AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223223 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #180 Gepost op: 10 mei 2011, 19:48:18
@ Wpie, wat betreft het smsje, dat wordt in overleg gedaan met de febrikant van de AED's en diegene die de leiding heeft over het AED project bij jou ( gemeente, plaatselijke EHBO verening )..

Ik weet dat bij het project in Gemeente Onderbanken ervoor gekozen is voor 1 smsje, Gan naar adres **** en pak de AED, ga vervolgens naar adres **** en start reanimatie..

Daar is het dus de bedoeling dat je zelf de overweging maakt, ga ik eerst een AED halen ( omdat je er bijv. langs komt onderweg) of ga ik direct naar het adres om te reanimeren ( omdat het de buurvrouw betreft).

Dit omdat er in sommige delen van de gemeente te weinig vrijwilligers zijn om 2 soorten smsjes te sturen ( 1 voor AED ophalen en 1 voor direct reanimeren).

Misschien eens navragen bij de verantwoordelijke die ervoor gezorgd heeft dat er AED alert in de buurt is.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #181 Gepost op: 10 mei 2011, 22:38:48
de AED's bij ons zitten in kasten met een pincode
dus die kast kan je niet zomaar even open maken
wel met bruut geweld natuurlijk
maar mooiste is met de pincode de kast open maken om de AED te pakken

ik kreeg duidelijk de melding meteen reanimatie starten
ga niet langs start en ontvang geen €1000,00
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #182 Gepost op: 10 mei 2011, 22:49:15
@ NicoHeerlen: ik lees dat gemeente Onderbanken gebruik maakt van AED-Alert
 dan klopt jouw verhaal niet..
kijk eens op de site van AED-Alert !


@ Wpie: het hangt er van af waar de dichtstbijzijnde AED's voor het slachtoffer (dus niet voor jou) hangen.

(ben jij aanwezig bij het examen eind mei? kunnen we van gedachten wisselen) of anders via PM.

Groet,

Peter


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #183 Gepost op: 10 mei 2011, 22:53:35
@ Wpie: het hangt er van af waar de dichtstbijzijnde AED's voor het slachtoffer (dus niet voor jou) hangen.

(ben jij aanwezig bij het examen eind mei? kunnen we van gedachten wisselen) of anders via PM.

Groet,

Peter

dat zou dezelfde AED moeten zijn volgens mijn lijst

(ja ik ben aanwezig, Jacco zit in het buitenland dus neem ik het materiaal de deur en de koffie voor de examinators over)
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #184 Gepost op: 12 mei 2011, 21:37:29
@ NicoHeerlen: ik lees dat gemeente Onderbanken gebruik maakt van AED-Alert
 dan klopt jouw verhaal niet..
kijk eens op de site van AED-Alert !

Waarom dat dan niet? Wees duidelijk.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #185 Gepost op: 12 mei 2011, 21:41:40
de AED's bij ons zitten in kasten met een pincode
dus die kast kan je niet zomaar even open maken

Ja dat is hier, pincode staat in het smsje vermeld, anders zou je die immers inderdaad niet open kunnen maken
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #186 Gepost op: 12 mei 2011, 21:54:12
Waarom dat dan niet? Wees duidelijk.

zoals ik zei : kijk op AED-Alert; daar zie je hoe het systeem werkt...
dat heeft niets te maken met de fabrikant van de AED, de leiding van de gemeente of wat dan ook.!

anders even via PM...


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #187 Gepost op: 12 mei 2011, 21:59:02
zoals ik zei : kijk op AED-Alert; daar zie je hoe het systeem werkt...
dat heeft niets te maken met de fabrikant van de AED, de leiding van de gemeente of wat dan ook.!

anders even via PM...

Kijk dat is duidelijke taal, nu wat ik wat er niet klopt aan mijn verhaal..

Ik zal het nogmaals navragen dan, maar ik vertel alleen wat mij verteld is geworden.

Omdat er maar weinig vrijwilligers in de dorpjes zitten zou het dus gaan zoals ik al eerder had omschreven met maar 1 smsje, maja zal het navragen en dan horen jullie het.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #188 Gepost op: 13 mei 2011, 19:14:29
ik ben benieuwd naar de uitslag
normaal is 2 verschillende smsjes die uitgaan
1 is reanimeren en 2 is aed halen en dan reanimeren
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #189 Gepost op: 21 juni 2011, 11:05:53
Burgerhulp voor slachtoffers acute hartstilstand

GGD Amsterdam
Gezondheidswinst vooral in niet-stedelijk gebied
De regionale ambulancevoorziening Amsterdam-Amstelland (RAVAA) wil een dekkend netwerk instellen waarbij getrainde burgers, in afwachting van een ambulance, alvast starten met reanimeren van mensen met een acute hartstilstand. Zij heeft daartoe een plan van aanpak `Burgernet-Harthulp’ gemaakt voor de regio’s Amsterdam-Amstelland en Zaanstreek-Waterland. Om de burgerhulpverleners in te kunnen zetten wil de RAVAA de meldkamer ambulancezorg voorzien van een sms alarmeringssysteem.

De kans op overlijden na een hartaanval kan verminderd worden als men zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zes minuten, begint met reanimeren en een AED (draagbare automatische defibrillator) aansluit. Deze zes minutennorm kan, vanwege de grotere afstanden, in de regio meestal niet gehaald worden. Daarom richten de initiatiefnemers zich in eerste instantie op de regiogemeenten. In Amsterdam bijvoorbeeld zijn de aanrijdtijden voor de ambulances korter en rukt ook de brandweer uit met AED die meestal al binnen vier minuten ter plaatse kan zijn. Sommige gemeenten in de regio maken al gebruik van AED burgerhulp. <
Deze initiatieven kennen echter beperkte samenhang, er zijn geen samenwerkingsafspraken met de acute zorgketen en centraal beheer en registratie ontbreekt. In de nieuwe opzet worden deze bestaande projecten afgestemd met nieuwe initiatieven. Ook zullen alle alarmeringen centraal via de meldkamer ambulancezorg verlopen door het versturen van sms-berichten. Het plan van aanpak van de RAVAA is gestuurd aan alle gemeenten binnen de regio’s Amsterdam-Amstelland en Zaanstreek-Waterland. Het plan beschrijft hoe het dekkend AED burgerhulpverleningsnetwerk regionaal opgebouwd kan worden, aan welke eisen het netwerk moet voldoen en hoe de kostenstructuur is opgebouwd. Om de gezondheidswinst bij hartstilstand te vergroten en burgerparticipatie in de acute zorgketen te bevorderen, hopen de initiatiefnemers dat veel gemeenten zich zullen aansluiten. Voor de volledige uitrol van het project is twee jaar uitgetrokken.
http://www.medicalfacts.nl/2011/06/21/burgerhulp-voor-slachtoffers-acute-hartstilstand/