GRIP 2 TIS 5.1 Verdacht pakketje Station Utrecht Centraal - Utrecht 21-04-2010

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.1 Verdacht pakketje Station Utrecht Centraal - Utrecht 21-04-2010  (gelezen 4562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
ik vind het opmerkelijk.... :P

Als jij dit vind kan je het ook uitleggen waarom... Voor iemand die niet weet hoe vliegtuigen werken is het opmerkelijk dat een vliegtuig in de lucht blijft zweven terwijl als je je er een beetje in verdiept de werking van een vleugel het heel logisch is...


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
mischien opmerkelijk maar de brandweer ovd/ags werd geallameerd om 33 over 8. en 37 over 8 werd er GRIP 2 gegeven...
Het is opmerkelijk dat de Politie dan grip 2 geeft terwijl er nog geen andere diensten waren..(aanrijdend dus) :P

In feite werd de brandweer om 28 over 8 geallarmeerd, en wel met de TS802. Ik vind het niet ondenkbaar dat de 802 om 8 uur 37 ter plaatse zou zijn, 9 minuten.. is niet extreem snel ofzo.

Tevens als er een verdacht pakketje gevonden wordt zal het Centraal Station sowieso wel ontruimd worden, waarom daarmee wachten tot de Brandweer t.p. is?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
In feite werd de brandweer om 28 over 8 geallarmeerd, en wel met de TS802. Ik vind het niet ondenkbaar dat de 802 om 8 uur 37 ter plaatse zou zijn, 9 minuten.. is niet extreem snel ofzo.

Tevens als er een verdacht pakketje gevonden wordt zal het Centraal Station sowieso wel ontruimd worden, waarom daarmee wachten tot de Brandweer t.p. is?

Je heb gelijk die eerste melding heb ik niet gezien... :(
Dan zal er idd wel een TS aanwezig zijn geweest
.....en in 9 min zijn vrijwel zeker in een grote stad ter plaatse.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Je heb gelijk die eerste melding heb ik niet gezien... :(
Dan zal er idd wel een TS aanwezig zijn geweest
.....en in 9 min zijn vrijwel zeker in een grote stad ter plaatse.


Dus volgens jou heeft de TS GRIP 2 gemaakt?  ???


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Kan ook gewoon de meldkamer geweest zijn die opgeschaald heeft:

Citaat
Binnen veel veiligheidsregio's bestaan afspraken over welke functionarissen welke GRIP-fase mogen afkondigen. Zo mag een bevelvoerder van de brandweer meestal alleen GRIP 1 afkondigen, een Officier van Dienst GRIP 2, een hoofdofficier van dienst GRIP 3 en een regionaal commandant GRIP 4. Vaak zijn er echter wel niet-leidinggevende functionarissen, bijvoorbeeld op een meldkamer die tot en met GRIP 3 mogen afkondigen om te voorkomen dat de opschaling bij een ernstig incident vertraagd wordt door de formele afspraken.

Bron: Wikipedia
Mister Livingstone, I presume?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
mischien opmerkelijk maar de brandweer ovd/ags werd geallameerd om 33 over 8. en 37 over 8 werd er GRIP 2 gegeven...
Het is opmerkelijk dat de Politie dan grip 2 geeft terwijl er nog geen andere diensten waren..(aanrijdend dus) :P

Je ontwijkt alle vragen, waar baseer je dit allemaal op? P2000 is slechts een gedeeltelijke informatiebron en zelfs die informatie klopt niet altijd.
Wat er in het bericht staat is ook irrelevant. De piepers gaan en de betreffende personen/voertuigen rukken uit en/of bellen de meldkamer.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Kan ook gewoon de meldkamer geweest zijn die opgeschaald heeft:

Volgens mij schaald me meldkamer altijd op  ::)

Daarnaast 'kan' een grip niet gemaakt worden door een 'ts'
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Volgens mij schaald me meldkamer altijd op  ::)

Dat bedoelt hij waarschijnlijk niet, maar door jouw smilie wordt niet helemaal duidelijk of je het als een grap bedoelt. In sommige regio's (of alle?) kan een meldkamer ook zelfstandig GRIP afkondigen, al dan niet conform protocol. Daar hoeven ze geen opdracht toe te krijgen van iemand uit het veld. In sommige regio's hoort bij bepaalde meldingsclassificaties standaard GRIP. IJsselland heeft/had dat bijvoorbeeld bij branden of ongevallen op de snelweg (geloof ik). En volgens mij was het diezelfde regio die standaard GRIP-1 maakte als de traumaheli werd ingezet.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Volgens mij schaald me meldkamer altijd op  ::)

Daarnaast 'kan' een grip niet gemaakt worden door een 'ts'
"volgens mij" wil ik eigenlijk alleen lezen als er onder je naam een uitvoerende hulpverleningsfunctie staat, of als je net als Hunter je al geruime tijd bewezen hebt op het gebied van verbindingen... speculeren kunnen we allemaal, en wild (zelfs onderbouwd)gokken lijkt me niet een zinvolle aanvulling van de informatie hier....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
"volgens mij" wil ik eigenlijk alleen lezen als er onder je naam een uitvoerende hulpverleningsfunctie staat, of als je net als Hunter je al geruime tijd bewezen hebt op het gebied van verbindingen... speculeren kunnen we allemaal, en wild (zelfs onderbouwd)gokken lijkt me niet een zinvolle aanvulling van de informatie hier....

Misschien off-topic maar ik snap je niet helemaal. Wat bedoel je met uitvoerende hulpverleningsfunctie? Als ik "manschap brandweer er neerzet mag ik wel "volgens mij" gebruiken? Je gaat dan voorbij aan de eventuele regio specifieke afspraken waardoor ook iemand met een uitvoerende hulpverleningsfunctie ook aan het speculeren is en iemand zonder functie kan het misschien wel weten
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel