In het centrum van Den Bosch is rond 06.00 uur vanochtend brand uitgebroken in een flat van negen verdiepingen. Het vuur ontstond op de bovenste etage. De brandweer rukte daarom uit met groot materieel.
Een bewoner alarmeerde de flatgenoten op de brand door op deuren te bonzen. "Ik deed mijn deur open en zag grijze rook. Toen dacht ik: 'Ik moet hier weg'".
De brandweer sprak aanvankelijk van een zeer grote brand, maar het lukte snel om het vuur onder controle te krijgen. Binnen een uur was de brand meester. Wel zijn vier appartementen uitgebrand.
Rook ingeademd
De flat, met ongeveer 100 appartementen, ligt aan de Pastoor de Kroonstraat en is ontruimd. Drie mensen zijn lichtgewond geraakt omdat ze rook hebben ingeademd. Ze zijn naar het nabijgelegen Jeroen Bosch-ziekenhuis gebracht. Andere bewoners werden in een hotel opgevangen.
Er zijn berichten dat de brand door kortsluiting is ontstaan. Hoe groot de schade is, is nog niet duidelijk.
Momenteel wordt nog gecontroleerd hoe groot de schade in de appartementen rond de brandhaard is. Mogelijk mogen mensen op lagere verdiepingen later vandaag weer naar huis.
BROn: NOS.NL