Vanavond.... melding via kustwacht. Zwemmer in problemen --> verdrinking t.h.v. naaktstrand (6 km verder).
Strandambulance opgehaald. Via meldkamer RB krijg ik te horen dat de melder de drenkeling niet meer ziet.
Wat doe je.... Blauwe lampen aan of niet. Ik heb toch besloten dit te doen. Tp. gekomen is de drenkeling door een strandtent-eigenaar uit zee gehaald.
Drenkeling met een gestoorde B. 10 ltr. O2 gegeven (ik ben namelijk ook Ll-vpk). Drenkeling kreeg last van de longen ivm liters water inname . Nu vervoeren naar reddingspost, want ambulance is namelijk nog onderweg.
Waarom dit verhaal... Wederom komt de reddingsbrigade in de vraagstelling om de blauwe lampen en sirene te gebruiken. De melding is urgent en eigenlijk een indicatie om spoed te rijden.
Ik neem de beslissing om dit wel te doen vanwege mijn achtergrond. Nu heb je een reddingsbrigade-chauffeur die dit niet gewent is..!!!!
Hij beslist dit om niet te doen en mw. overlijd of heeft ernstig letsel verder gekregen.
of
Hij beslist om wel met spoed te rijden. En de politie maakt procesverbaal omdat de RB dit niet mag. Of hij vervoert mw. met spoed naar de RB-post en er gebeurt iets met de drenkelig tijdens het spoed-transport...
Moeilijk.... ???moeilijk... ???moeilijk.....