Verstandige keuze maken...

Auteur Topic: Verstandige keuze maken...  (gelezen 2244 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Gepost op: 17 april 2010, 01:44:19
Hallo iedereen,

Ik wordt echt gek van mezelf, en het lukt maar niet om een keuze te maken.
Even een korte introductie:
Ik ben 19 jaar, HAVO N&T Profiel, studeer op dit moment bedrijfseconomie en zit bijna aan het einde van mijn eerste jaar.
Aangezien ik tot nu toe al mijn vakken heb gehaald ben ik van plan om of verder te gaan studeren op de universiteit in dezelfde richting als ik mijn propedeuse heb gehaald of te gaan solliciteren bij de politie.
Het vakgebied wat ik doe is voor mij interessant maar toch heb ik (stiekem) een nog veel grotere passie.

Net zoals bijna iedereen in dit forum heb ik een passie voor hulpverlening en dan in het bijzonder de blauwe tak hiervan.
Ik ben naar verschillende voorlichtingen geweest van onder andere korps AA en had dan ook besloten om te solliciteren naar de functie hoofdagent ( niveau 4 ).
Niveau 5 was namelijk alleen maar achter een bureau zitten en beleid maken, en laat ik nou het echte basispolitiewerk aantrekkelijk vinden.
Echter nadat ik alles had ingevuld begon ik weer te twijfelen over mijn toekomstperspectief.

Als ik mijn hart zou moeten volgen dan zou ik toch voor de politie kiezen, als ik mijn verstand volg dan is het toch doorstuderen.
Aangezien er hier voldoende mensen rondlopen met ervaring binnen de politie had ik een aantal vragen die mij hopelijk kunnen helpen met het maken van een verstandige keuze.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie, kiezen voor een carriere bij de politie ( onder voorbehoud dat ik door de selectie kom natuurlijk) of doorstuderen en in het bedrijfsleven komen?
Er is natuurlijk ook de optie om later als vrijwilliger aan de slag te gaan maar als ik het goed heb begrepen worden deze alleen ingezet voor alcoholcontroles en dergelijke?

Bij voorbaat dank!




MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 17 april 2010, 02:46:26
Ik heb voor de laatste optie gekozen!

Ik ben aan de uni afgestudeerd in Business Administration en heb tijdens mn studie de opleiding tot vrijwilliger gevolgd. Ik ben hier nu bijna klaar mee. Ik kan alleen meer zeggen dat ik voor mijzelf de ideale combinatie heb gevonden. Binnen mijn korps wordt ik zeker niet alleen maar in gezet voor evenementen en alcoholcontroles. Maar juist ook voor het gewone politiewerk, of dat nu overdag of 's nachts is. Ik draai nu veel horeca diensten wat voor mij ideaal te combineren is.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 17 april 2010, 09:50:18
Ik zou zeker je studie afmaken. Met een politiediploma kom je buiten de politie niet zo ver. En na je studie kun je altijd nog, al dan niet tijdelijk, voor de politie kiezen.
greetz,  Enrique


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 18 april 2010, 15:53:35
Erg kort door de bocht dat de bachelor alleen maar achter een bureau zitten is en beleid schrijven.
Ik ben dan ook erg benieuwd waarom je dit denkt, of wie je dit verteld heeft.

Houd er rekening mee dat Amsterdam Amstelland nu de binnengekomen testrapporten streng beoordeeld omdat er een groot aanbod is van kandidaten voor de functie hoofdagent.
Laat dit je niet ontmoedigen en doe je best, maar hou het wel in je achterhoofd voor een eventuele andere studie/opleiding.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2010, 17:26:01
Houd er rekening mee dat Amsterdam Amstelland nu de binnengekomen testrapporten streng beoordeeld omdat er een groot aanbod is van kandidaten voor de functie hoofdagent.

Plus dat Amsterdam er achter is gekomen dat het selecteren op afkomst minder resultaat opleverd dan het selecteren op opleiding.
Daarnaast zie je dat er overal veel bezuinigd moet worden en dat ze dus liever voor iemand gaan die al voor 99% aan het profiel voldoet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2010, 18:30:30
Plus dat Amsterdam er achter is gekomen dat het selecteren op afkomst minder resultaat opleverd dan het selecteren op opleiding.
Daarnaast zie je dat er overal veel bezuinigd moet worden en dat ze dus liever voor iemand gaan die al voor 99% aan het profiel voldoet....

Vergeet de diversiteitcijfers niet  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2010, 18:49:13
Vergeet de diversiteitcijfers niet  ::)

Tsja, de aanname cijfers ... Of de cijfers van mensen die de opleiding halen?
Ik kan me een Amsterdamse klas niv. 3 bedenken, die met z'n 27'en begonnen en met z'n 6'en eindigden ....
Lijkt me zonde van de centen en van de opleidingsplaatsen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #7 Gepost op: 18 april 2010, 19:18:40
Sowieso zonde van je geld om het in een VIER jarige opleiding te steken, die makkelijker 1-1,5 jaar korter kan. Hoog tijd voor een herziening van de opleidingen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2010, 20:14:59
Sowieso zonde van je geld om het in een VIER jarige opleiding te steken, die makkelijker 1-1,5 jaar korter kan. Hoog tijd voor een herziening van de opleidingen.

De nieuwe opleiding is ook veel korter ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #9 Gepost op: 18 april 2010, 22:37:07
Dat is allemaal nog niet door de kamer....tot die tijd afwachten ;)