AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223350 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #370 Gepost op: 16 februari 2013, 14:09:45
sommige ambulances worden ook via c2000 opgeroepen. hier in nhn verschilt het per keer of het via c2000 of p2000 gaat.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #371 Gepost op: 16 februari 2013, 15:19:56
Op jouw app wel, maar heel Nederland kan het gewoon inzien.

Je hebt inderdaad apps waar adresgegevens ook op worden vrij gegeven echter de app van 112 nederland (android app) worden met regelmaat sterretje of er word aangegeven tussen huisnummer 18 en 28...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #372 Gepost op: 16 februari 2013, 20:17:22
Ambu kennemerland staat ook niet op internet althans niet in mijn monitor.

A1 12183 RITNR 7200 2135 HOOFDDORP Gezondheid

<urgentie> <voertuignummer> RITNR <ritnummer> <cijfers postcode> <woonplaats> <algemene omschrijving>

Volgens mij is dat voldoende voor de alarmering en komt de privacy niet in het geding...
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #373 Gepost op: 17 februari 2013, 00:27:57
Er zullen altijd ramptoeristen blijven, maar de serieuze hulpverleners zouden gebaat zijn om in de BLS/AED cursus ook een cursus hoe woningen te betreden en hoe je om moet gaan met emotionele aspecten


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #374 Gepost op: 18 februari 2013, 17:37:17
Er zullen altijd ramptoeristen blijven, maar de serieuze hulpverleners zouden gebaat zijn om in de BLS/AED cursus ook een cursus hoe woningen te betreden en hoe je om moet gaan met emotionele aspecten

inderdaad zullen de ramptoeristen altijd blijven. Maar wanneer binnen die ramptoeristen nou ook EHBO'ers zitten dan kunnen ze tenminste nog iets doen.
Zoals er veelal gezegd word zet omstanders aan het werk dan is hun aanwezigheid tenminste nog een beetje nuttig.

Verder vind ik wat je zeg van hoe een woning te betreden dat dit een mooie regels zijn die ze opgesteld hebben. Zoals hier eerder in het topic ook vermeld zijn.

http://bedrijfshulpverlener.wordpress.com/2013/02/13/nedcert-neemt-initiatief-voor-gedragsregels-burger-hulpverleners/

Alleen wat ik nu nog mis zijn de regels voor het aantreffen van een SO op straat. Maar denk dat dit kleine aanpassingen zijn in het verhaal.
Het grootste gedeelte is eigenlijk wanneer er prof. hulp aanwezig is dat je als EHBO'er (wanneer je later komt) kunt vertrekken en anders pas vertrekt wanneer de prof. hulp je verzoekt te vertrekken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #375 Gepost op: 18 februari 2013, 17:51:45
Het grootste gedeelte is eigenlijk wanneer er prof. hulp aanwezig is dat je als EHBO'er (wanneer je later komt) kunt vertrekken en anders pas vertrekt wanneer de prof. hulp je verzoekt te vertrekken.

Ik ben vind dat je dan eigenlijk al te laat bent vertrokken, als de prof HV gearriveerd is en die te kennen geeft je inzet over te nemen kun je hen vragen of je hulp verder nog gewenst is, men zal je dan, naar ik aanneem, of vragen iets te doen of vriendelijk bedanken voor je inzet. In het laatste geval vertrek je zonder dat men dit nog eens duidelijk moet maken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #376 Gepost op: 18 februari 2013, 18:30:46

Alleen wat ik nu nog mis zijn de regels voor het aantreffen van een SO op straat. Maar denk dat dit kleine aanpassingen zijn in het verhaal.
Het grootste gedeelte is eigenlijk wanneer er prof. hulp aanwezig is dat je als EHBO'er (wanneer je later komt) kunt vertrekken en anders pas vertrekt wanneer de prof. hulp je verzoekt te vertrekken.

Het binnentreden van een woning ligt iets anders, in feite kom je op een plek waar je in feite niets te zoeken hebt. Als er al een dringende reden is wel in de woning te zijn zal het zich beperken tot het daadwerkelijk levensreddend handelen omdat iemand in direct levensgevaar is. Al die redenen vervallen al zodra de professionele hulpverleners aanwezig zijn.

Buiten op straat is dat iets anders, ik neem aan dat een politieman hier prima kan uitleggen wie er op straat mag toekijken, op welke afstand ze mogen toekijken en wie er wel of niet met de neus vooraan mag staan tijdens de hulpverlening.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #377 Gepost op: 18 februari 2013, 19:06:04
Ik ben vind dat je dan eigenlijk al te laat bent vertrokken, als de prof HV gearriveerd is en die te kennen geeft je inzet over te nemen kun je hen vragen of je hulp verder nog gewenst is, men zal je dan, naar ik aanneem, of vragen iets te doen of vriendelijk bedanken voor je inzet. In het laatste geval vertrek je zonder dat men dit nog eens duidelijk moet maken.

Ik denk dat we het zelfde bedoelen maar anders verwoorden.
Wanneer de prof hulp aanwezig is en dan bedoel ik het ambu personeel alleen want ik heb vernomen dat je bij de brw mag blijven tot de ambu er is.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #378 Gepost op: 18 februari 2013, 19:10:24
Het binnentreden van een woning ligt iets anders, in feite kom je op een plek waar je in feite niets te zoeken hebt. Als er al een dringende reden is wel in de woning te zijn zal het zich beperken tot het daadwerkelijk levensreddend handelen omdat iemand in direct levensgevaar is. Al die redenen vervallen al zodra de professionele hulpverleners aanwezig zijn.

Buiten op straat is dat iets anders, ik neem aan dat een politieman hier prima kan uitleggen wie er op straat mag toekijken, op welke afstand ze mogen toekijken en wie er wel of niet met de neus vooraan mag staan tijdens de hulpverlening.

Daar heb ik af en toe mijn twijfels over. Wanneer er alleen politie aanwezig en de manier van werken van de agent klopt niet in tegen overstaan wat een EHBO'er zou doen ga ik er tegenwoordig op af en zal dan vriendelijk nog beleefd de agent vragen of ik eerste hulp mag verlenen.
Aangezien sommige agenten de methode handgreep van zach nog niet eens uitvoeren.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #379 Gepost op: 18 februari 2013, 21:34:22
Wanneer de prof hulp aanwezig is en dan bedoel ik het ambu personeel alleen want ik heb vernomen dat je bij de brw mag blijven tot de ambu er is.
Een reanimatieteam van de brandweer heeft feitelijk een vergelijkbare functie als de AED alerts. Zo snel mogelijk reanimeren en een AED activeren om de levenskans te vergroten. Maar ook bij een reanimatieteam van de brandweer zou ik wel even overleggen, liever de brandweer daar dan teveel van hetzelfde.