Ik heb ook de app erop staan maar een paar weken geleden een oproep gehad die alleen via de sms binnenkwam.
Was met 4 minuten ter plaatse met AED.
Tot mijn verbazing al 2 politieauto's en een ambu.
De rijtijd van de ambu is minimaal 7 minuten dus of deze voertuigen waren toevallig allemaal in de buurt of de allarmering komt te laat aan.
Heb dat in de evaluatie gezet maar hoor er niks over terug. Weet dus niet of er na gekeken wordt en waar eventueel de fout ligt. Kan natuurlijk ook gewoon aan tele2 liggen maar zou dat toch graag weten.
Het lijkt me dat hartslagnu regelt dat hun sms met voorrang verzonden dient te worden, maar heb geen idee of dat ook gebeurt.
Het wisselt. Waar is de reanimatie in de buurt van de ambulancepost of van het bureau? Of waren ze in de buurt?
De ene keer zijn wij sneller, de andere keer staat de brandweer er al, de andere keer de ambulance en de andere keer staat de burgerhulpverlening er al. Het is net waar het is.
Ik heb er geen last van met het 'verlaat' binnen komen van smsjes of de app.
Als ik nu kijk naar vandaag. Een reanimatie melding. De alarmering van de ambulances, die waren om 12:48 en 12:49. De sms kwam om 12:50 binnen.
Dit is toen ook uitgelegd door de coördinator van HartVeiligWonen, dat de CPA eerst de ambulances alarmeert en de reanimatie doorzet naar de politie en brandweer en dan pas worden de burgerhulpverleners opgeroepen.
Vandaag wel ondervonden met AED Alert dat die niet zo fijn werkt met de navigatie. Maar we waren