Ik weet niet of er getuigen zijn geweest, maar zo te lezen niet. Er zijn twee delen in het verhaal, het art.7 WVW 1994 (verlaten plaats ongeval) deel en het verzekeringsdeel.
Je kan aangifte doen. Probleem is dat het een 1 tegen 1 verhaal wordt, waarna er vaak een sepot van gemaakt wordt ivm bewijslast. Je hebt het wel vast gelegd wat er gebeurt is en bemiddeling door de politie werkt vaak ook goed. Dat de schuld bij beide zou liggen is trouwens geen reden om niet te stoppen.
Wat de verzekering betreft, mijn ervaring is dat de maatschappijen een soort handje-klap doen, waarbij beide partijen voor een bepaald gedeelte aansprakelijk gesteld worden. Vooral als er geen getuigen zijn en de verwijtbaarheid onduidelijk is. Ik zou de schade wel melden bij de verzekering, als je dan toch aansprakelijk gesteld wordt, heb jij de eerste stap al genomen. Vaak is dit ook een verplichting in de voorwaarden. Het is aan je zelf vervolgens of je de schade claimt. Die afweging kan ik niet zo voor je maken, dat ligt aan de schade, de leeftijd van de auto, soort verzekering, etc. Heb je bv een no-claim-protector en ben je all-risk verzekerd voor je nieuwe auto, zou ik het lekker op laten knappen door de verzekering. Heb je je oude brik WA verzekerd, dan zou ik op zoek gaan naar een vervangende spiegel.
Succes