Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 99261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Vrijwel tegelijk geplaatst.. ;)

Tsja... en zo houdt de tunnelvisie dus stand...

Nog iets wat de 'wantrouwers' mogen verklaren; waarom kan de buienradar geen motregen detecteren maar wel as (die overigens veel dunner is en nog minder reflecteert)?

Overigens was mijn opmerking over het wassen van de auto niet geheel terecht. Ik probeer niet duidelijk te maken dat er geen as valt, gevallen is, of KAN vallen, maar wel dat vallend as niet door de buienradar gedetecteerd kan worden. Tenzij het in een ware sneeuwbui verandert, maar dan ligt er ook een paar centimeter as :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Daar meng ik mij verder niet in. Ik constateerde hedenmorgen een laagje stof op de wagen. Waar het vandaan komt, laat ik inderdaad liever aan de experts over!  ;)
Met ook in m'n achterhoofd dat ik me nog gevallen herinner van overgewaaid Saharazand, erg fijn stof wat hier in het land neersloeg.  ::)

Maar zonder gekheid, ik weet het niet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
als je er aan likt waar proeft het dan naar? ;D ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
als je er aan likt waar proeft het dan naar? ;D ;D

Nu naar ruitensproeiervloeistof... *spoelt mond*  O0


sylvester1986

  • Gast
Zijn ze nu weer aan het testvliegen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ben net even link en rechts gaan navragen. Op veel plekken wordt er stof geconstateerd op auto's. Ook bij een winkelcentrum hier in de buurt, groot parkeerterrein. Zonder bomen in de buurt. Zeg het maar. As?  ::)


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Zijn ze nu weer aan het testvliegen?

Er is nu in ieder geval een Boeing 737-900 onderweg richting Schiphol. Deze vliegt nu ongeveer ter hoogte van Lopik. Volgens mij komt deze vanuit Düsseldorf.


sylvester1986

  • Gast
Ok, dan zou het dus kunnen kloppen dat ik op geluidsnet.nl een vliegtuig zie vliegen O0


Gast

  • Gast
..
Nog iets wat de 'wantrouwers' mogen verklaren; waarom kan de buienradar geen motregen detecteren maar wel as (die overigens veel dunner is en nog minder reflecteert)?

Wellicht omdat vulkaan-as bestaat uit zand en glas, en ziedaar, reflectie!!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Wellicht omdat vulkaan-as bestaat uit zand en glas, en ziedaar, reflectie!!

Ohja dat is waar, vocht reflecteert niet ;)