Chauffeurs diploma

Auteur Topic: Chauffeurs diploma  (gelezen 8693 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerben

  • Gast
Gepost op: 14 mei 2004, 00:26:20
Landelijk is tegenwoordig het C-rijbewijs standaard vereist (om in de portefeuille te belanden) bij sollicitaties als ambulance-chauffeur. Dit uiteraard naast het EHBO+reanimatie cert.
Moet je dan eigenlijk ook in het bezit zijn van het chauffeurs-diploma?




Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2004, 09:02:00
Hoi Gerben,

Om praktijkexamen te doen voor het C-rijbewijs moet je in het bezit zijn van de CCV-certificaten: Verkeer C, Administratie Goederenvervoer en Techniek. Deze eis is sinds oktober van kracht.

Groet,

Leon
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


miekusss

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2004, 14:57:58
Als mijn informatie correct is heb je  geen chauffeursdiploma nodig, CCV-B is voor goederenvervoer.
Als je wel je CCV-B hebt en je begint binnen (2??) jaar aan je SOSA heb je vrijstelling voor een aantal onderdelen van het vervoertechnische gedeelte.


marco75

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2004, 21:39:41
Wat Leon zegt is juist, om af te mogen rijden voor C moet je tegenwoordig eerst je chauffeursdiploma halen. Je reinste flauwekul natuurlijk maar ja, levert de bewuste instanties weer mooi wat extra centjes op!!!!


Lifeliner

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2004, 11:15:55
Das lekker  :( :(

Ik geloof namelijk dat zo'n C-rijbewijs met chauffeurs diploma tegenwoordig als particulier niet meer te betalen is ....


sigmario

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2004, 15:11:41
Ik geloof dat voor het aanvragen van de examens (drie stuks) en het volgen van wat lessen je rond de 1000 eurotjes kwijt bent  :'(.


Johan

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2004, 09:17:10
Vergeet niet om het af te trekken van de belasting...


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2004, 17:28:34
Je chauffeursdiploma bestaat uit 3 modules:

Verkeer---------------------218,25 Euro
Techniek--------------------265,15 Euro
Administratie---------------266,25 Euro

Totaalcursus Chauffeursdiploma: 749,65

Elk certificaat is 1 jaar geldig

Dit is wel per rijschool verschillend, maar t zit dicht in de buurt van elkaar.

Hier komen je rijlessen nog bij


zustertje20

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2004, 22:15:07
Je hebt je chauffeursdiploma helemaal niet nodig om je rijbewijs C te halen hoor! Ik heb ook mijn rijbewijs C en geen chauffeursdiploma. Die heb je toch ook helemaal niet nodig????? En die patienten die ze in de ambulance vervoeren, zijn die dan zo giftig????

Je bent al snel 5.000-10.000 Euro kwijt. Een rijles kost ongeveer 50 euro, maar das per rijschool verschillend. Maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan, of je CE erbij doet of niet.

Maar vraag het bij je rijschool in de buurt.


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2004, 00:36:06
Je hebt je chauffeursdiploma helemaal niet nodig om je rijbewijs C te halen hoor! Ik heb ook mijn rijbewijs C en geen chauffeursdiploma.

Tot vorig jaar oktober had je inderdaad geen chauffeursdiploma nodig om een C-rijbewijs te halen. In oktober 2003 zijn de eisen veranderd en sindsdien is een chauffeursdiploma vereist om praktijkexamen af te leggen. Waarschijnlijk heb je je C-rijbewijs voor oktober 2003 gehaald of ben je voor oktober 2003 begonnen met de rijlessen.

Inderdaad is deze diploma voor velen overbodig, denk maar aan ambulancechauffeurs, mensen met grotere campers, kraanmachinisten, kermisexploitanten, etc, etc...  :-\
Virus checking completed: All viruses functioning normally.