Dat is het voordeel om geen SAR eenheid te zijn; je kunt zelf bepalen wanneer je zin hebt.
Neemt niet weg dat HOGE, toch zijn meerwaarde ook heeft bewezen in de afgelopen jaren
Ik vind het zo knap hoe jullie selectief naar HOGE kijken en op inhoudelijk goede argumenten niet reageren en maar door blijven drammen dat wij als SAR eenheid naar Lelystad hadden moeten opstomen.
Waarom zou als enige van alle reddingsboten (er zijn er veel meer) aan het Gooimeer de Seeker zijn plicht verzaken als ie niet naar Lelystad vliegt om een tanker van 81 meter leeg te pompen...
Volgens mij zijn er een paar mensen aan het zoeken... Ik ben altijd héél duidelijk over waar wij voor staan en dat is niet, ik herhaal niet bergen en zeker niet 40 KM verderop. Straks had ik naar de Golf van Mexico gemoeten om daar olie te bestrijden en zijn we maar waardeloze redder omdat we daar niet heengingen
...
Kijk of je werkelijk wat kan vinden om HOGE op af te rekenen en dat is niet op dat we niet willen bergen. Wij huldigen bij uitstek "schoenmaker hou je bij je leest".
Je kan de kapper toch ook niet verwijten dat hij je fiets niet even maakt.
Henk