Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?

Auteur Topic: Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?  (gelezen 7641 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Beste mensen van de ambu dienst of mensen die er veel mee te maken hebben.

Mijn vraag is, zijn jullie tevreden met jullie uitrusting in de wagen en op de man?
Ik vind zelf, maar dit is mijn mening(als vpk'er , maar nog geen ambu vpk), dan er nog wat mag veranderen aan de uitrusting , kleding op de man.Ik vind dat het uniform of op het uniform dat er meer mogelijk moet kunnen zijn om daar spullen in of aan te hangen, misschien dmv een special hesje?Dan bedoel ik dat het eenandere vorm is van vervoeren van spullen ipv de koffer of tas.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Gegroet


Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 25 april 2010, 15:59:20
Lijkt me alleen maar lastig. Je zit veel in de wagen, veel in-en uitstappen, al die spullen zitten alleen maar in de weg. Lekker in de koffer laten, is mijn mening. Voor mezelf heb ik er al een portohoudertje en een mag-lite houder aanhangen. Sommige VPK's hebben een eigen stethoscoop, lampje en soms wat kleine dingetjes in de zakken zitten. Maar daar mag het wel bij blijven denk ik. Voor de rest alles overzichtelijk in een koffer.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 25 april 2010, 16:04:33
Ik heb er geen behoefte aan, ik ben juist blij dat ik nu weer gewoon in een stoel kan gaan zitten ipv een koppel vol met zooi tussen de leuningen te moeten vouwen... alles wat ik nodig heb heb ik aan mijn riem of in mijn zakken zitten, de rest kan mooi in de koffer blijven...

Nu ik toch bezig ben, dit heb ik al bij me:

rechterbeenzak:portemonnee, zonnebril, pen
linkerbeenzak:handschoenen, LPA
linkerbroekzak: rol tape
rechterbroekzak: telefoon
riem: pager, zakmes, porto, CO-meter

tas in de auto: veiligheidsbril, reservezonnebril, kaartmateriaal/stratenboekjes,  VLPA, drinken, eten(repen/sultana etc)reserve pagerhouder(ook ivm uitzendkrachten)
en nog wat andere paperassen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 25 april 2010, 16:10:15
Ik heb er geen behoefte aan, ik ben juist blij dat ik nu weer gewoon in een stoel kan gaan zitten ipv een koppel vol met zooi tussen de leuningen te moeten vouwen...

 ;D Idem!

En uiteraard heb ik ook altijd zonnebril, notitieblok met pen, Sultana of Evergreen (je weet immers nooit wanneer je weer eens in de gelegenheid bent om een happie te kunnen eten) telefoon en handschoentjes bij me. Voor de rest inderdaad alles in het voorcompartiment en de materialen achterin.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #4 Gepost op: 25 april 2010, 20:31:02
snack voor onderweg altijd belangrijk 8), maar ik bedoelde niet echt een koppel zoals de politie, maar meer over een soort van jasje/hesje, waar de mogelijkheid is met vele vakjes om spulletjes in te doen, bv een schaartje,stethoscoop,lampje,sultana/evergreen ;),multi-tool.Ik weet niet of er zoiets al is.
Ik heb trouwens laatst nog gehoord dat er weer gesproken wordt over een nieuw uniform.Als dit het geval zou zijn, dan geloof ik niet dat het veel zal afwijken van de huidige kleding. Kan iemand dit bevestigen?

groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #5 Gepost op: 25 april 2010, 20:34:03
snack voor onderweg altijd belangrijk 8), maar ik bedoelde niet echt een koppel zoals de politie, maar meer over een soort van jasje/hesje, waar de mogelijkheid is met vele vakjes om spulletjes in te doen, bv een schaartje,stethoscoop,lampje,sultana/evergreen ;),multi-tool.Ik weet niet of er zoiets al is.
Ik heb trouwens laatst nog gehoord dat er weer gesproken wordt over een nieuw uniform.Als dit het geval zou zijn, dan geloof ik niet dat het veel zal afwijken van de huidige kleding. Kan iemand dit bevestigen?

groeten
Ik vraag me af of er uberhaupt is gesproken over het veranderen van kleding?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 20:38:55
snack voor onderweg altijd belangrijk 8), maar ik bedoelde niet echt een koppel zoals de politie, maar meer over een soort van jasje/hesje, waar de mogelijkheid is met vele vakjes om spulletjes in te doen, bv een schaartje,stethoscoop,lampje,sultana/evergreen ;),multi-tool.Ik weet niet of er zoiets al is.
Ik heb trouwens laatst nog gehoord dat er weer gesproken wordt over een nieuw uniform.Als dit het geval zou zijn, dan geloof ik niet dat het veel zal afwijken van de huidige kleding. Kan iemand dit bevestigen?

groeten
Oohw... je bedoelt het werkhemd? met borstzakken en zakken op de mouwen? ;)



Stethoscoop heeft de gemiddelde pleeg Of om zijn nek hangen, Of in een van de beenzakken zitten... pupillampje zit meestal in een clip in een zak vast naast een pen.. meer meenemen is niet nodig, grof gezegd: OF je hebt je hele koffer+monitor nodig, Of je hebt alleen je ogen oren en stethoscoop nodig met een NRB met 15 l zuurstof....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 20:59:01
Pupillampje is erg handig, en niet alleen voor pupillen :)

Ik ben ook van mening dat er zat bergruimte is in het huidige uniform. Op de broek 2 beenzakken, 2 broekzakken en 2 kontzakken. In het werkhemd een mouwzakje en één of twee borstzakken. Sommige polo's hebben zelfs een borstzakje, naast het mouwzakje. Wat ik wel vreselijk handig vind bij het MMT uniform is het notitieblaadje op het rechter bovenbeen. Dat mogen ze wat mij betreft ook op het gewone uniform bouwen (met klitteband, zodat het een optie is).

En dan een 'nieuw' uniform.... volgens mij hoor ik ze daar al 5 jaar over. Geen idee of het eeen hardnekkig gerucht is, of dat het op waarheid berust....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8 Gepost op: 25 april 2010, 21:19:23
Wat ik wel vreselijk handig vind bij het MMT uniform is het notitieblaadje op het rechter bovenbeen. Dat mogen ze wat mij betreft ook op het gewone uniform bouwen (met klitteband, zodat het een optie is).

Dit komt uit de luchtvaart, piloten hebben daar hun vluchtplan, kaart of iets in die richting in zitten. Dan kunnen ze daar terwijl ze aan het vliegen zijn een blik op werpen zonder naar dingen te moeten zoeken... ook met loopings en dergelijke circusacts wel handig... :D


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2010, 21:33:56
ik zit dus zelf nog binnen het ziekenhuis en heb nog geen enkele ervaring binnen de ambudienst, maar ik begrijp dus dat iedereen tevreden is met het huidige uniform wat betreft  de opbergzakjes op het uniforum en dan men het fijner vind dat alles in de koffer of tas zit.

Dat van het nieuwe uniform hoorde ik toevallig van een ambu vpk toen we even in gesprek kwamen, net voordat ik overdracht deed van een patient die met de ambu meeging naar een ander ziekenhuis.We hadden toevallig tijd voor een praatje, omdat mevrouw nog op het toilet zat;).
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [