Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?

Auteur Topic: Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?  (gelezen 7636 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #20 Gepost op: 29 april 2010, 18:37:26
Tja  er zijn nog alternatieven...  Misschien bedoel je zoiets..
Citaat
Tactical Paramedic Vest KTRM-1

This product was designed specifically for emergency rescue paramedic crews and personnel. Vest improves the working comfort during rescue operations and forms a link between a large medical backpack and a smaller first-aid kit.

Vest is manufactured to strict military production standards.

Vest has four large front pockets, with the upper two dedicated for IV needles and smaller items. Two large lower pockets are designed to carry larger field dressings. On the lower right hand side is a dedicated, adjustable radio pouch.

On the back there is one flat pouch with Velcro closure.

Features:


•full vertical and horizontal adjustment
•one size fits all
•1000D Cordura
•bar-tacking
•Cordura binding tape
•10mm spiral YKK zipper
•ITW NEXUS regulators
•3M scotchlite reflective material
•internal document pouch

 


 

met dit vest experimenteer ik een tijdje..    Ik denk niet dat het direct iets is voor de reguliere ambulancehulpverlening..  Maar misschien wel iets voor complexe industrie of juist als je niet met je reguliere ABC koffer bij de patient kan komen..  Ik ken wel een paar van die locaties..  Het vest heeft zeker een toepassing.. maar ik ben er eigenlijk meer voor om juist zo weinig mogelijk op de man te dragen..

Ik heb ergens een simpelere uitvoering van een vest gezien, die misschien meer voor ambulancezorg toepasbaar is.. Ik zal er eens een foto van opzoeken..


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #21 Gepost op: 4 mei 2010, 10:30:44
Juist, zoiets bedoelde ik nou! O0
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2010, 08:59:04
met dit vest experimenteer ik een tijdje..    Ik denk niet dat het direct iets is voor de reguliere ambulancehulpverlening..  

[/quote]

hoe het lekker bij experimenteren  ik moet er niet aan denken de hele dag zo rond te sjouwen. met zo'n vest kun je al niet normaal zitten laat staan je normale werk doen. omdat je bij een enkel spoedje misschien een mayo nodig hebt.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2010, 21:37:09
met dit vest experimenteer ik een tijdje..    Ik denk niet dat het direct iets is voor de reguliere ambulancehulpverlening..  



hoe het lekker bij experimenteren  ik moet er niet aan denken de hele dag zo rond te sjouwen. met zo'n vest kun je al niet normaal zitten laat staan je normale werk doen. omdat je bij een enkel spoedje misschien een mayo nodig hebt.
Juist! En als je eenmaal een mayo gebruikt ben je de rest van de spoedkoffer ook nodig dus....................


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 29 mei 2010, 23:29:48
Nou een Mayo gaat niet in het Vest, tenminste niet voor onze toepassingen.... , En ik zie voor normale ambulancetoepassingen, ook geen toepassing voor dit vest...  Echter als traige pleeg, op een rampen terein, of in complexe omgevingen, kan dit echt wel een aanvulling zijn..  Ook voor bikers, of over droogpakken etc..

Of als vest bij hoogte redding..  Dus daar waar je niet je koffer of rugzak mee kan nemen..  Er zijn ook nog vele denkbare alternatieven voor het vest...


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2010, 11:40:50
Ik ben voor zo weinig mogelijk zooi in mijn broek-/vestzakken.
Als ik uitstap, heb ik nog geen handschoenen aan. Terwijl ik dat doe, pakt de pleeg meestal al de koffer   :D
Maakt dat een sjouwkundige...?  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2010, 20:08:16
Als ik uitstap, heb ik nog geen handschoenen aan.
Maakt dat een sjouwkundige...?  ;D

Vaak heb ik ze al preventief in m'n zakken, vest en/of broek. Maar soms, aanrijdend, moet ik er alvast om vragen. ''Pak voor mij alvast wat handschoentjes..''  En dan propt de pleeg ze alvast tussen mijn benen. Want soms heb je ze direct nodig, als je uitstapt al.. (herkenning  ^-^)


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #27 Gepost op: 4 juni 2010, 08:52:20
Nou een Mayo gaat niet in het Vest, tenminste niet voor onze toepassingen.... , En ik zie voor normale ambulancetoepassingen, ook geen toepassing voor dit vest...  Echter als traige pleeg, op een rampen terein, of in complexe omgevingen, kan dit echt wel een aanvulling zijn..  Ook voor bikers, of over droogpakken etc..

Of als vest bij hoogte redding..  Dus daar waar je niet je koffer of rugzak mee kan nemen..  Er zijn ook nog vele denkbare alternatieven voor het vest...
Als ik mij niet vergis heeft het de GHOR al zulke vesten voor het AMBU team in het AMBU voertuig gelegd.

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 4 juni 2010, 11:49:22
Dat klopt, dat iets andere vesten, in ambulancekleuren, Specifiek voor de traige-pleeg en de gewondennest pleeg..

Op de website "geneeskundige combinatie", van Christian van der Weele  vind je foto's van de oplossing van GHOR..




Citaat
Aantal Vest met persoonlijke uitrusting ALS
1 Bloeddrukmeter Precisan met manchet voor volwassene
1 Blok schrijfpapier in kunststof map met watervaste schrijfstift
1 Handdesinfectans sterilium 100 ml
1 Werkhandschoenen van leer
4 Gewondenkaart
1 Arterieklem pean 145 mm
4 Witte lichtstok brandduur ca 8 uur
1 Pulse-oxy meter met vingerclip sensor
1 Poetssetje met 50 poetsgazen en 20 alcoholgazen
1 grote verbandschaar 200 mm
1 Scheurpleister kunstzijde 9 m x 25 mm
1 Stethoscoop plat zonder kelk, type duplex
1 Watervaste stift blauw
1 Stuwband 'groen eitje'
1 Urgentiesticker set van 5 x T1, 10 x T2 en 15 x T3


Citaat
Aantal Vest met persoonlijke uitrusting SIGMA
1 Veiligheidsvest geel met reflexie
1 Schrijfblok ongelinieerd in kunststof map met watervaste schrijfstift
1 Hand desinfectans sterilium 100 ml
1 Werkhandschoen leer
4 Gewondenkaart
4 Witte lichtstok brandduur ca 8 uur
1 Splinterpincet
1 Poetssetje met 50 poetsgazen en 20 alcoholgazen
1 Grote verbandschaar 20 cm
1 Scheurpleister 2,5 cm
1 Blauwe watervaste stift


Nu, ja op de website vind je meer info..   Christiaan heeft er veel werk van gemaakt...