Ik heb er regelmatig contact over met de kustwacht en die heeft er helemaal geen trek in nog een mannetje kwijt te zijn aan C2000 communicatie.
Dan kunnen ze toch iemand van de reddingsbrigade daar neerzetten.
Nee, ik snap het punt, alleen zoals het momenteel zo nu en dan gaat... om maar even wat voorbeelden te noemen:
"He schipper die gast op c2000 zit al een tijdje te roepen naar jullie"
"Schipper, kunnen jullie even roepen naar de KHV, ze moeten even naar een brigadejeep lopen, want een van hun boten moet even bij ons langszij komen"
"KWC wij gaan die drenkeling nu overnemen" (Float 500 die dat ging doen, RB boot heeft persoon net uit het water gehaalt en wil richting kust gaan)
"Ja, die reddingsbrigade boten moeten van het water af, alleen weten we nu al hoe het zit met die mogelijke vermissing" (Schipper KNRM -> KWC)
KNRM: "Reddingsbrigade/Politie heeft mogelijk onze vermiste gevonden, er wordt overlegt" KWC: "Ja, dan blazen wij de actie af, geeft u dat even door aan de RAC?"
(Even voor de duidelijkheid... melding kwam via de politie binnen, rb terplaatse gevraagd, rb schaalt op... en KWC/KNRM maken op 16 zo nu en dan andere plannen)
Nou zijn dit natuurlijk wat selectieve voorbeelden. Alleen het is nog steeds mijn idee om de hele kusthulpverlening los te koppelen van de SAR en de daar gebruikte procedures.