Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 99295 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Drie vrachttoestellen van de KLM vertrekken vanavond naar Azië, heeft KLM-directeur Hartman gezegd. Hartman hoopt dat de vrachtvluchten spoedig worden gevolgd door passagiersvluchten. De testvluchten die boven Europa zijn uitgevoerd, tonen aan dat het veilig is om te vliegen, zegt Hartman.

Hartman zei dat de beslissing om het luchtruim gesloten te houden gebaseerd is op Britse luchtkaarten, terwijl grote delen van het Europese luchtruim wel degelijk veilig zijn.

De KLM hoopt dat de Europese ministers van Verkeer snel toestemming geven voor een hervatting van het vliegverkeer.

http://headlines.nos.nl/


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Martin Air gaat ook de lucht in. (Bron: atcbox)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Martin Air gaat ook de lucht in. (Bron: atcbox)
MPH97 (CAO) is om 19.40 hr vertrokken


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
volgens http://casper.frontier.nl/eham/:

MPH97
http://www.airliners.net/search/photo.search?distinct_entry=true&regsearch=PH-CKB

Cargo vliegtuig
6000 FT
370 KTS

Oftewel: er vliegt weer iets?

Edit: Robert v O was me voor


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Kunnen maatschappijen zelf besluiten om  wel de lucht in te gaan of moet daar toestemming voor zijn, en dan bedoel ik niet de toestemming van de ATC, maar van de autoriteiten.

Gezien de postings hierboven lijkt het alsof KLM en Martinair op eigen houtje een besluit hebben genomen, maar dat zou een foute interpretatie van mij kunnen zijn.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Kunnen maatschappijen zelf besluiten om  wel de lucht in te gaan of moet daar toestemming voor zijn, en dan bedoel ik niet de toestemming van de ATC, maar van de autoriteiten.

Gezien de postings hierboven lijkt het alsof KLM en Martinair op eigen houtje een besluit hebben genomen, maar dat zou een foute interpretatie van mij kunnen zijn.
 
Voor zover ik weet heeft men toestemming voor de vrachtvluchten, passagiers zijn nog niet toegestaan
KL877 is een B747-400 CAO is ook zojuist opgestegen.
Zijn totaal 3 vrachtvluchten naar Azie voor zover de laatste berichtgeving is.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
klm gaat nu alleen nog maar met vrachtvliegtuigen vliegen passagiersvliegtuigen blijven nog aan de grond omdat die nog geen toestemming hebben

bron nos nieuws
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als dit zo doorgaat is straks een tweede Marshall plan nodig, of het IMF moet Europa financiëel ondersteunen, dit is een grotere dreun in 3 dagen dan anderhalf jaartje crisis.......

Maar waar bestaat de schade precies uit? :)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Deze bercihtgeving van Eurocontrol

At the current time, air traffic control services are not being provided to civil aircraft in the major part of European airspace. This includes Austria, Belgium, Croatia, the Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, most of France, most of Germany, Hungary, Ireland, northern Italy, the Netherlands, Norway, Poland, Romania, Serbia, Slovenia, Slovakia, north Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine and the UK. In some of these areas the upper airspace has been made available, depending on the observed and forecasted area of possible ash contamination. However, it is difficult to access this airspace as in most cases the surrounding area is not available for flights.

Southern Europe, including parts of Spain, Portugal, the southern Balkan area, southern Italy, Bulgaria, Greece and Turkey remain open and flights are taking place in these areas.

The next update will be sent out to the press around 18:30 CET on 18 April..


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Maar waar bestaat de schade precies uit? :)
Schades zijn de enorme verliezen die gemaakt worden op compensatie bedragen voor passagiers etc
bederfelijke goederen die binnen de tht datum zitten etc etc
Extra vluchten, crew noem maar op.
Boetes voor producenten die hun leveringstermijn overschrijden...
er zijn zoveel factoren die hier mee samen hangen.