Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 101308 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Er ligt buiten op mijn vuilnisbak toch een klein poederlaagje, met mijn vinger erover heen en mijn vingertop is zwart.

Nee hoor, er is helemaal niks aan de hand, gewoon doorlopen allemaal, welnee, geen gevaar voor de volksgezondheid.....


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Er ligt buiten op mijn vuilnisbak toch een klein poederlaagje, met mijn vinger erover heen en mijn vingertop is zwart.

Nee hoor, er is helemaal niks aan de hand, gewoon doorlopen allemaal, welnee, geen gevaar voor de volksgezondheid.....
Zelfde hier hoor...ook auto's met een grijs zwart laagje... maar ja.. is niet meer schade dan roken van een sigaretje...
Maar ja .. de mensen dan die niet roken ??


sylvester1986

  • Gast
Nog een rustig dagje gehad Caprice?  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Er ligt buiten op mijn vuilnisbak toch een klein poederlaagje, met mijn vinger erover heen en mijn vingertop is zwart.

Nee hoor, er is helemaal niks aan de hand, gewoon doorlopen allemaal, welnee, geen gevaar voor de volksgezondheid.....

Volgens mij hebben mijn tuinstoelen het gehele jaar zwarte laagje van het wegverkeer... Weekje buiten laten staan = schoonmaken..  ;) Daar is geen vulkaan voor nodig!  ;D :-X


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Volgens de website van Eurocontrol is het vliegverbod in Nederland inmiddels verlengd tot vannacht om 02.00 uur.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Staan de HV diensten klaar op de route?  ::) ::) 8) ;)

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/477289/2010/04/17/KLM-krijgt-toestemming-voor-proefvlucht.dhtml

KLM krijgt toestemming voor proefvlucht

AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft van de autoriteiten toestemming gekregen om een leeg toestel van Amsterdam naar Düsseldorf te vliegen. Het toestel zal naar verwachting voor 19.00 uur zaterdagavond vertrekken.

Dat liet een woordvoerster van KLM weten. Gedurende de vlucht zullen metingen worden verricht. (ANP)


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Staan de HV diensten klaar op de route?  ::) ::) 8) ;)

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/477289/2010/04/17/KLM-krijgt-toestemming-voor-proefvlucht.dhtml

KLM krijgt toestemming voor proefvlucht

AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft van de autoriteiten toestemming gekregen om een leeg toestel van Amsterdam naar Düsseldorf te vliegen. Het toestel zal naar verwachting voor 19.00 uur zaterdagavond vertrekken.

Dat liet een woordvoerster van KLM weten. Gedurende de vlucht zullen metingen worden verricht. (ANP)

http://casper.frontier.nl/eham/

als het goed is, kunnen we hem straks op deze radar zien dan  ^-^


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/477276/2010/04/17/Wind-blaast-aswolk-nog-4-tot-5-dagen-richting-Europa.dhtml

'Wind blaast aswolk nog 4 tot 5 dagen richting Europa'

ROTTERDAM - De wind zal waarschijnlijk ook de komende vier tot vijf dagen de vulkanische as vanuit IJsland naar Europa brengen. Dat voorspelt het meteorologisch instituut van IJsland. De chaos die is ontstaan door het sluiten van het luchtruim in veel Europese landen kan dus nog even aanhouden.
"De as gaat zich blijven verspreiden naar het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Dat is de algemene voorspelling voor de komende dagen, min of meer voor de twee komende dagen en allicht voor de komende vier dagen", verklaarde Teitur Arason van het instituut.
 
Satellieten
Niet alleen Europese satellieten als Envisat en Meteosat-9 houden de aswolk van de IJslandse vulkaan in de gaten, ook de Terra-kunstmaan van de NASA doet dit, zo is op de website van het Amerikaanse ruimtevaartbureau te lezen.

Zo is de Terra gisteren om 12.45 uur over de IJslandse vulkaan gevlogen. De spectroradiometer MODIS op de satelliet maakte ook een goed zichtbare foto van de aswolk van de Eyjafjallajökull.

Daarbij is goed te zien hoe ze over Nederland hangt, zoals te zien is op foto onder.

17/04/10 17u45


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Volgens mij hebben mijn tuinstoelen het gehele jaar zwarte laagje van het wegverkeer... Weekje buiten laten staan = schoonmaken..  ;) Daar is geen vulkaan voor nodig!  ;D :-X

Hier ook een grijs laagje op auto's en tuinmeubilair te zien. Dat is hier in het frisse en fruitige noorden van het land niet een normaal verschijnsel  ;)
Nee hoor, er is helemaal niks aan de hand, gewoon doorlopen allemaal, welnee, geen gevaar voor de volksgezondheid.....

Zit straks in het ziekenfonds omdat het zo gezond is  8)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143


http://casper.frontier.nl/eham/

als het goed is, kunnen we hem straks op deze radar zien dan  ^-^

Zou het kunnen zijn dat de KL 705 wordt klaar gemaakt??.. Zie hem op het platform van ATC Box