Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 102363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
PH-BGB (KL705) zojuist take off


Gast

  • Gast
Nog een rustig dagje gehad Caprice?  ;D

Van 06.30 tot 08.30 geïnternet en koffie gezopen, dat was de "werkdag", steken we allemaal even een kaarsje aan en hopen dat die testvlucht van KLM niet naar beneden komt met geglazuurde motoren. De druk van KLM is zo enorm groot om weer airborne te mogen, die 8 miljoen per dag verlies, dat wil je niet nog 4 dagen....
Door met een B737 in plaats van bijvoorbeeld de PH-LAB te gaan "kijken" of het in de lucht overeenkomt met de voorspellings-modellen van de aswolk waagt KLM zich wel in een gevaarlijke hoek. Of ze zeggen "niks aan de hand" en dan is het "één schaap over de dam"-spreekwoord van toepassing OF hij komt verticaal de Noordzee in en dan is het "die schema's klopten toch wel".
Ik ben benieuwd, mochten de restricties daadwerkelijk opgeheven gaan worden is ook het personeel op een vrije dag per direct oproepbaar, calamiteiten-regeling.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
PH-BGB (KL705) zojuist take off

Wordt er ook gemeten door welke concentraties hij precies vliegt. Als je dan niet weet dan kan je achteraf ook geen conclusies trekken of het wel of niet gevaarlijk is en of het schade aan de motoren geeft...


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Het verschil was dat Duitsland haar luchtruim niet gesloten had maar een "rate zero" had ingesteld voor alle luchthavens voor IFR Verkeer en geen klaringen zou verstrekken in IFR airspace. Hiermee werd VFR verkeer al "ontzien". Nederland heeft besloten om het luchtruim geheel te sluiten, waarmee alle luchtvaart dus gecovered was in één keer.


Duidelijk. Dat is info die ik normaal niet mee krijg :)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Wordt er ook gemeten door welke concentraties hij precies vliegt. Als je dan niet weet dan kan je achteraf ook geen conclusies trekken of het wel of niet gevaarlijk is en of het schade aan de motoren geeft...
Zojuist een stukje op RTL 4 nieuws, men meet op verschillende hoogtes... zit nu op 11000 ft boven de noorzee richting Nirsi
Men wil proberen om een hoogte te vinden waar ze dan onder kunnen blijven volgens RTL 4


sylvester1986

  • Gast


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135


http://casper.frontier.nl/eham/

als het goed is, kunnen we hem straks op deze radar zien dan  ^-^

Ik heb niets gezien op die site maar ik hoorde net wel een straalvliegtuig of iets met het zelfde geluid. Is hij opgestegen van baan 24?


Gast

  • Gast
KLM705, klimt naar FL410 nu, ruim boven de bovenlagen en gaat "kijken", is een normale B737, geen testvliegtuig verder.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
KLM705, klimt naar FL410 nu, ruim boven de bovenlagen en gaat "kijken", is een normale B737, geen testvliegtuig verder.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
KLM705, klimt naar FL410 nu, ruim boven de bovenlagen en gaat "kijken", is een normale B737, geen testvliegtuig verder.
KL wil toch aan de hand van de verschillende lagen kijken wat er aan vuil in de motoren blijft hangen??
Volgens de verslaggever op RTL zouden er bepaalde filters aangebracht zijn die dit kunnen opvangen??