AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223221 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #140 Gepost op: 19 april 2011, 11:03:13
Mag ik wel weten of je dan of de ambu of op de solo zat?

Nee luke, sorry. Ik heb hier recent nog problemen gehad met het bekend maken van mijn identiteit. Daar ben ik erg zuinig op. Ik ben één van de 2 geweest, moet je maar bedenken..
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #141 Gepost op: 20 april 2011, 00:43:30
Ik kan dan wel een leek zijn en een simpele EHBO'er maar als er een kind nog rondwandelt en slecht ademt dan is het doorvragen van de meldkamer naar mijn idee niet goed verlopen. En bij de andere precies het zelfde... de meldkamer hoorde iemand rochelen dus stuurt 2 ambulances... is het doorvragen ook niet goed gegaan.. dan der bij is mij geleerd dat bij een flauwte een persoon snel genoeg weer bij komt. Je kunt er een 2e flauwte achteraan krijgen maar ook daar kom je weer snel genoeg van bij...

Dus naar mijn mening moet de persoon van de meldkamer dan eens een cursusje doorvragen krijgen.. Maar ja ieder zijn vakgebied.

[trage reactie modus]
Doorvragen bij een melding met een taalprobleem??? Ga het maar eens proberen!! Je kent het geval niet, ouders met een taalbarrière die in paniek zijn geven daardoor een foute melding. Heeft niets te maken met een centralist. Dan is de keuze voor zeker voor onzeker toch snel gemaakt!

Voor rest heb ik gewoon kennelijk een slechte wijk en altijd op mijn vrije dag....grrrrr.... :D [/trage reactie modus]
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #142 Gepost op: 3 mei 2011, 14:34:03
Ik zit bij AEDLOCATOR... Had geen keus.... Drenthe zit daar.  :)
Het is daar mogelijk om meerdere locaties op te geven inclusief tijdsloten voor beschikbaarheid.
Ik kan daar dus heel goed mijn thuis/werk schema in kwijt.
Ma:
thuis
0:00 - 7:00
18:00 - 23:59

werk
8:00 - 17:00

Di:
thuis:
etc.
etc.
etc.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #143 Gepost op: 3 mei 2011, 16:01:01
Ik zit bij AEDLOCATOR... Had geen keus.... Drenthe zit daar.  :)
Het is daar mogelijk om meerdere locaties op te geven inclusief tijdsloten voor beschikbaarheid.
Ik kan daar dus heel goed mijn thuis/werk schema in kwijt.
Ma:
thuis
0:00 - 7:00
18:00 - 23:59

werk
8:00 - 17:00

Di:
thuis:
etc.
etc.
etc.

Misschien een idee dat ze zoiets in AED-alert ook inbouwen... maar dan word het invul scherm wel erg verbreed.

bij AED alert kun je aan geven:

Thuis adres

werk adres
werkdagen van / tot

In mijn geval zou het prettig zijn als:

ma:
werk/thuis/ander adres:
van /tot

di:
werk/thuis/ander adres:
van /tot

woe:
etc

Aangezien ik op zaterdag ook nog een hobby heb waarbij is in die omgeving dan ook beschikbaar wil zijn. En wanneer je op kamp bent dat je dan voor die plaats beschikbaar bent... En wanneer ik een vriendin heb dan ik dan in die plaatst ook beschikbaar ben... en ga zo maar door... effect je bent breed inzetbaar.. het enige nadeel dat ik me kan bedenken is dat je regelmatig moet inloggen in geval dat je op kamp/ vakentie bent... maar dat is een te overzien nadeel.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #144 Gepost op: 3 mei 2011, 16:14:04
Zit best slim in elkaar hoor.
Aantal tabladden.
een tabblad voor het beheer van locatie
tabblad voor beheer van tijden.
In deze laatste zit een boxje waaruit je eerder ingestelde locatie kan kiezen.
Zodra je dat hebt gedaan komen de ingestelde tijdsloten voor die locatie in beeld en kan je die aanpassen.

Zo dus:


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #145 Gepost op: 4 mei 2011, 19:29:37
Het nadeel van dit systeem is als je onregelmatig werkt. Voor mij mag zowel rondom mijn huis als werkadres gealarmeerd worden. Ik kan immers de ene week rond die tijd thuis zijn, en de andere week weer werken


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #146 Gepost op: 5 mei 2011, 00:48:44
Het nadeel van dit systeem is als je onregelmatig werkt. Voor mij mag zowel rondom mijn huis als werkadres gealarmeerd worden. Ik kan immers de ene week rond die tijd thuis zijn, en de andere week weer werken

Heb je een punt opzich.
Maar wanneer mijn dag er zo uit kom te zien: 07:00 uur opstaan thuis 9:00 uur op me werk 17:00 uur vertrek van me werk 18:00 uur thuis bij me vriendin die in een andere plaats woont. Dan zou ik in mijn woonplaats gealarmeerd willen worden als ik daar ben en als ik op me werk ben dan wil ik daar gealarmeerd worden en als ik bij me vriendin ben wil ik daar gealarmeerd worden.

En dan hebben we in Juli / aug een evenement waar ik bijna 14 dagen vertoef.. het zou ook fijn zijn als ik dat dan zou kunnen invoeren dat ik dan in die periode als adres kan opgeven.. dan ben ik naar mijn mening compleet stand-bye voor hulpverlening.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #147 Gepost op: 5 mei 2011, 00:55:09
Met andere woorden, dat hele oude aed gedoe is gewoon onhandig. Geef mij een app op mijn iphone, waarbij de medewerker van de MKA op het moment dat zij een reanimatie melding aanmaken kan zien welke aangemelde personen zich in het gebied bevinden. En aan de hand daarvan moet je gealarmeerd worden. Dan ben je 24/7 in het hele land inzetbaar. En dat hele gedoe over de privacy wetgeving is onzin, want ik meld mij daar vrijwillig voor aan, en doe wat dat betreft vrijwillig afstand van dat stukje privacy.

Zolang ze mijn locatie alleen te zien krijgen als ik binnen een bepaalde straal van een reanimatie melding loop/fiets/rijd vind ik het prima...  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #148 Gepost op: 5 mei 2011, 01:09:02
Met andere woorden, dat hele oude aed gedoe is gewoon onhandig. Geef mij een app op mijn iphone, waarbij de medewerker van de MKA op het moment dat zij een reanimatie melding aanmaken kan zien welke aangemelde personen zich in het gebied bevinden. En aan de hand daarvan moet je gealarmeerd worden. Dan ben je 24/7 in het hele land inzetbaar. En dat hele gedoe over de privacy wetgeving is onzin, want ik meld mij daar vrijwillig voor aan, en doe wat dat betreft vrijwillig afstand van dat stukje privacy.

Zolang ze mijn locatie alleen te zien krijgen als ik binnen een bepaalde straal van een reanimatie melding loop/fiets/rijd vind ik het prima...  O0

Laat ze dan ook gelijk een app maken voor Black Berry en andere systemen want die zijn er ook nog.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


helm

  • Gast
Reactie #149 Gepost op: 5 mei 2011, 08:48:50
Zal was binnenkort wel komen. Ik heb mij ook maar meteen aangemeld.  :)