de DAN Aquatic training behelst uitsluitend free flow bij drenkelingen en reanimatie en onwelwordingen en combinatie gebruik met een AED.
De DAN Oxygen Provider komt extra training bij voor duikers, en gebruik van demand systemen,
de DAN Advanced Oxygen Provider behelst allle bovenstaande technieken, plus MTV en ballon beademing.. echter wel in een relatieve summiere vorm.. en is wat mij betreft voldoende als een herhalingstraining voor alle technieken..
Ik vind de DAN en DAN advanced training op gebied van langdurige reding, en toepassing voor veel doelgroepen te veel stof.. Maar als First Responder training op ILS niveau te mager...
Ballonbeademing en MTV beademing wil je dat goed doen, kan je niet af met 1keer per jaar een training volgen.. Dat moet je regelmatiger beoefenen, wil je de vaardigheid behouden en kunnen toepassen in complexere reanimatie gevalle, waarbij AED, complexere omgevingsfactoren ook een rol spelen, of waarbij een patient getransporteerd moet worden, zijnde niet reguliere ambulancezorg..
Het is nu ook niet weer een techniek waarvoor je ambupleeg of een anaestesist moet zijn, maar het vergt wel wat meer oefening dan 1x per jaar trainingen..
Maar goed. De KNRM, en diverse Reddingsbrigades, Hoge en MedicalRescue.NL, veel brandweer organisaties, en heel veel complexere industrie, labaratoria, hebben steeds vaker medicinale zuurstof uitrusting tot hun beschikking.. En dit wordt steeds meer een gemeengoed..
Diverse reddingsbrigades huren ook zelfstandig via Lindegas therapeutics zuurstof sets.. Wel zie ik dat er veel misverstanden over aanschaf en huren van sets..
Ik zie ook nog steeds zuurstof sets, pin-index of bullnose met losse reduceren, die niet jaarlijks gekeurd worden.. De DAN sets die in sommige plekken in nederland aangeboden worden met eigendoms cilinders en losse reduceren zijn gewoon weg gegooig geld..
En de sprookjes die door sommige leveranciers en sommige "deskundigen" er op na houden.. de tranen schieten in je ogen...