ik weet niet waar het bij jullie aan ligt, maar hier in de VR NHN hebben we het project BurgerAED.
dit wordt "gedragen" door de VR. zij hebben het systeem, de gemeente(-s) zorgen (in principe) voor voldoende AED's en EHBO/Rode Kruis zorgt voor de vrijwilligers.
als je wel een systeem hebt maar er hangt voor de rest niets ( geen AED's, -bijna- geen vrijwilligers), dan is het natuurlijk niet echt zinvol.
er is exact bekend hoeveel mensen zich hebben opgegeven voor het systeem, dus een oproep hier heeft dan ook geen nut. Wie beheert het systeem bij jullie? Ga daar eens mee praten, zou ik zeggen.
ga de diverse EHBO/RK afdelingen af, om het te promoten, ga eens langs bij de Gemeente (heb ik ook gedaan). desnoods download je het filmpje van de site
www.burgeraed.nl om te laten zien hoe het kan werken..
12 vrijwilligers in Velp zet echt geen zoden aan de dijk... en de VWS-ritten ken ik, maar dat wil niet zeggen dat de ambu altijd snel tp is.. ik heb zelf eens 45 minuten op een ambu moeten wachten. die was NET VWS deze kant op geroepen...
in Hoorn hebben we (de werkenden uit andere gemeentes meegerekend) ongeveer 450 vrijwilligers. Hoorn is een stad met 70.000 inwoners...dit ter indicatie.