Maximum snelheid 150 km/u?

Auteur Topic: Maximum snelheid 150 km/u?  (gelezen 3828 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 23 april 2010, 17:42:19
En hoe vangen we de motorindustrie op, die dan in elkaar zakt? En autorijden is voor iedereen relaxed ....zodra het niet meer ''relaxed'' voor je is, moet je met het OV gaan reizen...  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2010, 17:46:37
En hoe vangen we de motorindustrie op, die dan in elkaar zakt?
Niet, wat mij betreft (terwijl er op dit moment juist weer een malloot als een jekko door de polder blaast). :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 23 april 2010, 17:49:27
Zal het? ik denk dat het aantal slachtoffers dat wordt veroorzaakt door rijden boven de 150km/h velen malen lager is dan de slachtoffers die gemaakt worden door snelheden daaronder. Zoals hier onder staat, 150km/h in een 30km-zone (of waar je 50 of 80 mag) is nog veels te hard...


Nou, vond bovengenoemd ook wel een sterke, het citaat van Frank. Maar goed, je hebt er een sterke, duidelijke mening over, Dirk.  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 23 april 2010, 18:10:03
En autorijden is voor iedereen relaxed ....zodra het niet meer ''relaxed'' voor je is, moet je met het OV gaan reizen...  ;)
Dan zit jij op andere (rijks) wegen dan ik want ik zie link en rechts nogal eens Frusti's voorbij komen, zoals gisteravond op de A16. Een "petje" in een donkergrijze Golf4 vond het nodig om mij met 140+ te benaderen terwijl ik iemand aan het inhalen was. (Bewust de poot van het gas en iets rustiger de inhaalmanouvre afgemaakt >:D). En aan mijn eigen snelheid kan het normaliter niet liggen want het CJIB weet mij altijd een keer of 6 per jaar feilloos te vinden. 8) Een begrenzer is dus ook goed voor mijn éigen portemonnaie.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2010, 18:12:37
Meer spiegelen, Dirk. Die meneer had waarschijnlijk haast. Had je even kunnen wachten met je inhaalmanoeuvre... >:D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 23 april 2010, 18:16:38
Meer spiegelen, Dirk. Die meneer had waarschijnlijk haast. Had je even kunnen wachten met je inhaalmanoeuvre... >:D
Nóg meer spiegelen? Dan zie ik niet meer wat er voor mij gebeurd.  :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 23 april 2010, 18:18:33
Nóg meer spiegelen? Dan zie ik niet meer wat er voor mij gebeurd.  :P

En autorijden is voor iedereen relaxed ....zodra het niet meer ''relaxed'' voor je is, moet je met het OV gaan reizen...  ;)

 ::) ;D ^-^ O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 23 april 2010, 18:19:39
???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 23 april 2010, 18:29:22
De snelheid is een keuze van een gebruiker. Blijkbaar is de overheid nodig om mensen te helpen met hun keuze omdat ze zelf geen grens hebben. Als je dit niets vind moet je ook de middenstreep op de weg weg laten halen... Dat kan je toch ook wel zelf bepalen? VRI's ook wegdoen want iedereen kent toch de verkeersregels.  ;)
Af en toe is het gewoon nodig dat de overheid ingrijpt.

Waarom zou je er bezwaar tegen kunnen hebben op een begrenzing van 150 km/uur? In NL mag je toch maximaal maar 120 km/uur. Niemand heeft er dus last van...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 23 april 2010, 18:34:04
Keuze van de gebruiker, exact. En die middenstreep is er om het verkeer in goede banen te leiden. We hebben nogal wat verkeersaanbod, in dit land.