Sleepboot omgeslagen op Oude Maas

Auteur Topic: Sleepboot omgeslagen op Oude Maas  (gelezen 6024 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

• Forum gebruiker
Gepost op: 14 mei 2004, 08:44:56
Sleepboot omgeslagen op Oude Maas bij Zwijndrecht

Uitgegeven: 14 mei 2004 07:10

ZWIJNDRECHT - Op de Oude Maas ter hoogte van de Zwijndrechtse Develhaven is donderdag eind van de avond een sleepboot omgeslagen. Het vaartuig is zinkende. Een opvarende wordt vermist. De oorzaak van het kapseizen is nog niet duidelijk. Dit heeft het Korps Landelijke Politiediensten vrijdag bekendgemaakt.

Rijkswaterstaat, de brandweer en het KLPD hebben hulpverleningsschepen naar de Oude Maas gestuurd. Volgens een woordvoerder van de politie waren er diverse opvarenden aan boord van het schip. Wat er met hen is gebeurd is niet bekend. Vooralsnog wordt een van hen vermist. Duikers zijn naar hem op zoek.

OP het radio journaal hadden ze het over dat de opvarenden leden van reddingsbrigade waren.
wie weet hier meer van?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2004, 10:07:21
Ik begreep dat het 3 heren van de Dordse redddingbrigade... en de reddingsbrigade heeft meegezocht... (volgens het journaal)

Ik wil de collega's van Dord sterkte en wijsheid wensen..

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2004, 11:39:06
Wat ik begrepen heb, is de kapitein nog vermist en zijn de andere opvarende (leden van de dortse reddingsmaatschappij) zijn gered.

Kon geen officieel bericht hierover vinden.

Sterkt iedereen die ermee bezig is!!!

AS

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2004, 12:16:29
Sleepboot gezonken, kapitein vermist

Nieuws van Vrijdag, 14 mei 2004

ZWIJNDRECHT - De sleepboot En Avant 18 die in de nacht van donderdag op vrijdag kapseisde op de Oude Maas bij de Develhaven, is vrijdag gezonken. De kapitein wordt vermist. De zoekactie naar de 24-jarige man uit Dordrecht had vrijdagochtend nog geen resultaat opgeleverd, aldus een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).

Drie andere opvarenden, leden van de reddingsbrigade Dordrecht, wisten op tijd van de sleepboot te komen. De politie heeft de twee mannen van 24 en 43 jaar uit Dordrecht en een 28-jarige vrouw uit Barendrecht opgevangen. De laatste liep lichte verwondingen op.

In de nacht van donderdag op vrijdag deden ongeveer zestig mensen mee aan de zoekactie die tot 05.00 uur duurde. De politie heeft vrijdagochtend de actie voortgezet. Zij heeft een helikopter met speciale camera ingezet.

Het schip, eigendom van de rederij Muller uit Dordrecht, sleepte een 80 meter lang Engels schip voor het evenement Dordt in Stoom naar Dordrecht. Het scheepvaartverkeer lag tijdens de eerste zoekactie stil maar is vrijdagochtend niet stilgelegd. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.

Bron Telegraaf 14-05-2004

Ik wens ook de collega's van Reddingsbrigade Dordrecht veel sterkte toe.
Hopelijk dat de Kapitein maar snel gevonden wordt.

AS

• Forum gebruiker

Jeff

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2004, 12:51:43
Zoals ik het hoorde waren er mensen van de reddingsbrigade aan boord voor het assisteren bij de sleep. De kapitein was ook lid van de reddingsbrigade... Ook ik wens de mensen van de Dordse reddingsbrigade veel sterke en succes toe met dit nare ongeval...

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2004, 16:36:54
Kan inderdaad alleen maar veel sterkte toewensen aan de leden van de brigade.

9910001
9910001

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2004, 17:57:29
Ik lees net dat het evenement doorgaat na overleg met het bestuur van de reddingsbrigade Dordrecht.
Ik wens de (bestuurs)leden daar heel veel sterkte.

Dave

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2004, 16:39:47
Balen hoor.... Veel sterkte gewenst.

Dave

ikke

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2004, 18:41:17
zou hij nog gevonden worden denken jullie?  :(