Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 102284 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Even een update waar in Europa wel en niet gevlogen mag worden en hoeveel vluchten er zijn tegenover vorige week.

Update on European air traffic situation - 12.30 CET
 
 
 
 18 Apr 2010  
 EUROCONTROL expects approximately 4,000 flights to take place today in European airspace. On a normal Sunday, we would expect 24,000. By the end of today, we expect that more than 63,000 flights in total will have been cancelled since Thursday 15 April. A summary table of the impact on flights is below.
  
 
 Date
 Actual Flights
 Flights same day previous week
 % change
 
Wed 14 April 2010
 28,087
 27,912
 +0.6%
 
Thurs 15 April 2010
 20,842
 28,578
 -27.1%
 
Fri 16 April 2010
 11,659
 28,597
 -59.2%
 
Sat 17 April 2010
 4,886
 22,653
 -78.4%
 
Sun 18 April 2010
 4,000 (expected)
 24,965
 -84% (expected)
 
Mon 19 April 2010
 _
 28,126
 _
 
Sunday figures based on assumptions at 12.30CET on Sunday 18 April
 
 
 
  
 At the current time, air traffic control services are not being provided to civil aircraft in the major part of European airspace. This includes Austria, Belgium, Croatia, the Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, most of France, most of Germany, Hungary, Ireland, northern Italy, the Netherlands, Norway, Poland, Romania, Serbia, Slovenia, Slovakia, north Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine and the UK. In some of these areas the upper airspace has been made available, depending on the observed and forecasted area of possible ash contamination. However, it is difficult to access this airspace as in most cases the surrounding area is not available for flights.

Southern Europe, including parts of Spain, Portugal, the southern Balkan area, southern Italy, Bulgaria, Greece and Turkey remain open and flights are taking place in these areas.

The next update will be sent out to the press around 18:30 CET on 18 April..
 
http://www.eurocontrol.int/corporate/public/news/20100418_air_traffic_situation_1230.html


Gast

  • Gast
Als dit zo doorgaat is straks een tweede Marshall plan nodig, of het IMF moet Europa financiëel ondersteunen, dit is een grotere dreun in 3 dagen dan anderhalf jaartje crisis.......


Gast

  • Gast
VFR vliegen is weer toegestaan met een aantal beperkingen:

REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA

DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)


Het is dus verplicht een pilot report (PIREP) te sturen aan het KNMI.


sylvester1986

  • Gast
Er vliegt nu ook 1 boven NL.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Nu zie ik het vliegtuig boven NL niet meer, wel 2 in boven duitsland.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Op dit moment vliegt er (volgens Casper Frontier) ook een vliegtuig boven Nederland, richting Schiphol. Betreft dit dan een testvlucht of mogen er al wel wat commerciele vluchten landen?  O0


sylvester1986

  • Gast
Ja je ziet 1 en soms 2 vliegtuigen boven Duitsland, maar die bewegen verder niet, best vaag.
Die boven NL zal de landing wel hebben ingezet.
@ Royofzo die website heeft dacht ik 15 min vertraging toch?
Dat vliegtuig bedoelde ik ook, dat vloog toen inderdaad.

#edit: in Duitsland vliegt nu inderdaad 1 van Transavia met callsign TRA095




sylvester1986

  • Gast
Maar als Duitsland beperkt vliegverkeer toestaat, waarom vliegt er dan een vliegtuig met callsign TRA095 vanuit Duitsland, Nederland binnen.
Het Nederlandse luchtruim was toch tot 20u00 gesloten?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Die vliegt bovendien ook nog eens in Westelijke richting ipv oostelijk zoals in het bericht van de Wakkere krant van Nederland staat ???