GPS

Auteur Topic: GPS  (gelezen 7625 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2004, 00:10:21
''Kijk maar eens op www.waarwasu.nl''

deze pagina werkt nog steeds niet, heeft peter toch gelijk, dit kan dus niet werken
Nemo me impune lacessit


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2004, 08:38:34
:-X ;D :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2004, 08:44:51
Hij werkt wel, en ik voel me wel een beetje betrapt. Ik hoop dat Diana niet op het idee komt...


Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2004, 13:18:44
als ik dat soort pagina's zie, dan denk ik altijd dat of mijn coputer stuk is of de site al jaren stil staat, dus niet werkt.

nou ben ik voor dit soort humor niet in de wieg gelegd. ;D ;D ;D 8)
Nemo me impune lacessit


René S

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2004, 04:33:52
Wie kan mij vertellen of, indien er een ongeval heeft plaatsgevonden, ik de GPS coordinaten door kan geven aan een alarmcentrale. Met name als het ongeval niet in de bewoonde wereld plaatsvind (bijv in bosgebied)

Ik heb een GSM, maar zijn de daarin af te lezen data van alle merken betrouwbaar?

Goed.... om weer een beetje in de richting van de vraag te komen......

Hier op de meldkamer Haaglanden gebruiken we GIS waarin ook de coordinaten worden weergegeven en hangt er ook een kaart met coordinaten stelsel.

Maarrrrrr.... dit is allemaal op basis van het RD (Rijks Driehoek)-grid . En aangezien de meeste GPS-en standaard staan ingesteld op WGS84 is het dus omrekenen..... conversietabelletjes heb ik helaas hier nooit zien liggen. Dus als er iemand belt om een positie door te geven.... hoop ik dat ie z'n GPS ook even snel op Dutch-Grid kan instellen.

Voor het tweede deel van je vraag over plaatsbepaling is al genoeg geschreven.

René S.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #25 Gepost op: 10 juni 2004, 23:26:17
Citaat
Maarrrrrr.... dit is allemaal op basis van het RD (Rijks Driehoek)-grid . En aangezien de meeste GPS-en standaard staan ingesteld op WGS84 is het dus omrekenen..... conversietabelletjes heb ik helaas hier nooit zien liggen. Dus als er iemand belt om een positie door te geven.... hoop ik dat ie z'n GPS ook even snel op Dutch-Grid kan instellen.

Rijkswaterstaat heeft hiervoor een mooie oplossing. Het programma Coordinaat Calculator. Werkt perfekt en is gratis. Te downloaden op onderstaande site

http://www.rdnap.nl/download/download.html

Groeten, Ton.