RR,
Waarom is er een wet nodig om een standaart pakket van eissen aan een strandbewaking te geven.
Muistroom,
ik geef juist aan dat de OOV-organisaties een wet moeten naleven en er dus een verplichting is tot het naleven van een wet. Voor reddingsbrigades ontbreekt deze, maar indien deze er zou zijn, geeft dat aan, aan welke eisen een reddingsbrigade met een preventieve en operationele taak aan zou kunnen voldoen, zodat daar een kerntakenpakket aan gehangen zou kunnen worden.
Voor deze manier ben ik geen voorstander, want laat de reddingsbrigades eerst maar bepalen wat zij zien als kern taak en daar als eerste op anticiperen.
Ik las ergens al dat de ANWB niet blij is met allerlei verschillende openstellingen van bewakingsposten.
Inderdaad zo'n mannetje langs geweest met allerlei vragen over openingstijden, invalide toiletten en ga zo maar door. En dat allemaal in het kader van "de blauwe vlag". Als touristinfo misschien van zeer groot belang, maar welke tourist kijkt voordat hij het water ingaat of er een blauwe vlag wappert. Hij let niet eens op of er een gele of rode vlag op een reddingspost te zien is, dus laat staan . . . . . . .
En waarom gelden de bestaande wetten niet voor het strand?
Ze gelden er wel, maar worden niet nageleefd. Ik denk dat daar een groot hiaat zit. Er is tekort Politie om bijvoorbeeld de Zandvoortse APV na te leven, de Ambulance zorg kan er simpelweg niet komen en voor de Brandweer heeft er bijna geen uitrukken en de reddingen die er zijn, worden uitgevoerd door reddingsbrigades. Want zij hebben de middelen en de Brandweer niet. Dus waarom zou men daar geld aan spanderen.
Nog even muggenziften: voor het geven van de aanbevolen hoeveelheid van 100% O2 bij bijna verdrinking is 10 l/m te weinig.
Goed opgelet in de les Henk. Het is inderdaad in het Pre-klinische stadium 15 ltr op een non rebreathing mask. Maar ik ben al blij dat er aan gedacht is.
Kost de Gemeente Haarlem weer drie O2 flessen.