Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 101474 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Bron : Radar Virtuel.com - 19-04-2010 - 23.46 hrs



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik blijf het raar vinden dat er aan de ene kant aanzienlijke schade aan F-16 en F-18 motoren wordt gemeld, en aan de andere kant commercieële vluchten de lucht in gaan. Is een mensenleven dan zo weinig waard?

Ik ben blij dat ik niet de lucht in hoef de komende tijd, zou niet rustig zitten. de aswolk was toch niet zichtbaar, hoe kan een verkeersvliegtuig er dan omheen vliegen vraag ik me af, en wat als er nou een motor uitvalt, of erger alle motoren?

Daar de NAVO niet wil zeggen wanneer en waar die dingen hebben gevlogen zegt al voldoende ....

Daarnaast gaat een piloot écht de lucht niet in met een kist die ''wel eens niet meer thuis zou kunnen komen''. Piloten hebben ook mannetjes/vrouwtjes, kindertjes en hondjes.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


edje87

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Ik heb net op de site gekeken waar je de vliegtuigen kunt volgen (http://casper.frontier.nl/eham/) en ik zie maar 1 toestel in de lucht?!?!?!?!
wel een beetje vreemd naar mijn idee. Heb het nieuws niet echt gevolgd over de stand van zaken op schiphol, hoeveel vluchten er weer plaats vinden, maar 1 toestel is wel een beetje weinig :o
Manschap A, Brandweer Twente korps Glanerbrug, Bevelvoerder Bedrijfs Brandweer KLK Kolb, Delden


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik heb net op de site gekeken waar je de vliegtuigen kunt volgen (http://casper.frontier.nl/eham/) en ik zie maar 1 toestel in de lucht?!?!?!?!
wel een beetje vreemd naar mijn idee. Heb het nieuws niet echt gevolgd over de stand van zaken op schiphol, hoeveel vluchten er weer plaats vinden, maar 1 toestel is wel een beetje weinig :o

Je geeft zelf ook al het antwoord.
Hier zie je over het algemeen alleen de kisten die op EHAM zijn aangemeld.
Dus transit kisten zie je niet vaak  ;)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Zo... langzaam "back to normal"
(Situatie van 20-04-2010 - 09.20 hrs)
Dit zijn toch de betere gezichten.



EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Ik heb net op de site gekeken waar je de vliegtuigen kunt volgen (http://casper.frontier.nl/eham/) en ik zie maar 1 toestel in de lucht?!?!?!?!
wel een beetje vreemd naar mijn idee. Heb het nieuws niet echt gevolgd over de stand van zaken op schiphol, hoeveel vluchten er weer plaats vinden, maar 1 toestel is wel een beetje weinig :o

Het luchtverkeer is gisteravond langzaam op gestart. Er mocht gister alleen tijdens daglicht gevlogen worden. Dat was dus na 20:00 maar heel kort. Terwijl ik aan het werk was op schiphol heb maar een paar kisten zien vertrekken. Toen ik om 21:30 klaar was, was het donker en was alles weer rustig. Dat zal vandaag niet anders zijn heb ik al begrepen op het werk.

Verder zie je op casper niet alle vliegtuigen die de luchtverkeersleiding wel op de radar ziet.
Je geeft zelf ook al het antwoord.
Hier zie je over het algemeen alleen de kisten die op EHAM zijn aangemeld.
Dus transit kisten zie je niet vaak  ;)

Juist de transit kisten hebben over het algemeen wel ADS-B. ADS-B moet een vliegtuig uitzenden als hem op casper wilt zien. Er zijn zat vliegtuigen die je dus niet ziet. Probeer maar eens te kijken of je een traumaheli of een politie heli ziet. De radar ziet hem wel, maar ADS-B gebruikt hij niet.  
Ik begrijp je opmerking over "aangemeld" niet helemaal.
(maar dat kan zijn omdat ik iets meer over de achtergronden van het systeem ken)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Wij gaan vliegen en de buren zeggen.....

12:11:00
Duitsland verlengt vliegverbod opnieuw
20-04-2010 | Door: ANP

BERLIJN (ANP) - Luchtvaartautoriteit DFS heeft het vliegverbod boven het Duitse luchtruim opnieuw verlengd. Ditmaal is het verbod tot dinsdag 20.00 uur van kracht.

Een uitzondering geldt voor enkele luchtvaartmaatschappijen die werken met piloten die op zicht vliegen en met steun van de luchtverkeersleiding, in plaats van te vertrouwen op instrumenten.

Bron: ANP


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Je kan Nederland en Duitsland niet met elkaar vergelijken toch?
De wolk is nagenoeg weg uit ons luchtruim, behalve in het noorden.
De wolk kan nog steeds boven Duitsland hangen?


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Je kan Nederland en Duitsland niet met elkaar vergelijken toch?
De wolk is nagenoeg weg uit ons luchtruim, behalve in het noorden.
De wolk kan nog steeds boven Duitsland hangen?

Behoort tot de mogelijk ja...

Hierbij nog wat beelden van de vulkaan van heden...



Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Je kan Nederland en Duitsland niet met elkaar vergelijken toch?
De wolk is nagenoeg weg uit ons luchtruim, behalve in het noorden.
De wolk kan nog steeds boven Duitsland hangen?

www.radarvirtuel.com geeft volgende image van de as wolk (live)