Politie Bikers

Auteur Topic: Politie Bikers  (gelezen 29588 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 1 maart 2013, 23:34:52
dus als je een Amsterdamse biker ziet, moet je maar hopen dat t een echte is  >:D

Ik heb er toch een intensieve intest en 4 dagen opleiding voor moeten volgen

4 dagen opleiding heb ik in 2009 wel gehad maar intest niet. Hoe ziet zoiets der uit?

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 2 maart 2013, 16:48:38
4 dagen opleiding heb ik in 2009 wel gehad maar intest niet. Hoe ziet zoiets der uit?

In ons geval een rondje Walcheren vanaf ons IBT centrum met oefeningen tussendoor. zoekopdrachten in Vlissingen (met een klein kaartje van hot naar her fietsen en daar wat casuïstiek oefenen) Kleine trapjes af en zo. Het is een test om te zien of je conditie goed genoeg is. Na 3 keer te zijn doodgegaan heb ik het toch gered  8) De 4 dagen werden in ons geval opgesplitst in blokken van 2. de eerste 2 in april, de laatste 2 in juli. Had iets met een capaciteitsprobleem te maken :-X Maar die laatste 2 dagen waren overigens heerlijk met de volle zon op je donder :'( Met mijn 100 kilo was dat best even pittig.

Wij hebben trouwens de bikeopleiding samen gedaan met Belgische collega's. Dat was ontzettend leuk en leerzaam. Ze werken een beetje als in Amsterdam  >:D Eerst biken, dan opleiding  ;D

7194

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 2 maart 2013, 17:04:47
In het Utrechtse bestaat de opleiding uit vijf dagen met voorafgaand een (pittige) intest.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2013, 21:27:57
Misschien een stom vraagje maar heeft dat gebeuren in amsterdam niet te maken met de aankomende 30 april?  Dit is zomaar een vraag hoor die bij me op kwam.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 3 maart 2013, 11:50:57
In het Utrechtse bestaat de opleiding uit vijf dagen met voorafgaand een (pittige) intest.

En veel minder zou ik echt niet willen! Aardig aanpoten vooral op de bosdag  O0

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 3 maart 2013, 12:33:11
Misschien een stom vraagje maar heeft dat gebeuren in amsterdam niet te maken met de aankomende 30 april?  Dit is zomaar een vraag hoor die bij me op kwam.

Nee, althans niet dat ik weet. Deze trant is al wat langer gaande. Vanuit DEO (dienst executieve ondersteuning) waar surveillanten en agenten binnen A`dam onder vallen word iedereen zoveel mogelijk in de kleding gestoken. Om de inzetbaarheid te verbreden. Deo stuurt elke 6 maanden mensen naar ondersteuningseenheden op de districten. En na 6 maanden wisselt de werkplek weer ( het zigeunerbestaan binnen de politie)  Het hogere doe en toezicht zeg maar.. Vaak is daar een beperkte hoeveelheid voertuigen en een overschot aan fietsen/bikes. Iedereen in een normaal uniform weet hoe onhandig een gewone broek is op een bike. Broekspijp tussen de tandwielen, broek kapot. :-\ Toen zijn ze in 2009, geloof ik, begonnen om mensen van DEO in D1(centrum) met bikebroeken uit te rusten. En die trant heeft zich verder uitgerold over heel Amsterdam en nu word er een volledige bikeuniform uitgegeven. Nu word er amper meer gevraagd of je biker bent of niet. Je hoeft alleen maar een mailtje te sturen en bijna 100% zeker krijg je toestemming om te passen. En over het wijkteam personeel kan ik niet veel zeggen. Dat hangt van de wijkteamchef af aan wie en of er bikekleding word verstrekt. Ik zie alleen op mijn team waar ik zit, combie wijkteam + Deo dat ik de enige opgeleiden biker ben. Op zich niet erg, iedereen kan fietsen, maar als ik achter een boef aan ga en ik dender een trap af, verwacht ik wel dat mijn maatje met me mee gaat. En die zekerheid heb ik nu niet.

En ik denk dat ze ook iets hebben van, zolang DEO nog bestaat, uitgeven die spullen. Eenmaal hebben is houden.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #76 Gepost op: 8 april 2013, 00:26:49
politie bikers demo op veiligheidsdag 2013
politie bikers demo op veiligheidsdag 2013
caspersmovies·    
Gepubliceerd op 7 apr 2013
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #77 Gepost op: 8 april 2013, 00:40:08
[JF] [HD] Demonstratie fietsteam Politie, Veiligheidsdag Barendrecht 2013 (06-04-2013)
[JF] [HD] Demonstratie fietsteam Politie, Veiligheidsdag Barendrecht 2013 (06-04-2013)
JordiFun·      
Gepubliceerd op 7 apr 2013
Citaat
Een demonstratie door het bikers team van de Politie Rotterdam-Rijnmond. Voor meer video's en foto's - http://barendrechtnu.nl/evenementen/1...
Samen sterk in de hulpverlening!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 8 april 2013, 18:06:46
Verschrikkelijk lelijke uniformen. Helaas heb ik er ook één.  :(

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 8 april 2013, 18:43:34
Nieuwe bikers uniform?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.