AED's niet bereikbaar als je ze moet gebruiken is net zo slecht als een AED die niet werkt vanwege een niet opgemerkt defect door slecht zorgen voor de AED.
Gelukkig is het wel goed afgelopen dit keer.
Er is hier al vaker geklaagd over een van de bewuste kast en, deze hangt notabene in een steegje achter een aantal parkeervakken en heeft al vaker dienst geweigerd om te openen. Helaas van de beheerder (de gemeente) geen enkele terugkoppeling gekrgen anders van we zullen er naar kijken, kennelijk is dat nooit gebeurd.
Inmiddels weet ik welk raadslid er flink werk verzet heeft om het project hier gestalte te geven en die heb ik hiervan ook op de hoogte gebracht (evenals wederom een klacht bij de beheerder) het bewuste raadslid heeft op mijn bericht gelukkig direct een brief op poten gestuurd aan het college.
Dergelijke projecten zijn natuurlijk enorm positief voor de gemeenschap maar als je je inzet als leken HV-er voor een dergelijk project mag je ook verwachten dat de organisator / beheerder iets met je klachten doet.
Mensen redden is mooi zeker als je daar als leek een steentje aan hebt kunnen bijdragen maar dan moet je wel gebruik kunnen maken van de beschikbare hulpmiddelen.
Ik heb na contact met een mede lekenHV-er nu de beschikking over de code van de kast die bij hem aan de muur hangt en die kast gaat gelukkig wel open dus de volgende keer kan hartslag in hoofdletter een AED aanwijzen maar ik ga voor die ene waar ik de code nu van heb