AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 226344 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

helm

• Gast
Reactie #801 Gepost op: 7 december 2015, 11:58:57
Dat kunnen ze wel willen maar als je een app gebruikt die buiten de centrale omgaat zoals de GoodSAM app dan komen er wel degelijk direct hulpverleners uit de buurt. Als het lukt om binnen 3 minuten de eerste klap (defibrilleren) te geven dan is dat de winst.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #802 Gepost op: 7 december 2015, 18:46:53
Citaat van: René van der Helm link=msg=1390293 date=1449485937
Dat kunnen ze wel willen maar als je een app gebruikt die buiten de centrale omgaat zoals de GoodSAM app dan komen er wel degelijk direct hulpverleners uit de buurt. Als het lukt om binnen 3 minuten de eerste klap (defibrilleren) te geven dan is dat de winst.

Oranje Kruis leden, Rode Kruis leden, etc hebben in Nederland niet eens het lef om zelf initiatief te nemen.

Het staat burgers die denken dat het beter kan helemaal vrij om deze app te gaan gebruiken en een campagne te starten via sociale media (gratis). Je bereikt dan dat je niet alleen opgeroepen kan worden voor reanimaties maar ook bijv. bij ernstige ongevallen (dreigende verstikking, ernstig bloedverlies, etc).

De app roept namelijke de dichtsbijzijnde EHBO-ers op en maakt contact met 112 (in Nederland). De melding kan komen via een andere aangesloten hulpverlener of een aangesloten burger.

Burgers/ehbo-ers laten dan ook eens duidelijk zien dat de ambulancedienst iets niet kan willen terwijl de burgers het wel willen.

Chrisdup

• Spoed -, ambulance & MUG - verpleegkundige, USAR Medic, verpleegkundige circuit Zolder
  • Forum gebruiker
    • Medical Team Circuit Zolder
Reactie #803 Gepost op: 7 december 2015, 19:18:50
Citaat van: Live link=msg=1390283 date=1449484712
! No longer available

Waarom willen ze niet?

Wat hebben ze te verbergen?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #804 Gepost op: 7 december 2015, 20:34:43
Citaat van: senseihomer link=msg=1390158 date=1449417555
http://www.at5.nl/artikelen/150417/ambulance-amsterdam-wil-niet-aan-burgerhulpverleners-bij-hartstilstand

In het item in bovenstaande link staat in ieder geval wel een video met geluid en die is ook langer.
Bij mij krijg ik geen geluid als ik op de YouTube video van Live klik en dat is met meer video's hier op het forum trouwens sinds 1 of 2 dagen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #805 Gepost op: 7 december 2015, 21:45:07
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1390083 date=1449398924
Ik ben nog steeds aangesloten bij SOS Alarm...Hoor ik ook niks meer over. Maar dit was een vergelijkbaar systeem die het op papier allemaal goed in gedachten had.

Inderdaad, ook me ingeschreven als hulpverlener bij SOS Alarm en t blijft verdacht stil bij die club..... van de hotemetoten die daar de kar trokken hoort men ook niets meer in de media...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #806 Gepost op: 7 december 2015, 21:46:24
Citaat van: Red link=msg=1390202 date=1449429884
Ik begrijp de RAV wel. Maar los van het onderzoek zijn er wel meer redenen te plaatsen waarom het in een grote stad minder effectief / nuttig is als in de kleine dorpjes.

Ik begrijp de RAV niet, sterker nog, zelfs de onderzoekende cardioloog R. Koster begrijpt deze move van RAV AA niet...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #807 Gepost op: 7 december 2015, 22:45:46
Misschien heeft de rav meegelezen hier op het forum in de topics waar hartslagNu met de grond gelijk gemaakt wordt en hebben ze daar hun besluit op gebaseerd. Maar ja, je kunt moeilijk in de krant zetten dat je iets doet "omdat het internet iets vindt."

oma

• Senior gebruiker
Reactie #808 Gepost op: 8 december 2015, 07:53:12
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1390415 date=1449524746
Misschien heeft de rav meegelezen hier op het forum in de topics waar hartslagNu met de grond gelijk gemaakt wordt en hebben ze daar hun besluit op gebaseerd. Maar ja, je kunt moeilijk in de krant zetten dat je iets doet "omdat het internet iets vindt."

Volgens mij is er hier op forum nooit kritiek geweest op het inzetten van burgerhulpverleners in de publieke ruimte. Een burger in de directe nabijheid inzetten is uiterst zinvol, echter moet men dan zorgen dat er voldoende publiek bereikbare AED's beschikbaar zijn.

Het is een vicieuze cirkel, publiek beschikbare AED's kunnen niet omdat ze worden gejat of gesloopt door tuig, de politie heeft geen tijd om deze aangiftes op te nemen, de recherche geen tijd om de daders op te sporen, de ambulancejuf zegt "Wij (ambulancedienst) zetten de politie in voor de reanimatietaak".

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #809 Gepost op: 8 december 2015, 15:30:00
Maar hartslagnu richt zich juist niet op openbare plaatsen maar op combinatie van straat en huisnummer, meestal privé adressen.