Politie Bikers

Auteur Topic: Politie Bikers  (gelezen 29589 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Gepost op: 15 mei 2004, 21:15:25
Vijf keer zoveel politieagenten op de fiets
De politie Zaanstreek-Waterland heeft er zestien nieuwe ‘bikers’ bij. Deze versterking werd vrijdag 14 mei op het politiebureau aan de Waterlandlaan in Purmerend gepresenteerd. De huidige vier bikers van het korps bevielen zo goed, dat de politie heeft besloten om het aantal bikers te vervijfvoudigen. Een agent op de fiets is zeer snel, wendbaar en kan door de smalste steegjes. De resultaten die ze behaalden, waren zeer positief. Met de zestien nieuwe bikers hoopt het korps Zaanstreek-Waterland die resultaten verder uit te breiden.

Misschien een idee voor andere politiekorpsen in nederland! Veel sneller en makkelijker in steegjes!

mike

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2004, 23:35:37
In Amsterdam zitten dagelijks honderde agenten op de fiets, vooral in het binnestad distict wordt veel gefietst.

mvg
Mike

Merijn

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2004, 18:36:00
En in Hollands-Midden was ik zelf met 12 anderen ergens biker nummer 101 tot met 112. Dit was vrijdag 07 mei 2004. Bevalt goed en wat je zegt, je ziet hoort en kunt meer dan met een auto..

groeten

Dutch_Police

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2004, 11:36:32
Limburg-Noord :

Juni/Juli 2004 zal de regio Limburg-Noord gaan starten met een nieuw bike-team voor de binnenstad van Venlo en de wijk Venlo-zuid. Het team zal in het begin bestaan uit 8 bikers.

Voor alle teams en info:

http://www.bikepatrol.nl

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 20 april 2012, 18:53:45
Extra politibikers tijdens evenementen
Published on Apr 20, 2012 by omroepwest
Politie Haaglanden leidt extra bikers op voor grote evenementen deze zomer, zoals het EK voetbal en Parkpop. De politie op de fiets heeft allerlei voordelen. Zo zijn ze sneller, wendbaarder, kunnen ze door kleine steegjes en ze zijn niet hoorbaar, zoals motoren. Omdat er deze zomer meer lange evenementen zijn, heeft de politie extra bikers nodig.
Samen sterk in de hulpverlening!

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 april 2012, 12:20:26
Extra politibikers tijdens evenementen
Published on Apr 20, 2012 by omroepwest
Politie Haaglanden leidt extra bikers op voor grote evenementen deze zomer, zoals het EK voetbal en Parkpop. De politie op de fiets heeft allerlei voordelen. Zo zijn ze sneller, wendbaarder, kunnen ze door kleine steegjes en ze zijn niet hoorbaar, zoals motoren. Omdat er deze zomer meer lange evenementen zijn, heeft de politie extra bikers nodig.

Mooiste wat er is biken!
Grappig.. de collega in de rode jas heb ik tijdens een landelijke bikedag in Amsterdam nog begeleid door de stad heen :P Mooie dag was dat

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 21 april 2012, 22:56:05
Mooiste wat er is biken!

Eens! Tevens het meest gevreesde onderdeel bij het inbrekersgilde.  8)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2012, 17:20:18
Trainingen politiebikers

http://www.politie.nl/noord-holland_noord/nieuws/persberichten/trainingenpolitiebikers.asp

Noord-Holland Noord, 29-05-2012 • De komende week zullen burgers in de regio Kennemerland en in Noord-Holland Noord op diverse locaties politiemensen treffen die een bike-opleiding krijgen.

De eerste twee dagen, dinsdag 29 mei en woensdag 30 mei, zullen de agenten in ‘normale’ fietskleding trainen op het Floriadeterrein in Hoofddorp. Donderdag 31 mei en vrijdag 1 juni zullen de politiemensen in politie bike uniform oefenen in Spaarnwoude, Bergen (NHN), Spaarne-Oost en in Bloemendaal.

Vrijdagmiddag 1 juni trainen de agenten in het centrum van Hoofddorp met een realistisch uitziende eindoefening waarbij alle aspecten van de hele week bij elkaar komen in diverse casuďstiek. Met name de laatste twee dagen zijn de oefeningen zeer realistisch en niet van echte acties te onderscheiden.  Zo is het in het verleden al voorgekomen dat burgers dachten met "echte boeven" van doen te hebben en de politiebikers te hulp schoten met het achtervolgen en aanhouden van de "boeven".
Samen sterk in de hulpverlening!

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2012, 18:38:55
Nice... ik heb net bericht gekregen dat ik de intake heb gehaald.... ik mag dus ook de opleiding in... heb er zin an...  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2012, 18:43:36
Zaterdagnacht was ik helaas het slachtoffer van m'n eigen bike succes: een gebroken derailleur  >:( 98uiye pruts materiaal. Zou blij zijn als we Santosjes met naafversnelling krijgen