AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223601 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #100 Gepost op: 10 april 2011, 01:45:46
Te vaak worden reageerders op een AED door HV'rs ter plaatse als hinderend ervaren.

Tsja, het project draait hier nog niet zo heel lang, maar ik hoor toch zat positieve verhalen hoor !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #101 Gepost op: 10 april 2011, 01:47:05
Tsja, het project draait hier nog niet zo heel lang, maar ik hoor toch zat positieve verhalen hoor !

Ik woon inmiddels in Lelystad en moet ook zeggen dat men er hier ook lovend over is. Maar dat is geloof ik off topic
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #102 Gepost op: 10 april 2011, 02:10:09
De huisarts in questie had een groen zwaailicht aangeschaft omdat hij dacht dat deze niet onder de ogs zou vallen.

De agent snauwde de ambulance verpleger af, moet wel in verdediging van de agent zeggen dat de man zich later pas identificeerde als zijnde ambulance verpleger. Te vaak worden reageerders op een AED door HV'rs ter plaatse als hinderend ervaren.

Waar is die aanname op gebaseerd? Ik heb nog geen enkel bericht of onderzoek gelezen over AED alert hulpverleners die anderen in de weg lopen bij een reanimatie...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #103 Gepost op: 10 april 2011, 21:20:10
Er is niets mis met AED-alert. Het gaat alleen de verkeerde kant op als de hulpverleners die erop reageren gaan doen alsof ze een voorrangsvoertuig besturen. Die besturen ze niet, vallen ook niet als zodanig op in het verkeer en de meeste zijn er ook niet op getraind.

Het rijden op P2000-meldingen is bijzonder onhandig. Zeker bij grote incidenten. Allemaal goed bedoeld dat er mensen naar een incident rijden om te helpen, maar zeker bij grote incidenten wordt er kennelijk voorbij gegaan aan iets heel belangrijks: Verkeerscirculatie. Als er allerlei mensen naar zo'n incident toe gaan rijden dan loopt het ergens vast. Zeker als men ook nog eens in de nabijheid gaan parkeren.

De eerste prioriteit bij een groot incident is voor de politie het zorg dragen voor een goede verkeerscirculatie, zodat professionele hulp (Brandweer en ambulance) snel op plaats incident kunnen zijn. Al het extra verkeer dat op het incident afkomt stoort de verkeerscirculatie en is dus hinderlijk. Hoe goed bedoeld ook.

De hulpverlening in Nederland is adequaat. Er zijn echt 2 rampen tegelijkertijd nodig om de hulpverlening in Nederland te ontwrichten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #104 Gepost op: 10 april 2011, 21:33:43
HoHo ... In regio 13 is er wel degelijk een AED alert, weliswaar in het verdomhoekje van de regio (district 4)  ;)

Volgens dit overzicht van de site van aedalert.nl zie ik niet dat er in 13 AED-alert aanwezig is. Kan ook niets vinden op de site.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #105 Gepost op: 10 april 2011, 23:22:29
Volgens dit overzicht van de site van aedalert.nl zie ik niet dat er in 13 AED-alert aanwezig is. Kan ook niets vinden op de site.

http://www.ehboaalsmeer.nl/aed_1.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #106 Gepost op: 10 april 2011, 23:26:45
http://www.ehboaalsmeer.nl/aed_1.html

Helder. Dan is het ook niet vreemd dat ik niet op de officiele site kon vinden.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #107 Gepost op: 11 april 2011, 06:30:27
Overigens is AED-ALert maar 1 van de mogelijkheden voor een burgerAED project, je hebt ook nog AED Locator en zijn er ook organisaties die pagers gebruiken meen ik.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #108 Gepost op: 11 april 2011, 12:35:01
Helder. Dan is het ook niet vreemd dat ik niet op de officiele site kon vinden.

Uit ervaring weet ik dat er inderdaad wel AED'ers bestaan in het gebiedje Aalsmeer.
Mooi gezicht om soms wel tot 10 man/vrouw incl. AED reeds TP te zien als ik moes(s)t aanrijden vanaf A'veen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #109 Gepost op: 14 april 2011, 16:02:10
Discussie over het doorgaan of niet met reanimatie afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=51385.0