunnen redden.

Een campagne voeren is leuk maar als men het al niet gedaan heeft toen de nieuwe verkeersregelaarskleding op de markt kwam en wat de consequenties kunnen zijn als je je niet aan hun aanwijzingen houdt vrees ik de overheid kennende dat ze voor hoe en wat omtrent AED's ook geen campagne gaan houden.

De politiek en regels en/of wetten aanpassen voor wat voor straf er op staat voor als je een AED vernield, steelt, onbruikbaar maakt en daar een straf aan hangen en duidelijk maken aan het volk zie ik helaas ook niet gebeuren want ik vermoed zo maar dat de politiek hier geen prioriteit aan zal geven. Wat overigens niet wil zeggen dat ik het niet volkomen met je eens ben hoor. Maar vertrouwen dat dit op termijn zeg binnen 10 jaar zal gebeuren en dan noem ik nog maar een korte termijn heb ik niet.

@KLF
Top dat dat ene raadslid wel gelijk actie heeft ondernomen maar voor de rest wat een eikels daar in de gemeente zeg en meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

Wel mooi dat je van een andere kast wel een code hebt kunnen krijgen. Hoop dat jullie hem weinig hoeven te gebruiken maar wel een goed alternatief.