Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?

Auteur Topic: Tevreden met algehele uitrusting ambu en ambu personeel?  (gelezen 7643 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 25 april 2010, 22:43:18
Toevallig leger-VPK aan het worden? Heb het idee dat die hun hele uitrusting op hun lichaam (en rug) meezeulen. Hoeft hier gelukkig niet :)
Arts  www.alphalog.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 25 april 2010, 22:47:55


En dan een 'nieuw' uniform.... volgens mij hoor ik ze daar al 5 jaar over. Geen idee of het eeen hardnekkig gerucht is, of dat het op waarheid berust....

Zou wel een idee zijn... nieuw ontwerp, en dan meteen goed beschermen, zodat alleen ambulancepersoneel er aan kan komen en mee kan lopen.... O0
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 25 april 2010, 22:50:28
Zou wel een idee zijn... nieuw ontwerp, en dan meteen goed beschermen, zodat alleen ambulancepersoneel er aan kan komen en mee kan lopen.... O0

Nou, dat was wel het verhaal ja. Inclusief die rood/blauwe strepen op je rug ala de politie. Maar ik heb er al een tijd niks over gehoord!


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #13 Gepost op: 25 april 2010, 23:26:34
nou het was niet echt bepaald de bedoeling om het personeel zo de straat op te sturen...



maar meer wilde ik weten of jullie de mogelijkheid wilde hebben om meer vakjes en zakjes op het uniform te krijgen .
Maar misschien is dat van dat fototje wel een idee?nee , niet?!?!?
Ik denk dat men het wel prettig zal vinden als je zo binnen komt zetten 8) >:D
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 26 april 2010, 01:20:31
Nieuw uniform? Geen idee, hoor er niets over in de wandelgangen...

wel handig is een koppelriem zoals de poltie gebruikt. In onze regio hebben al veel ambuteamleden zo'n koppel, wel handig hoor, die is goed af te koppelen en scheelt tijd bij omkleden, Ipv alle artiklen die ik meemoet zeulen steeds weer aan de welbekende ambulanceriem te hangen hoef ik nu alleen een binnenriem in de schone werkbroek te schuiven en dan buitenriem eromheen.
Aan buitenriem hangen een portofoon, dienst GSM, eigen gsm, p2000 pager, CO meter en een riem/handschoentasje met kleine zaklamp, pupillampje, verbandschaar, kocher,en een rolsleutelhanger met  TAG's, regio ID pas en deurpas/
In werkbroek oa:
- linker onderzak: extra handschoenen, opschrijfboekje, stuwband, taperol
- rechter onderzak: stethoscoop
- links bovenzak: 2e stuwband, handschoenen, oranje mayotube
- rechter bovenzak: portemonnaie, lippenbalsem :-) en eigen zakdoek

werkhemd:
- pennenzakje met pennen en ooglampje
linker borstzak: venflon, vecafix
rechter borstzak: beiersdorf nekspalklineaal, ABCDE memolineaal, ECG kaart, toegangspas ziekenhuis
Zo zie je maar weer, toch aardig wat materiaal mee. En dan is het wel handig om bij het bankzitten de riem af te kunnen doen  ;) :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #15 Gepost op: 26 april 2010, 09:58:25
Ik sta met verbazing te kijken hoe jonge collega's een hoop troep meesjouwen iedere dag.

Hoe langer je dit werkt doet, hoe minder je aan je riem hebt hangen.

Ik heb een stethoscoop in mijn broekzak en een pager (verplicht) aan mijn riem. That's it!

Ik word oud en cynisch................... ;D

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 26 april 2010, 13:28:09
Ik sta met verbazing te kijken hoe jonge collega's een hoop troep meesjouwen iedere dag.

Hoe langer je dit werkt doet, hoe minder je aan je riem hebt hangen.

Ik heb een stethoscoop in mijn broekzak en een pager (verplicht) aan mijn riem. That's it!

Ik word oud en cynisch................... ;D

WM

Ja denk het ook Carl  :D :D :D

Had ook graag wat minder aan mn riem hangen maar het moet allemaal mee van de baas....  en scheelt ook weer mesjouwen van onnodige koffers en ander zwaar materiaal, liever een mayootje mee dan een zware spoedkoffer :-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 26 april 2010, 14:41:40
Daar heb je toch ''sjouw-feurs'' voor, heb ik begrepen?   >:D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 27 april 2010, 00:06:44
Daar heb je toch ''sjouw-feurs'' voor, heb ik begrepen?   >:D
Haha, laat ze het maar niet horen..../lezen...  mmm meestal gebruiken we ddaarvoor an iets met tekeningetjes en plaatjes...    :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Glenn2

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 27 april 2010, 17:57:00
Daar heb je toch ''sjouw-feurs'' voor, heb ik begrepen?   >:D
;D ;D Geweldig :P