AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 218509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #110 Gepost op: 15 april 2011, 22:47:50
Ik heb me een jaar geleden aangemeld bij AED alert omdat ik hoop het verschil ooit eens te kunnen maken voor iemand.
ik hoop namelijk dat er, mocht dat ook nodig zijn bij een familielid, vriend of misschien wel ikzelf ook mensen klaar staan.

Ik heb nu 2 x een sms gehad en beide keren met (gezonde) spanning aangereden. Beide keren was de ambu mij voor heb dus (gelukkig) nog niks hoeven doen. Hun zijn er vele malen beter voor opgeleid dan ik en ik laat het dus ook graag aan ze over maar mocht het er ooit van komen dan gooi ik me er voor de volle honderd procent tegen aan.

Hier kan ik alleen maar op zeggen that's the spirit!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #111 Gepost op: 15 april 2011, 23:28:07
Vanavond kreeg ik een volgend smsje van een collega, ik vond dit toch wel nodig om het eens hier aan bod te laten komen hoe dit toch mogelijk is... en of het misschien opheldering oplevert.

SMS1: vrijdag 15 april 2011 21:59
 Reanimatie in barneveld en geen ambu beschikbaar. Maar 1 sololance en brw gealarmeerd. Na 10min melding voor andere ambu dat ze een a1 tje eruit moeten gooien om te assisteren en zelfs de traumaheli uit amsterdam moet er aan te pas komen!

SMS2: vrijdag 15 april 2011 22:01
Pas nu wordt die 2e ambu onderweg gestuurd... 15 na melding:o dus ze kunnen nog niet weg met het so

Nu heb ik hier even de P2000 meldingen bij gezocht...

112meldingen
22:00:39 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD (ch: 03) 3771DC 93
0920109Ambulance-07-109 Gelderland Midden
112meldingen
21:56:38 15-04-11[LL1]09-901 A1 BARNEVELD KALLENBROEKERWEG 93 O-16-D/ 13-114 RIT:336
0120901Traumaheli Lifeliner 1 / MMT Amsterdam
112meldingen
21:45:05 15-04-11[GEM]Prio 1 Inzet FRB KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 1680 ch03
0900464Officier van Dienst Barneveld spoed
0900485Aansturing Navigatie Brandweer Barneveld
112meldingen
21:44:54 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 3771DC 93
0920154Sololance-07-345 Gelderland-Midden



Nu hebben we het er over gehad dat politie niet meerijd in regio 7, maar volgens mij las ik laatst dat dit wel het geval was in Barneveld, klopt het dan dat er nu ook buiten de overige hulpdiensten politie aanwezig is geweest?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #112 Gepost op: 16 april 2011, 01:06:37
Vanavond kreeg ik een volgend smsje van een collega, ik vond dit toch wel nodig om het eens hier aan bod te laten komen hoe dit toch mogelijk is... en of het misschien opheldering oplevert.

SMS1: vrijdag 15 april 2011 21:59
 Reanimatie in barneveld en geen ambu beschikbaar. Maar 1 sololance en brw gealarmeerd. Na 10min melding voor andere ambu dat ze een a1 tje eruit moeten gooien om te assisteren en zelfs de traumaheli uit amsterdam moet er aan te pas komen!

SMS2: vrijdag 15 april 2011 22:01
Pas nu wordt die 2e ambu onderweg gestuurd... 15 na melding:o dus ze kunnen nog niet weg met het so

Nu heb ik hier even de P2000 meldingen bij gezocht...

112meldingen
22:00:39 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD (ch: 03) 3771DC 93
0920109Ambulance-07-109 Gelderland Midden
112meldingen
21:56:38 15-04-11[LL1]09-901 A1 BARNEVELD KALLENBROEKERWEG 93 O-16-D/ 13-114 RIT:336
0120901Traumaheli Lifeliner 1 / MMT Amsterdam
112meldingen
21:45:05 15-04-11[GEM]Prio 1 Inzet FRB KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 1680 ch03
0900464Officier van Dienst Barneveld spoed
0900485Aansturing Navigatie Brandweer Barneveld
112meldingen
21:44:54 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 3771DC 93
0920154Sololance-07-345 Gelderland-Midden



Nu hebben we het er over gehad dat politie niet meerijd in regio 7, maar volgens mij las ik laatst dat dit wel het geval was in Barneveld, klopt het dan dat er nu ook buiten de overige hulpdiensten politie aanwezig is geweest?
Half verhaal, op basis van P2000 alarmeringen, niet alles gaat via P2000, en je hebt geen enkele kennis van het incident zelf.... Speculaas dus....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #113 Gepost op: 16 april 2011, 01:26:27
Half verhaal, op basis van P2000 alarmeringen, niet alles gaat via P2000, en je hebt geen enkele kennis van het incident zelf.... Speculaas dus....

Daarom gooi ik het dus ook op het forum, wat was er loos en wie kan mij hier meer over vertellen..
Was er geen ambu beschikbaar? Wie kent het complete verhaal.. er zijn genoeg mensen aanwezig op het forum die het verhaal compleet kunnen maken. Wat er precies gaande was in Barneveld.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #114 Gepost op: 16 april 2011, 19:43:38
Daarom gooi ik het dus ook op het forum, wat was er loos en wie kan mij hier meer over vertellen..
Was er geen ambu beschikbaar? Wie kent het complete verhaal.. er zijn genoeg mensen aanwezig op het forum die het verhaal compleet kunnen maken. Wat er precies gaande was in Barneveld.
:) Oke, en wat is het doel daarvan?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #115 Gepost op: 17 april 2011, 12:46:02
Daarom gooi ik het dus ook op het forum, wat was er loos en wie kan mij hier meer over vertellen..
Was er geen ambu beschikbaar? Wie kent het complete verhaal.. er zijn genoeg mensen aanwezig op het forum die het verhaal compleet kunnen maken. Wat er precies gaande was in Barneveld.
Dus je bent gewoon een nieuwsgierige ramptoerist die graag wil weten wat andermans ellende is.... duidelijk, ik weet voldoende!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Reactie #116 Gepost op: 17 april 2011, 13:35:30
Dus je bent gewoon een nieuwsgierige ramptoerist die graag wil weten wat andermans ellende is.... duidelijk, ik weet voldoende!

Zo moet je niet direct gaan oordelen, het kan ook een kennis, of familie ofzo van hem zijn? Niet dat ik daar specifiek van uit ga, maar het kan natuurlijk wel.

Wat is doel nou precies thetwin84?
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #117 Gepost op: 17 april 2011, 13:41:22
Waarom zou je persé gelijk een ambulance voor de deur moeten hebben om te kunnen vervoeren?

Een medeforumlid was als eerste TP en heeft de reanimatie gestart. Samen met een agent (in vrijetijd), die vlak daarna aankwam, de reanimatie voortgezet. Er is ook tenminste 1 noodhulp voertuig TP geweest.

De heli bleek uiteindelijk (meer) niet nodig en SO werd per ambulance overgebracht naar ziekenhuis.
Bron: een mede forumlid.

Vanavond kreeg ik een volgend smsje van een collega, ik vond dit toch wel nodig om het eens hier aan bod te laten komen hoe dit toch mogelijk is... en of het misschien opheldering oplevert.

[knipknip]

Nu hebben we het er over gehad dat politie niet meerijd in regio 7, maar volgens mij las ik laatst dat dit wel het geval was in Barneveld, klopt het dan dat er nu ook buiten de overige hulpdiensten politie aanwezig is geweest?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #118 Gepost op: 17 april 2011, 21:57:52
Dus je bent gewoon een nieuwsgierige ramptoerist die graag wil weten wat andermans ellende is.... duidelijk, ik weet voldoende!

Ik vind het erg vervelend om als ramptoerist gezien te worden, beter gezegd vind het gewoonweg absurt. Vandaag kreeg ik van iemand een melding van daar en daar is een ongeluk gebeurd.. dan ga ik echt niet kijken naar andersmans ellende.. Vind het gewoon weg abnormaal om dat te doen. Als je kunt helpen of als eerste ter plaatsen bent is het wat anders dan kun je misschien eerste hulp verlenen.

TIP: vraag eerst door voordat je conclusies trekt.

Zo moet je niet direct gaan oordelen, het kan ook een kennis, of familie ofzo van hem zijn? Niet dat ik daar specifiek van uit ga, maar het kan natuurlijk wel.

Wat is doel nou precies thetwin84?

Wat mijn doel is: Graag te weten komen waarom er maar 1 ambulance te plaatsen was en daarna pas na een tijdje een 2e aanwezig was. Het is naar mijn mening en dat leer je ook tijdens een reanimatie cursus dat men altijd 2 ambulances naar een reanimatie word gestuurd. Wat is de reden er van dat er nu maar 1 ambu als eerste ter plaatsen is. En gelukkig voor mij dat het geen familie of kennis was. Maar zeer vervelend voor de mensen die daar bij waren.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #119 Gepost op: 17 april 2011, 22:19:07
Waarom zou je persé gelijk een ambulance voor de deur moeten hebben om te kunnen vervoeren?


deze vraag snap ik niet, ga jij een slachtoffer wat gereanimeerd is per auto vervoeren? Volgens mij moet een slachtoffer wat gereanimeerd word per ambu vervoerd worden..  :-\
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=