Piketauto

Auteur Topic: Piketauto  (gelezen 5078 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rover1

• Gast
Gepost op: 20 mei 2004, 15:41:12
Een hele simpele vraag. Ik denk dat ik deze topic weer gelijk kan verwijderen als ik een antwoord heb.

Wat doet een piketauto eigenlijk? Waar zijn die autootjes voor?

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2004, 16:31:29
voor zover mij bekend heeft zowel politie als brandweer, als de ambulance een piket auto, met alle drie een andere uitleg, voor zover mij bekend bij brandweer en ambulance een voertuig met OGS voor de beschikbaarheids dienst van bijv OVD, OVD-G, ROGS,IOVD,Centralist, en nog meer functies

Bij de politie heeft hij vaak een andere dienst, ze roepen daar ook wel eens heyt boodschappen autotje(niet voor koffie,thee en suiker)
Nemo me impune lacessit

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2004, 16:36:26
voor zover mij bekend heeft zowel politie als brandweer, als de ambulance een piket auto, met alle drie een andere uitleg, voor zover mij bekend bij brandweer en ambulance een voertuig met OGS voor de beschikbaarheids dienst van bijv OVD, OVD-G, ROGS,IOVD,Centralist, en nog meer functies

Bij de politie heeft hij vaak een andere dienst, ze roepen daar ook wel eens heyt boodschappen autotje(niet voor koffie,thee en suiker)
klopt als een bus,enne Rover1 we laten de topic staan wie weet komtie nog van pas ;)

Rover1

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2004, 20:42:29
Maar als een ambulancebemanning piketdienst heeft en een piketwagen ter beschikking heeft...

Wat ik me voorstelde was dat die bemanning thuis een soort van slaapdienst heeft, en bij een groot ongeval of als alle ambulances bezet zijn, wordt opgeroepen, waarna ze met de piketwagen peilsnel naar de ambulance-post rijden, de ambulance oppikken en vertrekken. Maar dat is slechts wat ik zelf heb bedacht.
Of het nou klopt...das een andere zaak! Ik weet het niet.

Bij de brandweer heb je toch ook van die mensen die thuis paraat staan voor als alle collega's op de kazerne weg zijn naar een melding?

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2004, 21:11:55
Ik zal het ook eens proberen: in veel regio's neemt de ambulancechauffeur de ambulance mee naar huis en de ambulanceverpleegkundige een 'gewone' auto, vaak wel met volledige striping, (tweetonige)sirene en zwaailichten. Afhankelijk van de afspraken binnen de regio wordt die ambulance pas ingezet als er geen andere mogelijkheden meer zijn. En die zijn er al snel niet meer.
Bij een alarmering rijden de ambulance en de piketauto (van de pleeg) naar elkaar toe, de pleeg stapt in de ambu en dan rijden ze door.
Misschien is het in andere regio's anders, maar zo gaat het ongeveer in Zeeland.

Christian

Robin Hundman

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2004, 22:27:20
Nou dan ga ik jou gelijk geven. Zo gebeurt het hier in Noord-Holland Noord ook.