AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223430 keer)

0 gebruikers (en 63 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #430 Gepost op: 17 mei 2013, 20:07:22
Uhm, heb jij nog zo'n oude nokia ofzo??? de tegenwoordige tijd heeft iedereen een smartphone...
En ja ik ben ben toe aan een nieuwe smartphone deze is me te snel leeg...
Misschien zeg ik het nu wat bot....... Maar het gaat om het principe. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om als professionele hulpverlener foto's te gaan lopen maken van de voertuigen of heli met mijn smartphone als ik net bij een reanimatie vandaan kom. Als ik, als vertegenwoordiger van hartslag nu zou ontdekken dat iemand eerst reageert op een melding om vervolgens foto's te gaan maken dan was dat absoluut zijn laatste oproep en heeft hij niets meer te zoeken bij een dergelijk project.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #431 Gepost op: 17 mei 2013, 20:09:51
Bizar is het inmiddels te noemen.

Vind het een beetje bij het kinderachtige af om iemand proberen af te zeiken...
omdat ik 1x te laat naar een rea ben gegaan en 1 omdat ik niet in de gelegenheid ben geweest...
afstand reanimatie was eenmaal te ver... En dan puntjes gaan zoeken om iemand de grond in te boren...

Sorry Red, maar blijkbaar wil jij graag je gelijk hebben en zoek je alle puntjes om iemand te zieken.
Nou inmiddels mag wel duidelijk zijn dat ik daar niet van gediend ben.

En Bizar is het onderhand inderdaad wel geworden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #432 Gepost op: 17 mei 2013, 20:13:11
Weet je, dit is er slechts 1 die lelijk door de mand valt. Kun je nagaan wat er nog ''tussenzit''. Als er een degelijke screening zou zijn bij hartslag.nu, zou men bepaalde deelnemers met foute  andere bedoelingen eruit kunnen filteren. Nooit 100%, maar i.i.g. een behoorlijk deel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #433 Gepost op: 17 mei 2013, 20:13:48
Misschien zeg ik het nu wat bot....... Maar het gaat om het principe. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om als professionele hulpverlener foto's te gaan lopen maken van de voertuigen of heli met mijn smartphone als ik net bij een reanimatie vandaan kom. Als ik, als vertegenwoordiger van hartslag nu zou ontdekken dat iemand eerst reageert op een melding om vervolgens foto's te gaan maken dan was dat absoluut zijn laatste oproep en heeft hij niets meer te zoeken bij een dergelijk project.

Wat heeft het foto's maken van een voertuig nou te maken met een reanimatie???
Als ik mijn hulp verleend heb en mijn ding zit er op waarom zou ik dan niet nog even mijn telefoon mogen pakken en naar de heli mogen gaan om daar nog een foto te maken voor prive doeleinden en niet voor op een website of nieuwssite...

En volgens mij heb ik al eerder gezegd (blijkbaar is lezen moeilijk voor je) Dat ik GEEN foto's maak van het SO maar van de heli...
De heli staat meestal niet naast het SO en vaak op een afstand... tenminste wel hier in Arnhem en omgeving...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #434 Gepost op: 17 mei 2013, 20:14:04
Sorry Red, maar blijkbaar wil jij graag je gelijk hebben en zoek je alle puntjes om iemand te zieken.
Nou inmiddels mag wel duidelijk zijn dat ik daar niet van gediend ben.


Je kunt RED wel aanvallen maar je plaatst zelf de (onhandige) onliners
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #435 Gepost op: 17 mei 2013, 20:18:13
Wat heeft het foto's maken van een voertuig nou te maken met een reanimatie???
Als ik mijn hulp verleend heb en mijn ding zit er op waarom zou ik dan niet nog even mijn telefoon mogen pakken en naar de heli mogen gaan om daar nog een foto te maken voor prive doeleinden en niet voor op een website of nieuwssite...

En volgens mij heb ik al eerder gezegd (blijkbaar is lezen moeilijk voor je) Dat ik GEEN foto's maak van het SO maar van de heli...
De heli staat meestal niet naast het SO en vaak op een afstand... tenminste wel hier in Arnhem en omgeving...

Ik weet niet hoe het in Arnhem gaat, misschien krijgen jullie een weekelijkse conditie training, maar als ik een SMS krijg en het op een lopen / fietsen zet dan ben ik zelfs als ik niet heb gereanimeerd uitgewoond en blij dat ik mijn biezen mag pakken richting huis / bed.

Alleen daarom snap ik niet hoe het foto's maken van heli's of voertuigen bij een reanimatie om de hoek kan komen kijken.... en ik zou ook graag een reactie zien waarom je je niet hebt geinformeerd ten aanzien van de alarmeringswijze.. mijn gevoel zegt iets heel anders dan wat jij wilt laten geloven
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #436 Gepost op: 17 mei 2013, 20:18:47
En volgens mij heb ik al eerder gezegd (blijkbaar is lezen moeilijk voor je) Dat ik GEEN foto's maak van het SO maar van de heli...
Als jij mij aantoont waar ik heb geschreven dat jij foto's maakt van het slachtoffer dan praten we verder. Tot die tijd heb je jezelf wat mij betreft volledig gediskwalificeerd in deze "discussie" en zijn we uitgesproken. Ik sluit me volledig bij Dinges aan als hij schrijft:
Weet je, dit is er slechts 1 die lelijk door de mand valt. Kun je nagaan wat er nog ''tussenzit''. Als er een degelijke screening zou zijn bij hartslag.nu, zou men bepaalde deelnemers met foute  andere bedoelingen eruit kunnen filteren. Nooit 100%, maar i.i.g. een behoorlijk deel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #437 Gepost op: 17 mei 2013, 20:21:36
Wat heeft het foto's maken van een voertuig nou te maken met een reanimatie???
Als ik mijn hulp verleend heb en mijn ding zit er op waarom zou ik dan niet nog even mijn telefoon mogen pakken en naar de heli mogen gaan om daar nog een foto te maken voor prive doeleinden en niet voor op een website of nieuwssite...

En volgens mij heb ik al eerder gezegd (blijkbaar is lezen moeilijk voor je) Dat ik GEEN foto's maak van het SO maar van de heli...
De heli staat meestal niet naast het SO en vaak op een afstand... tenminste wel hier in Arnhem en omgeving...

Dan heb ook ik automatisch een probleem met lezen, klaarblijkelijk.  ;)

Je zit hier op een HV-forum, met zeer veel profs uit elke hoek. Mensen die bijna dagelijks ''traumatische'', heftige, dramatische, bizarre maar ook leuke dingen meemaken. Enzovoorts.

Ik denk niet dat iemand hier moeite heeft met lezen, ik vermoed dat hier mensen reageren die onderhand wel ''tussen de regels door'' kunnen lezen.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #438 Gepost op: 17 mei 2013, 20:24:01
Even eerlijk. Het eerste stapje voor mij bij een reanimatie is naar de kazerne komen. Op de fiets. Zo snel dat de remmen oververhit zijn bij aankomst, want anders is de auto al vertrokken. Ik heb 3 minuten om vanaf huis -in welke 'uitrusting' dan ook- volledig aangekleed in de TS te zitten. Denk ik daarbij aan iets anders dan naar de melding gaan? Nee, dat is bij een reanimatie ook nergens voor nodig.

Ofwel: een melding (via SMS, pieper of welk ander systeem dan ook) houdt in dat je gaat indien beschikbaar. Er is helemaal geen tijd om na te denken of je eventueel binnen 6 minuten aanwezig kan zijn. Wie weet ben je na 10 minuten de eerste ter plaatse! Als je in een andere stad bent, tuurlijk, dan heeft opkomen geen zin. Maar anders.....

Als jij als (burger)hulpverlener betrokken bent geweest bij een reanimatie zien omstanders jou ook in die rol. Dat kunnen geëmotioneerde familieleden zijn, maar ook een klein kindje dat toevallig voorbij loopt. Naar het publiek komt het heel merkwaardig over als je -ogenschijnlijk op je dooie gemak- foto's gaat maken -om over het beeld dat hulpverleners van je krijgen dan nog maar te zwijgen.

Ik ben hierbij trouwens ook van mening dat voor burgerhulpverleners na een reanimatie standaard opvang geregeld moet worden. Het eerdere voorbeeld van Wpie gaf dat al aan: door de adrenaline kan je moeilijk inschatten wat voor impact een reanimatie daadwerkelijk heeft. Niemand kan zonder er ooit nog aan te denken verder gaan. Ik heb inmiddels aardig wat reanimaties meegemaakt en kan bij allemaal de bijzondere situaties benoemen. Het is bij ons tegenwoordig ook procedure om na een reanimatie iemand van het COT/BOT langs te laten komen om over de situatie te praten. Het kan namelijk nooit kwaad om een luisterend oor te hebben. Waar wij op de brandweercollega's terug kunnen vallen als het later toch wat minder goed gaat, kunnen burgerhulpverleners dat niet standaard. Die kunnen het verhaal aan hun vrouw of buurman vertellen, maar het is zo belangrijk om dit soort herinneringen gelijk een plaatsje te kunnen geven. Naast het alarmeren van burgerhulpverleners zou er dus eigenlijk standaard een BOP (Burgerhulpverlener Opvang Persoon :D) een SMS'je moeten krijgen. Die bemoeit zich niet met de reanimatie en kijkt ook niet toe, maar neemt na afloop wel alle betrokken burgerhulpverleners bij elkaar om e.e.a. door te spreken...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #439 Gepost op: 17 mei 2013, 20:25:52
Je kunt RED wel aanvallen maar je plaatst zelf de (onhandige) onliners

Ik heb in mijn verhaal aangegeven dat ik foto's maak van de heli...
Red maakt het onderhand zo dat ik foto's van het SO maak...
en nu word er door andere al weer aangegeven dat fotografen een EHBO / AED cursus zouden kunnen gaan doen om van de aanstormende hulpdiensten foto's te maken... Dat slaat echt nergens op...

Wanneer er fotografen zich zouden opgeven zouden ze kunnen reanimeren en zijn er meerdere hulpverleners die tp kunnen gaan.
Echter waar jullie op doelen is dat er dan ook fotohulpverleners komen die niet voor de reanimatie komen maar om hun 1e plaatje te schieten en proberen mij daar onder te schuiven... En dat accepteer ik niet omdat dat gewoon weg niet de waarheid is...

Want dan heb je namelijk gelijk als iemand zo zou reageren om niet te gaan reanimeren maar puur foto's maken...
Maar voor zover ik mijn bronnen ken... Die gaan naar ongevallen en branden maar echt niet naar een reanimatie...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=