Ik heb net op de site gekeken waar je de vliegtuigen kunt volgen (http://casper.frontier.nl/eham/) en ik zie maar 1 toestel in de lucht?!?!?!?!
wel een beetje vreemd naar mijn idee. Heb het nieuws niet echt gevolgd over de stand van zaken op schiphol, hoeveel vluchten er weer plaats vinden, maar 1 toestel is wel een beetje weinig
Het luchtverkeer is gisteravond langzaam op gestart. Er mocht gister alleen tijdens daglicht gevlogen worden. Dat was dus na 20:00 maar heel kort. Terwijl ik aan het werk was op schiphol heb maar een paar kisten zien vertrekken. Toen ik om 21:30 klaar was, was het donker en was alles weer rustig. Dat zal vandaag niet anders zijn heb ik al begrepen op het werk.
Verder zie je op casper niet alle vliegtuigen die de luchtverkeersleiding wel op de radar ziet.
Je geeft zelf ook al het antwoord.
Hier zie je over het algemeen alleen de kisten die op EHAM zijn aangemeld.
Dus transit kisten zie je niet vaak
Juist de transit kisten hebben over het algemeen wel ADS-B. ADS-B moet een vliegtuig uitzenden als hem op casper wilt zien. Er zijn zat vliegtuigen die je dus niet ziet. Probeer maar eens te kijken of je een traumaheli of een politie heli ziet. De radar ziet hem wel, maar ADS-B gebruikt hij niet.
Ik begrijp je opmerking over "aangemeld" niet helemaal.
(maar dat kan zijn omdat ik iets meer over de achtergronden van het systeem ken)