KNRM zoekt Lifeguards voor Terschelling

Auteur Topic: KNRM zoekt Lifeguards voor Terschelling  (gelezen 16364 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #60 Gepost op: 23 juni 2010, 13:36:10
De striping is volgens mij voorbehouden aan RedNed en niet aan 'reddende instanties' in het algemeen. Ze zouden dan gelieerd moeten worden aan of begunstigd lid moeten zijn van RedNed (of een vergelijkbare constructie).

Mooi stapje op weg richting samenwerking en dan op de plaats van de regio 'KNRM' ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 23 juni 2010, 13:39:18
Mooi stapje op weg richting samenwerking en dan op de plaats van de regio 'KNRM' ;)
Ik ben vóór: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,40551.0.html >:D

(hè ships, nou begin ik er weer over ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #62 Gepost op: 23 juni 2010, 23:49:21
De striping is volgens mij voorbehouden aan RedNed en niet aan 'reddende instanties' in het algemeen. Ze zouden dan gelieerd moeten worden aan of begunstigd lid moeten zijn van RedNed (of een vergelijkbare constructie).
correct...en chauffeurs strandwacht B halen en chauffeurs opleiding Reddingsbrigade, en in het briefje voor seizoen 2010 direct 'verborgen' tekenen dat ze volledig de resultaten van het RVR rapport onderschrijven...net als alle (kust)brigades die voor 2010 hun briefje voor de bond hebben ingevuld en niet goed gelezen 8)

Maar ik moet zeggen dat geel/rood ziet er strak uit (altijd al voorstander geweest of alles oranje/blauw dus ook kleding, of alles rood/geel en dus ook het materiaal)  123chill
[img]/img]


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #63 Gepost op: 24 juni 2010, 09:39:02
De striping is volgens mij voorbehouden aan RedNed en niet aan 'reddende instanties' in het algemeen. Ze zouden dan gelieerd moeten worden aan of begunstigd lid moeten zijn van RedNed (of een vergelijkbare constructie).

Ze zullen in principe volwaardig lid moeten zijn van RN om gebruik te mogen maken van de RN striping etc.

1) Een begunstigend lid (begunstiger) van Reddingsbrigade Nederland, geen vereniging zijnde, wordt op een aantal punten dezelfde rechten toegekend als de aangesloten reddingsbrigades / verenigingen. Het betreft hier zwembaden, gemeentes, brandweerkorpsen en andere niet direct commerciële instellingen.

5) Uitgesloten is, t.o.v. een standaard verenigingslidmaatschap:
- stemrecht op de algemene vergadering
- deelname aan bondswedstrijden, oefeningen en andere vergelijkbare activiteiten
- het deelnemen van vertegenwoordigers van de instelling aan de door Reddingsbrigade Nederland – KNBRD georganiseerde hogere bondsopleidingen
- het voeren van de naam reddingsbrigade gekoppeld aan het geregistreerde bondslogo onder nummer 1150967
- het voeren van uiterlijke kenmerken op vaar- en voertuigen zoals exclusief voor Reddingsbrigade Nederland en de aangesloten reddingsbrigades ontwikkeld
- gebruikmaking van de gelieerde status van Reddingsbrigade Nederland - KNBRD ten behoeve van C2000 communicatie apparatuur

Hoewel het bondsbestuur wel de mogelijkheid zou hebben hiervan af te wijken.
 
6) Het bestuur kan in voorkomende gevallen afwijken van de in deze criteria genoemde voorwaarden.

Het lijkt mij sterk dat dat ook voor C2000 geld, maar de KNRM is zelf ook al een gelieerde.

bron: http://www.reddingsbrigade.nl/servicedesk/docs/aansluitingscriteria_maart2009_verenigingen_begunstigers.pdf
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #64 Gepost op: 16 juli 2010, 17:47:05
Tot mijn verbazing zie ik net dat de KNRM wel degelijk begunstigd lid is van RN ;)

En er zijn al een aantal 'particuliere reddingsbrigades' die wel met RN striping e.d. zijn uitgerust, dus daar moet het probleem niet inzitten lijkt mij ???
Citaat
6) Het bestuur kan in voorkomende gevallen afwijken van de in deze criteria genoemde voorwaarden.

Citaat
Maar ik moet zeggen dat geel/rood ziet er strak uit (altijd al voorstander geweest of alles oranje/blauw dus ook kleding, of alles rood/geel en dus ook het materiaal)

En het ziet er inderdaad wel strak uit, alleen vindt ik de BZK variant(in dit geval dan met de toevoeging van enkele KNRM stickers) toch een stuk profesioneler overkomen... buiten dat het een goede stap zou zijn in het kader van de samenwerking.