AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225682 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #960 Gepost op: 2 juli 2016, 02:44:27
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1433843 date=1467416956
Nope, bij mij niet. Kan het zijn dat je op dat moment geen netwerk-verbinding had maar wel wifi? Want dan krijg je een smsje niet door maar een bericht via de app wel.
Nope, gewoon thuis. Test sms'jes van de provider en contacten met een ander netwerk komen wel direct aan. Enkel die van hartslagnu niet (laat dat nu 1 van de belangrijkste wezen)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #961 Gepost op: 4 juli 2016, 01:49:05
Inzet burgerhulpverleners leidt tot veel minder doden
VRIJDAG, 08:58 BINNENLAND

De inzet van burgerhulpverleners is meer dan effectief. Uit onderzoek van het UMC Maastricht blijkt dat een kwart meer mensen wordt gered wanneer zo'n hulpverlener binnen zes minuten na een noodoproep bij de patiënt is.

Lees verder op: http://nos.nl/artikel/2114657-inzet-burgerhulpverleners-leidt-tot-veel-minder-doden.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Diaephi

• Forum gebruiker
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #962 Gepost op: 4 juli 2016, 12:15:59
Citaat van: enrico1972 link=msg=1434337 date=1467589745
Inzet burgerhulpverleners leidt tot veel minder doden
VRIJDAG, 08:58 BINNENLAND

De inzet van burgerhulpverleners is meer dan effectief. Uit onderzoek van het UMC Maastricht blijkt dat een kwart meer mensen wordt gered wanneer zo'n hulpverlener binnen zes minuten na een noodoproep bij de patiënt is.

Lees verder op: http://nos.nl/artikel/2114657-inzet-burgerhulpverleners-leidt-tot-veel-minder-doden.html

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het volledige onderzoek
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #963 Gepost op: 4 juli 2016, 12:22:06
Citaat van: RAdeR link=msg=1433521 date=1467358134
Eén SMS-je vergroot overlevingskans na een hartstilstand

...waarvan de resultaten recent zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Resuscitation....

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #964 Gepost op: 4 juli 2016, 15:24:17
Nope, gewoon thuis. Test sms'jes van de provider en contacten met een ander netwerk komen wel direct aan. Enkel die van hartslagnu niet (laat dat nu 1 van de belangrijkste wezen)
Ik heb ook de app erop staan maar een paar weken geleden een oproep gehad die alleen via de sms binnenkwam.
Was met 4 minuten ter plaatse met AED.
Tot mijn verbazing al 2 politieauto's en een ambu.
De rijtijd van de ambu is minimaal 7 minuten dus of deze voertuigen waren toevallig allemaal in de buurt of de allarmering komt te laat aan.
Heb dat in de evaluatie gezet maar hoor er niks over terug. Weet dus niet of er na gekeken wordt en waar eventueel de fout ligt. Kan natuurlijk ook gewoon aan tele2 liggen maar zou dat toch graag weten.
Het lijkt me dat hartslagnu regelt dat hun sms met voorrang verzonden dient te worden, maar heb geen idee of dat ook gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #965 Gepost op: 4 juli 2016, 17:39:02
Citaat van: jelte link=msg=1434405 date=1467638657
Ik heb ook de app erop staan maar een paar weken geleden een oproep gehad die alleen via de sms binnenkwam.
De rijtijd van de ambu is minimaal 7 minuten dus of deze voertuigen waren toevallig allemaal in de buurt of de allarmering komt te laat aan.
Heb dat in de evaluatie gezet maar hoor er niks over terug. Weet dus niet of er na gekeken wordt en waar eventueel de fout ligt. Kan natuurlijk ook gewoon aan tele2 liggen maar zou dat toch graag weten.
Het lijkt me dat hartslagnu regelt dat hun sms met voorrang verzonden dient te worden, maar heb geen idee of dat ook gebeurt.
ook ik zit bij tele2...of onze provider knoeit?  e050
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #966 Gepost op: 10 juli 2016, 14:20:02
Citaat van: jelte link=msg=1434405 date=1467638657

Het wisselt. Waar is de reanimatie in de buurt van de ambulancepost of van het bureau? Of waren ze in de buurt?
De ene keer zijn wij sneller, de andere keer staat de brandweer er al, de andere keer de ambulance en de andere keer staat de burgerhulpverlening er al. Het is net waar het is.

Ik heb er geen last van met het 'verlaat' binnen komen van smsjes of de app.
Als ik nu kijk naar vandaag. Een reanimatie melding. De alarmering van de ambulances, die waren om 12:48 en 12:49. De sms kwam om 12:50 binnen.
Dit is toen ook uitgelegd door de coördinator van HartVeiligWonen, dat de CPA eerst de ambulances alarmeert en de reanimatie doorzet naar de politie en brandweer en dan pas worden de burgerhulpverleners opgeroepen.

Vandaag wel ondervonden met AED Alert dat die niet zo fijn werkt met de navigatie. Maar we waren
Groeten,  Tazbrw

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #967 Gepost op: 10 juli 2016, 22:41:14
Citaat van: tazbrw link=msg=1435733 date=1468153202
Het wisselt. Waar is de reanimatie in de buurt van de ambulancepost of van het bureau? Of waren ze in de buurt?
De ene keer zijn wij sneller, de andere keer staat de brandweer er al, de andere keer de ambulance en de andere keer staat de burgerhulpverlening er al. Het is net waar het is.

Ik heb er geen last van met het 'verlaat' binnen komen van smsjes of de app.
Als ik nu kijk naar vandaag. Een reanimatie melding. De alarmering van de ambulances, die waren om 12:48 en 12:49. De sms kwam om 12:50 binnen.
Dit is toen ook uitgelegd door de coördinator van HartVeiligWonen, dat de CPA eerst de ambulances alarmeert en de reanimatie doorzet naar de politie en brandweer en dan pas worden de burgerhulpverleners opgeroepen.

Vandaag wel ondervonden met AED Alert dat die niet zo fijn werkt met de navigatie. Maar we waren

Ik vind de alarmeringsvolgorde die jij beschrijft onlogisch. Mij lijkt de volgende volgorde een stuk beter:

* ambulance
* burgerhulpverleners
* brandweer/politie

Per slot van rekening is brandweer of politie gemiddeld niet binnen 6 minuten ter plaatse volgens onderzoek. Dan maakt de halve  minuut vertraging ook niet uit, terwijl de burgerhulpverleners wel iets sneller zijn.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #968 Gepost op: 11 juli 2016, 10:07:57
Waarschijnlijk heeft techniek er ook iets mee te maken. Ik kan me zomaar inbeelden dat Ambulance, brandweer en politie vanuit 1 systeem kunnen worden uitgestuurd, waarbij ze voor burgerhulpverlening naar een ander systeem moeten switchen.

Diaephi

• Forum gebruiker
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #969 Gepost op: 11 juli 2016, 11:00:26
De meldkamer ambulance verstuurt met een klik op de knop die SMS'jes. Meestal worden ze alleen verstuurd als er geen andere eenheden snel in de buurt zijn, dus niet bij elke reanimatie. Al is dat ook een beetje persoonlijk welke centralist er zit denk ik, de ene zal het vaker gebruiken dan de ander.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl