Sorry maar dit soort spikkels zie je echt niet onder alle omstandigheden, en ik kijk beroepshalve heel veel en heel vaak op de KNMI-weerradar. Dit is geen inversie of "anomaly spikes", dit zijn reflecties.
Het hangt van de weersomstandigheden af. Het is nu uitermate droog en helder en er is sprake van zogenaamde temperatuursinversie en hier en daar van mistbanken. Dat zijn zaken die deze spikkels kunnen veroorzaken, met name boven zee. Ook ik kijk dagelijks op de buienradar, deels beroepsmatig, deels hobbymatig en zie die spikkels toch echt vaker, zeker bij de weersomstandigheden zoals we die nu hebben.
Het zijn
radar beelden he, geen satelliet beelden. De hoogste meetlokatie staat op zo'n 100 meter en als die spikkels daadwerkelijk as zou zijn, dan zou het sneeuwen boven de Noordzee
Gevonden op
http://www.buienradar.nl/faq.aspx :
Vragen over het beeld dat u ziet
1. Waarom zie ik op droge dagen wel witte, blauwe en zelfs rode waarnemingen?
Zoals de naam van de website doet vermoeden worden de waarnemingen geregistreerd met een radar. Op sommige dagen (meestal droge dagen) ontstaat er ruis op het beeld. Dit is als gevolg van de waarneming door de radar die met echo's werkt. Op dagen met heldere hemel kan er een temperatuur afname zijn aan de grond die de radar stralen afbuigt naar de grond toe waardoor er erg veel echo terugkomt. Die echos worden in principe gefilterd echter bij zonnige dagen gaat dit filterproces moeilijker dan op regenachtige dagen. De grondechos kunnen ook onstaan door sterke vocht gradienten.
EDIT: Verklaar anders maar eens waarom je die spikkels alleen boven zee ziet en niet boven land