Bergingspomp

Auteur Topic: Bergingspomp  (gelezen 9275 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2010, 22:32:55
De vraag is dus waarom de KNRM dat dan niet gevraagd heeft! ;) :D ;D :P

Nee hoor dat is niet de vraag; de kustwacht coordineert en die vond het niet nodig.
Verwar de persoonlijke vraag/mening van een KNRM'r op dit forum niet met de mening van 'de KNRM'. ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2010, 22:51:59
Nee hoor dat is niet de vraag; de kustwacht coordineert en die vond het niet nodig.
Verwar de persoonlijke vraag/mening van een KNRM'r op dit forum niet met de mening van 'de KNRM'. ;)


Ik neem aan dat de kustwacht niet uit een glazenbol zijn info haalt maar dat krijgt van de eenheden ter plaatse  ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2010, 23:07:00
Dat is het voordeel om geen SAR eenheid te zijn; je kunt zelf bepalen wanneer je zin hebt.
Neemt niet weg dat HOGE, toch zijn meerwaarde ook heeft bewezen in de afgelopen jaren O0


Dat we alleen varen als we zin hebben noem jij "het voor me opnemen". Nou, op die manier hoef je het niet voor me op te nemen hoor...  ;)

We varen als het kan en als het moet. Zin heeft daar niets mee te maken.

Maar wat vind je nu van die andere reddingsboten aan het Gooimeer, moesten die er eigenlijk niet uit, hup met z'n allen naar Lelystad? Of is daar kritiek op hebben ongepast...  :-X

Henk


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2010, 23:28:15
Dat we alleen varen als we zin hebben noem jij "het voor me opnemen". Nou, op die manier hoef je het niet voor me op te nemen hoor...  ;)

We varen als het kan en als het moet. Zin heeft daar niets mee te maken.

Maar wat vind je nu van die andere reddingsboten aan het Gooimeer, moesten die er eigenlijk niet uit, hup met z'n allen naar Lelystad? Of is daar kritiek op hebben ongepast...  :-X

Henk
Die waren niet nodig omdat de situatie redelijk snel onder controle was en de IJsland ook zou worden bemand en met zwaarder materiaal zou komen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 5 mei 2010, 23:28:28
De Bernadine ligt overigens niet in Hoorn, maar Medemblik. Nog een stukje verder varen.

excuses, in Hoorn dat is de Hayo geloof ik toch? En in Enkhuizen dat is de watersport...

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 5 mei 2010, 23:29:47
Die waren niet nodig omdat de situatie redelijk  snel onder controle was en de IJsland zou komen met zwaarder materiaal


Mooi, dus waren wij ook niet nodig. Einde verhaal.

Henk


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #36 Gepost op: 5 mei 2010, 23:32:47
Mooi, dus waren wij ook niet nodig. Einde verhaal.

Henk
Volgens mij had ik dat ook al in een eerder bericht aangegeven


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #37 Gepost op: 6 mei 2010, 00:24:46
Inderdaad Palmpie, mijn reactie heeft geen bliksem te maken met een bergingspomp, maar waar mij het meer om gaat is dat sommige personen zich hier als een soortement van Orakel van Delphi op het gebied van reddingboten en al wat daar om heen hangt presenteren, echter wanneer men enige kritiek te verduren krijgt op het eigen handelen men direct in de "ooh ik ben zo zielig en ik moet hard van me afbijten naar de grote boze KNRM" mode springt.

Henk, je jakkert op een mooie zomerdag wel het hele markermeer over (al dan niet in overleg met het KWC) om een bootje met motorstoring weg te brengen, maar nu is het slecht weer en dan kom je, onder andere, met het excuus dat het zo ver weg is. Ik moet ook wel eens een paar honderd mijl varen (of meer) tegen een rot zee in om een sleepje op te halen of weg te brengen. Als je dat niet leuk vindt dan moet je een andere hobby zoeken. In mijn jaren bij de KNRM kwam ik ook geregeld gebroken thuis na weer een nacht zoeken op het Makermeer met rot weer. Lastig, maar that comes with the job. Nee Henk, je blijft op deze manier de titel gelegenheids redder houden. Bij mij wel in ieder geval.

Jan.

Sorry hoor, ik lees graag mee op dit forum en bemoei me niet vaak met discussies.
Maar ik moet je nu echt even terugfluiten.
Ten eerste speel je het op de man, a bit childish
Ten tweede heb ik jarenlang met Henk samengewerkt, zowel in de diverse brigades, als ook in Hogé en zelfs in/bij zijn bedrijf. Als er iets is wat je níet van Henk kunt zeggen is het wel dat hij zich niet voor 100% inzet.  

Edit: En inderdaad is het vanuit Huizen een rot eind varen om en pompje die eigenlijk overbodig is in een schuit te leggen, dat terwijl het net nodig is, kost ook een hoop geld.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2010, 00:56:28
Dank je wel Xander, binnekort weer even je haar door de war maken...

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2010, 12:54:07
Dat we alleen varen als we zin hebben noem jij "het voor me opnemen". Nou, op die manier hoef je het niet voor me op te nemen hoor...  ;)
We varen als het kan en als het moet. Zin heeft daar niets mee te maken.
Maar wat vind je nu van die andere reddingsboten aan het Gooimeer, moesten die er eigenlijk niet uit, hup met z'n allen naar Lelystad? Of is daar kritiek op hebben ongepast...  :-X
Henk

Nee hoor de aktie is volgens mij goed verlopen. Zoals ik al eerder aangaf de Kustwacht coordineert en die had verder geen assistentie nodig van jou en of anderen dus mij heb je niet horen zeggen dat jij of de rest van het Gooimeer er heen had gemoeten. O0