AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225608 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #690 Gepost op: 24 juni 2014, 20:00:54
Er is meer op de wereld dan HartslagNU... ::)
If you can dream it, you can do it.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #691 Gepost op: 24 juni 2014, 20:16:23
Citaat van: -Joost- link=msg=1279618 date=1403632061
Enig idee hoeveel een gemiddeld hulpverlener of politieagent wordt bijgeschoold, kennisgevingsmailtjes krijgt en andere vorm van informatie over zich heen krijgt?

Ik heb daar geen idee daarvan, zal wel heel veel zijn...

Maar AED-Alert / HarslagNU is nu al een aantal jaren bekend 2010 onderhand wat ik kan terug halen...
Laten we voor gemakshalve dat aanhouden.. Sorry maar als je dan in die 4 jaar tijd er nog steeds niets van hebt vernomen...
Dan is je interesse daarin wel heel ver te zoeken.. Lijkt mij dat ook een agent zijn reanimatiekennis moet bijhouden en dus hierover geïnformeerd word...

Hoeveel er in die 4 jaar tijd geen reclame over is gemaakt op tv... spotjes op internet voorbij zijn gekomen...
hartstichting dit... hartstichting dat... nou dan kun je nog zoveel zeggen over zoveel kennisgevingsmailtjes kan mij dit niet voorstellen...

Maar zal binnenkort eens een test doen om zomaar eens een agent aan te spreken die ik tegenkom en is vragen of hij bekend is met burgerhulpverlening en hartslagNU...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #692 Gepost op: 24 juni 2014, 20:26:20
Citaat van: Jims link=msg=1279620 date=1403632854
Er is meer op de wereld dan HartslagNU... ::)

Het gaat mij niet om of het HartslagNU heet of AED-alert of hoe dan ook, alles rust op hetzelfde principe: eerste directe hulp verlenen voor de professionele hulpverleners ter plaatse zijn. Maar ik stond er best verbaasd van dat dit niet bekend was bij de betreffende agenten.

En dat agenten over elk klein veranderingetje een memo-mailtje krijgen en dus op een gegeven moment deze mailtjes niet meer gaan lezen herken ik maar al te goed en is begrijpelijk. Maar dat ze ook bij cursus EHBO of de reguliere bijscholing niet ter sprake is gekomen vind ik vreemd. Ik hoop niet dat dit te vaak gaat voorkomen want het zou ook tot hele vervelende situaties kunnen leiden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #693 Gepost op: 24 juni 2014, 20:30:38
Misschien een aantal posters van Hart voor Limburg eens in het politiebureau laten hangen...

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #694 Gepost op: 24 juni 2014, 20:33:07
Daar hangt er al 1 van haha. Toevallig dat ik laatst op het bureau moest zijn hier in Roermond en zag een poster ervan hangen en ook foldertjes.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #695 Gepost op: 24 juni 2014, 20:34:27
Dan hangt hij aan de verkeerde kant van de balie...
Denk dat ze hem door het hele gebouw moeten hangen en iedere deur die ze tegenkomen er aan herinnerd worden..
 98uiye

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #696 Gepost op: 24 juni 2014, 20:38:12
Folders aan publiekskant, poster in personeelsgedeelte. 98uiye Ik weet niet of dit incidenteel was (dus puur toevallig hun) of dat er meerdere agenten zijn die het niet kennen. Want heb ook al vaker agenten/ambu personeel gesproken die het fijn vonden dat ik er was om te helpen (extra handjes)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #697 Gepost op: 24 juni 2014, 20:47:33
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1279628 date=1403634380
Het gaat mij niet om of het HartslagNU heet of AED-alert of hoe dan ook, alles rust op hetzelfde principe: eerste directe hulp verlenen voor de professionele hulpverleners ter plaatse zijn. Maar ik stond er best verbaasd van dat dit niet bekend was bij de betreffende agenten.

En dat agenten over elk klein veranderingetje een memo-mailtje krijgen en dus op een gegeven moment deze mailtjes niet meer gaan lezen herken ik maar al te goed en is begrijpelijk. Maar dat ze ook bij cursus EHBO of de reguliere bijscholing niet ter sprake is gekomen vind ik vreemd. Ik hoop niet dat dit te vaak gaat voorkomen want het zou ook tot hele vervelende situaties kunnen leiden.

Ik hanteer een heel ander principe, misschien. Politie reanimeert dagelijks, en jij?

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #698 Gepost op: 24 juni 2014, 20:50:05
Waar we ons alweer druk over kunnen maken :)

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #699 Gepost op: 24 juni 2014, 20:52:42
Ik hanteer een heel ander principe, misschien. Politie reanimeert dagelijks, en jij?

Ik gelukkig niet, en politie ook niet dagelijks, maar wel vaker.

Maar ik doelde op het punt dat jij als burgerhulpverlener ter plaatse komt waar misschien al politie er net is of aankomt en jou, die goed bedoeld hulp komt verlenen aan de kant zet omdat je "lastig" bent.