GPS

Auteur Topic: GPS  (gelezen 7624 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2004, 01:10:46
Een mens is nooit te oud om te leren  ::)


Kevke

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2004, 19:58:41
Je kunt de GPS coordinaten wel doorgeven aan de alarmcentrale echt ik denk dat er nog maar weinig alarmcentrales zijn die er iets mee kunnen.

GMS heeft een straat + plaatnaam nodig om een uitrukvoorstel te kunnen genereren. GPS coordinaten kun je tot nu toe nog nergen invoeren voor een plaatsbepaling.

Greetzzz,
Kev.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2004, 22:00:44
Je kunt de GPS coordinaten wel doorgeven aan de alarmcentrale echt ik denk dat er nog maar weinig alarmcentrales zijn die er iets mee kunnen.

GMS heeft een straat + plaatnaam nodig om een uitrukvoorstel te kunnen genereren. GPS coordinaten kun je tot nu toe nog nergen invoeren voor een plaatsbepaling.

Greetzzz,
Kev.
de Ac,s die met bosbrandbestrijding te maken hebben,die kunnen wat met coordinaten doen.


Kevke

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2004, 22:24:18
Dan denk ik dat je het over de AC's hebt die de Veluwe bestrijken. Hiero in Midden en West Brabant kan er geen gebruik worden gemaakt van GPS coordinaten.

Greetzzz,
Kev.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2004, 16:40:23
Het principe van plaatsbepaling via de GSM is gebaseerd op de volgende methode:

De techniek achter GSM is mij bekend  ;D  Maargoed, ik zal het onderwerp maar met rust laten  ::)

Groeten, Peter.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2004, 19:58:57
Ik weet dat het mogelijk is om GSM toestellen te lokaliseren.

Kijk maar eens op www.waarwasu.nl  ;)
  Ta


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2004, 21:44:46
op dit moment werkt de pagina kennelijk niet, je kan ook alleen heel oude data ingeven.
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2004, 16:23:14
Kijk maar eens op www.waarwasu.nl

En dat is gebaseerd op hele simpele techniek en geeft een bijzonder onnauwkeurige lokatie. Uiteraard houdt het netwerk +/- bij waar een mobieltje is, hij moet immers opgeroepen kunnen worden. Het netwerk zou bijvoorbeeld aan de hand van het laatst gebruikte basisstation de postcode van dat basisstation laten zien, maar als die postcode verkeerd in de database staat (zal niet de eerste keer zijn), dan is het beeld nog onnauwkeuriger dan het eigenlijk al was.

Vervolgens meldt een GSM zich niet bij elk basisstation, dat doet hij slechts eens in de zoveel tijd, dus is de nauwkeurigheid nog later.

En last but not least, er zit geen afstandsmeting bij ingebrepen, waardoor je misschien 10 of 15 kilometer vanaf het betreffende basisstation aan het bellen was. Recente rechtzaken hebben dan ook uitgewezen dat dit soort gegevens als onbetrouwbaar kunnen worden beschouwd en derhalve NIET meer mogen worden gebruikt in zaken waarbij het de vraag is of een bepaald persoon op een bepaald tijdstip in een bepaalde omgeving was...

Groeten, Peter.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2004, 17:50:22
Whahahahahahaha die Peter....

Die kent die site nog niet he.....
moet je eens proberen waar jij was op 2 februari 2002... om 21:00 uur....

Maar ff terug naar de oorspronkelijke vraag...

Ik hoorde vandaag CP Porto 150 (brandweer ASK) een vreemd coordinaten stelsel gebruiken om de positie van een heidebrand  door te geven...  Het was in ieder geval geen WGS84..

Weet iemand wel coordinaten stelsel ze gebruiken bij AC Apeldoorn.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2004, 20:10:40
Citaat
Ik hoorde vandaag CP Porto 150 (brandweer ASK) een vreemd coordinaten stelsel gebruiken om de positie van een heidebrand  door te geven...  Het was in ieder geval geen WGS84..

Het meest voor de hand liggend zou de RD ofwel de Nederlandse Rijk Driehoeks coordinaten stelsel zijn.
Dit wordt gebruikt in de Nederlandse Stafkaarten.

Ton.